Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: God deal?

Startet av Rio, søndag 06. mai 2012, klokken 23:03

« forrige - neste »

Rio

Leafen min er "innlagt" på verksted, etter at den ikke ville starte forleden.

Det ser ut som det kan være DC/DC-konverteren som er årsaken til at den gikk inn i høst-sesongen allerede, og en er visstnok på vei fra Japan.

Det som ser ut til å ha gjort utslaget var å forsøke å starte bilen mens oppvarmingen fra batteriet fremdeles stod på. (Altså, under de 15 minuttene som den varmer fra batterier.)

Jeg har tidligere måtte trykke på Startknappen både to og tre ganger hvis "oppvarming fra batteriet" allerede var på.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gbzdoc

Jeg har da gjort det mange ganger, så i så fall var det nok uansett noe galt med den. Håper de får ordnet det fort! :)

Rio

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 19. april 2012, klokken 21:06
Jeg har da gjort det mange ganger, så i så fall var det nok uansett noe galt med den. Håper de får ordnet det fort! :)

Tusen takk!

Jeg har også gjort det mange ganger, inntil tidligere denne uken.

Det er visstnok en "vanlig" feilmodus, så og slik jeg forstod det så hadde de sett det flere ganger tidligere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gbzdoc

Hmm... Liker ikke feil som opptrer så ofte at de allerede har sett flere tilfeller. Men vi får håpe de etterhvert sørger for å ha deler med kjente feil på lager i Norge så ikke kundene må vente unødig.

Spent på hvor for du får bilen tilbake. :)

masae

Jeg prøvde også å starte opp bilen mens oppvarming fra batteriet var på etter jobb for et par dager siden, og fikk ikke start på bilen før jeg hadde slått den av og på 7-8 ganger.
Var i ferd med å finne frem telefonnummeret til veihjelpen, men klarte heldigvis å få start på den. Har ikke hatt noe problemer med den siden.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

flux

Jeg opplevde noe lignende den første dagen jeg fikk bilen, etter at jeg trykket på stoppknappen på en hurtiglader(hadde varme på i bilen aktivert via mobil under lading). Da fikk jeg lys i rød trekant feillampe, kunne kjøre, men bilen ville ikke ta lading fra normallader når jeg kom hjem. Jeg kjørte da tilbake til hurtigladeren og prøvde den igjen, det virket og da forsvant lyset, og alt var normalt igjen. Så på en eller annen måte restartet hurtigladeren "elektronikken"

Så om du har mulighet prøv med en hurtigladesesjon.

gbzdoc

Kan det sammenliknes med en hjertestarter på 50 Kw? ;-)

flux

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA