Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jekken?

Startet av Phuc, mandag 30. april 2012, klokken 20:31

« forrige - neste »

Phuc

Nok et rookie-spørsmål... hvor skal man stå og hvor lenge må man vente før det røde lyset ved rampen opp fra kjelleren i Saga P-hus skifter til grønt?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Go-carter

Kjører rett opp som regel jeg. Jeg har aldri møtt noen, og elbilene våre er vel små nok til å kunne rygge tilbake  :)

Tror ikke systemet er helt perfekt.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Phuc

De gangene jeg har kjørt opp, så har jeg sett at lyset når man kommer ovenfra har skiftet til rødt, så da må vel lyset nede ha skiftet til grønt, men det må i såfall ha skjedd etter at jeg har passert det røde lyset.

Det er kanskje en eller annen sensor som er litt feiljustert.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Thomas Parsli

Jeg har stått der jevnlig i flere år, og har alltid ventet på grønt lys.
Har aldri tatt tiden, men det er nok mellom ett og to minutter -som føles litt for lenge.

Men jeg har møtt andre som har kjørt på rødt der...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Phuc

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 13. april 2012, klokken 08:53
Jeg har stått der jevnlig i flere år, og har alltid ventet på grønt lys.
Har aldri tatt tiden, men det er nok mellom ett og to minutter -som føles litt for lenge.

Men jeg har møtt andre som har kjørt på rødt der...

Thomas
1-2 minutter? Første gangen jeg parkerte der, så sto jeg vel i 2-3 minutter uten at det skjedde noe.
Kjørte forbi det røde lyset og tok en u-sving og kjørte ut den andre veien...

Må man stå rett ved det røde lyset eller må man stå lengre nede på rampen?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Phuc

Sitat fra: Phuc på fredag 13. april 2012, klokken 09:06
1-2 minutter? Første gangen jeg parkerte der, så sto jeg vel i 2-3 minutter uten at det skjedde noe.
Kjørte forbi det røde lyset og tok en u-sving og kjørte ut den andre veien...

Må man stå rett ved det røde lyset eller må man stå lengre nede på rampen?
I dag ventet jeg i 15 sekunder, så ble det grønt. Passet på å stå oppå disse "strekene" i bakken rett foran det røde lyset.
Rart at jeg ikke har lagt merke til dem før :p
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

hens

Ute i trafikken ligger det sensorer i bakken. Hvis en kjører for langt frem får en ikke grønt lys i det hele tatt, stopp heller som bil nr 2, da blir det grønt omgående.

Kan hende det er samme problemet i garasjen, en kort bil blir ikke registrert før det kommer en bil bak? ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA