Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

elektro

Har heller ingen trafikkinfo i bilen, som så ofte ellers. Står i kø på E18 med SIM i bilen, og dette vises på ingen måte i Navi og ETA stemmer over hodet ikke med Google- eller virkeligheten. Det står Trafikk TMC, men alt er på.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Sitat fra: elektro på fredag 12. juni 2020, klokken 14:11
Har heller ingen trafikkinfo i bilen, som så ofte ellers. Står i kø på E18 med SIM i bilen, og dette vises på ingen måte i Navi og ETA stemmer over hodet ikke med Google- eller virkeligheten. Det står Trafikk TMC, men alt er på.

Samme hos meg. All info som pleier å være online er borte.

Har sendt klage til digitalsupport.no@audi.de

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

elektro

Viktig at folk gir tilbakemelding til sin digitalsupport.no@audi.de og til forhandler, dette skjer såpass ofte at det vel må anses som en vesentlig mangel?

E6 er stengt(!), så det er vel endel som tar RV4 i dag. Der er det alltid kø fredag ettermiddag fra Kalbakken/Grorud-Gjelleråsen, og gjennom Nittedal, men er det noen som noen gang har fått opp noe trafikkinfo der? Dvs.. det er alltid grønt selv om det er kø >:(

Amatøren

Sitat fra: elektro på fredag 12. juni 2020, klokken 11:20VELDIG spent på om ID.3 har det samme systemet. Det er i så fall et stort minus.

Selv om det er ny SW (som de allerede har innrømmet problemer med) så tipper jeg samme servertjeneste. Samme dårlige oppetid.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hårek

På nettsiden my.audi.com har det skjedd en god del i løpet av dagen. Den var en stund helt nede, så kom det beskjed om at det jobbes med saken. Men nå har den glemt hvilken bil jeg har, og det går ikke å legge den inn. De holder nok på enda.
Kanskje dette er en planlagt oppdatering.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ThomasEL

Sitat fra: Hårek på fredag 12. juni 2020, klokken 18:05
På nettsiden my.audi.com har det skjedd en god del i løpet av dagen. Den var en stund helt nede, så kom det beskjed om at det jobbes med saken. Men nå har den glemt hvilken bil jeg har, og det går ikke å legge den inn. De holder nok på enda.
Kanskje dette er en planlagt oppdatering.

Meget mulig. Og det er helt fair. Vel og merke hvis de hadde en ordning for å varsle oss om slike planlagte oppdateringer..!

Hvis man skal forsøke å fokusere på én litt positiv ting:
Det virker som at det sjeldnere er problemer med selve kommunikasjonsenheten i bilene nå. I forhold til det kan det se ut som softwareoppdateringen som skulle adressere dette (at enheten gikk i dvale eller hva det var) har fungert.
De gangene det har vært trøbbel de siste ukene, har det vært svært kortvarig, og tilsynelatende utelukkende serverproblemer. I dag har det dog drøyd kraftig ut..

Det er dessverre for dårlig at de fortsatt ikke har en serverordning som er pålitelig nok.
Det er vel for få kunder totalt sett som klager på det...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Spinner

Sitat fra: elektro på fredag 12. juni 2020, klokken 11:20Hvordan er Porsche appen?
Akkurat like stabil som VW og Audi sine. Men mangler grunnleggende ting som å kunne låse bilen... Og den kaster deg ut så du må logge inn på nytt igjen etter en periode, og har en innlogging som gjør en redirect til en nettside som kan skryte av samme stabilitet som appen.
Dessverre virker det som om alle under VAG paraplyen hekter seg på samme backend fordi infrastrukturen allerede er der. Den funker ikke, men den er der.

ThomasEL

Noen som har fått kontakt igjen nå i morges..?

Like daut som i går på appen min. Har ikke kjørt bilen ennå i dag, så vet ikke om de andre online-tjenestene også er nede fortsatt...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

Orbit

App/webside var oppe da jeg sjekket 0830 i dag, og er det fremdeles. Har ikke sjekket status i bil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Får ikke kontakt med bil, selv etter å ha startet den.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

ChristR

VW GTE. Appen logger på og får tilsynelatende info fra bil. Men infoen stemmer ikke. Tror infoen som ligger der stammer fra 2-3 dager siden. Som forøvrig er det siste tidspunktet appen logget inn.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

ThomasEL

Var ute og startet bilen nå.

Status:
* Onlinetjenestene i bilen, altså online kart, trafikk, værmelding etc virker igjen nå
* App virker fortsatt ikke, selv etter at bilen har vært startet. Får heller ikke oppdatert status via websiden.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

daktari

Fikk tilgang nå, etter 1 times kjøretur.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elektro

Pussig, jeg har fremdeles ikke kontakt selv om jeg hadde en snau times kjøretur i går. Dvs, jeg får ikke lenger feilmelding når jeg oppdaterer, men det står at siste kontakt med bilen var 6. juni (fem dager siden).

evtronDK

Jeg har fin kontakt nu....fik fejl om serverproblemer over weekenden.

Audi digital support nævnte noget om en systemopgradering....

Jeg bad dem sende besked via app'en nå opgraderinger køres, så man ved besked...
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA