Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Øyvis Prøyvis

Sitat fra: daktari på tirsdag 16. juni 2020, klokken 11:46
Sitat fra: elektro på tirsdag 16. juni 2020, klokken 07:45
Sitat fra: Øyvis Prøyvis på mandag 15. juni 2020, klokken 22:51
Er det noen som opplever at innstilt visning i bilen endres når det har vært en periode hvor det ikke er mulig å gå kontakt med bilen? Virker nesten som det er synkront med disse server restartene.
Jeg opplever at min standardvisning, som er Virtual Cockpit +, endres til klassisk visning. Slo meg nettopp at det kanskje korrellerer med disse server feilene.

Det har jeg aldri tenkt på, men har selv dette problemet. Visningen vi begge bruker heter vel «e-tron»? Forrresten lenge siden det har skjedd (uten at bilen har blitt oppdatert).. Visningen endret seg heller ikke under helgens utfall, selv om jeg midlertidig mistet ting som lagret hjemmeadresse.
Dette er en kjent bug som fabrikken er kjent med, men ikke har løsning for iflg mitt verksted. Kan ikke se at det er relevant for dataoppkobling, vil tro at software-tjenesten som kjører Instrumentene noen ganger krasjer, og når den starter opp igjen så er det standardvisning som fyres opp. Dårlig kvalitet på software mao, og burde vært enkelt å fikse.

Ok. Jeg har i hvert fall rapportert feilen til support sammen med manglende kommunikasjon med appen i dag.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

evtronDK

Sitat fra: daktari på tirsdag 16. juni 2020, klokken 11:46
Sitat fra: elektro på tirsdag 16. juni 2020, klokken 07:45
Sitat fra: Øyvis Prøyvis på mandag 15. juni 2020, klokken 22:51
Er det noen som opplever at innstilt visning i bilen endres når det har vært en periode hvor det ikke er mulig å gå kontakt med bilen? Virker nesten som det er synkront med disse server restartene.
Jeg opplever at min standardvisning, som er Virtual Cockpit +, endres til klassisk visning. Slo meg nettopp at det kanskje korrellerer med disse server feilene.

Det har jeg aldri tenkt på, men har selv dette problemet. Visningen vi begge bruker heter vel «e-tron»? Forrresten lenge siden det har skjedd (uten at bilen har blitt oppdatert).. Visningen endret seg heller ikke under helgens utfall, selv om jeg midlertidig mistet ting som lagret hjemmeadresse.
Dette er en kjent bug som fabrikken er kjent med, men ikke har løsning for iflg mitt verksted. Kan ikke se at det er relevant for dataoppkobling, vil tro at software-tjenesten som kjører Instrumentene noen ganger krasjer, og når den starter opp igjen så er det standardvisning som fyres opp. Dårlig kvalitet på software mao, og burde vært enkelt å fikse.

Audi Digital support fortalte mig at MMI genveje m.m. gemmes på brugerprofilen.....online.....når bilen ikke kan logge på myAudi......så forsvinder indstillingerne.....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Trond.m

Det er ikke så dumt å lagre en backup av brukerprofiler i MyAudi. Men at den skal slette det som ligger lokalt i minnet når bilen ikke får kontakt med MyAudi virker ikke sannsynlig. De må jo ha tenkt på at bilen kan befinne seg i områder uten dekning, så denne forklaringen tror jeg vel ikke helt på.

evtronDK

Sitat fra: TM på onsdag 17. juni 2020, klokken 07:14
Det er ikke så dumt å lagre en backup av brukerprofiler i MyAudi. Men at den skal slette det som ligger lokalt i minnet når bilen ikke får kontakt med MyAudi virker ikke sannsynlig. De må jo ha tenkt på at bilen kan befinne seg i områder uten dekning, så denne forklaringen tror jeg vel ikke helt på.

Enig, men det passer meget godt på hvordan problemerne opleves....
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

daktari

Sitat fra: evtronDK på onsdag 17. juni 2020, klokken 08:29
Sitat fra: TM på onsdag 17. juni 2020, klokken 07:14

Enig, men det passer meget godt på hvordan problemerne opleves....
Mine snarveier har aldri blitt borte, på tross av ukentlige oppkoblingsproblemer inntil i vinter. Det siste nå er at MMI har satt igang ny "opplæringsmodus" for alle tjenester i MMI. Mye rart med det systemet, er det så mye med A6 A8 og de andre med samme system?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

I dag kom det opp melding i appen at jeg må kontakte forhandler for å registrere meg som eier av bilen....
- Og det til tross for at jeg fortsatt har full kontakt i dag🤪🤪😂
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Hårek

Og så var server ute av drift igjen.

Status 18.6 17:00 har kontakt igjen.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

janbanan

Ikke helt app relatert, men det er vel ganske nært beslektet...
Jeg får denne meldingen på my.audi.com :-[, når jeg skal lese innstruksjonsboken, kun e-tron som er registrert i my.audi.

Ingen dokumenter ble funnet for det angitte understellsnummeret. [300]
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Hårek

Samme her. Har sett mye rart på my.audi i det siste, ser ut som de lar webserver gå selv om forbindelsene til dataserver er nede. Men av og til kom det en 500:
[attachment id=0 msg=903872]
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Orbit

Og da feiler både app og nettsider for meg igjen......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Done....de har til og med begynt å ringe meg etter hver rapport nå for å beklage...... uten at det hjelper.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Øyvis Prøyvis

De 2 siste gangene (senest i dag) jeg har sendt feilmelding har de ikke engang meldt tilbake om at meldingen er registrert. App løsningen til Audi er den mest ustabile appen jeg hsr vært borti.

Oppdaget nå at de hadde svart på forrige melding...etter 2 dager så da er det bare en feilmelding som står ubesvart.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

elektro

Feilet for meg også, ved 16:30 tiden. Utrolig irriterende! Jeg synes de burde betale tilbake en del av kjøpesummen, for produktet er ikke levert.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvis Prøyvis

Jeg ble oppringt fra support i dag og de sa det hadde vært en del server krøll siste 2 ukene. I dag fungerte appen igjen, men det gjorde den ikke i går da bilen sto i steikende sol og utetemperaturen var 30grd'er. Utrolig frustrerende å sette seg inn i glovarm bil når de attpåtil skryter på seg at det er mulig å koble seg til bilen når som helst....bortsett fra de gangene det faktisk er behov og ikke bare når det gjøres for å sjekke om appen faktisk klarer å få kontakt med bilen.
Som slagordet sier....forspranget ligger i teknikken....bare synd de ikke sier at forspranget ligger i teknikken til konkurrentene. Jeg tar meg selv i at det egentlig er et bagatallmessig problem, men det ødelegger litt for en ellers fantastisk bil.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA