Hovedmeny

Tester og medier

Startet av daktari, lørdag 08. februar 2020, klokken 13:24

« forrige - neste »

elektro

Ja, for all del. Jeg tror nok fremdeles Model S er den elbilen som går lengst på én lading, men jeg er ikke like sikker på at den er mer effektiv enn den som går nest lengst. Det er kanskje ikke så viktig heller, med mindre man synes strømutgiftene utgjør en for stor del av bilholdet. :)

(Bortsett fra at det påvirker også ladehastigheten og hvordan man beregner denne. Men da må man også ta SOC og batteritemp i betraktning. Og sånn kan man holde det gående..)

Ang. marktrykk et det vel endel bevegelige spoilere og spjeld/kanaler som nøytraliseres i Range Mode på Taycan? Det er også forskjeller på 4S og Turbo'ene. I alle fall på sidene, bak forskjermen. Og en mengde spoilere/skjørt/diffusere som er opsjoner når man bestiller bilen. Vil tro en clean 4S med 19'' er ganske optimalt? Få tester av disse.. ingen hvor rekkevidde er tema? Kanskje litt befriende?


https://youtu.be/E0EKQxa0mMY

https://youtu.be/PAxKFRjC8lk
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

PF


Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

daktari

#78
Sitat fra: Stig O på lørdag 22. august 2020, klokken 21:39
Range test på 4S performance av Bjørn Nyland.
https://insideevs.com/news/440424/porsche-taycan-4s-range-test-great-results/
med den ladefarten den har også bør den gi god match for Model 3 og Model S på en 1000 km test!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Fant ikke denne her i farten så legger den ut. Model S ble skikkelig knust i denne akselerasjonstesten.

https://m.youtube.com/watch?feature=emb_logo&v=ItCGU7BTBv8

daktari

Sitat fra: RJK på lørdag 22. august 2020, klokken 23:10
Sitat fra: daktari på lørdag 22. august 2020, klokken 22:54
Sitat fra: Stig O på lørdag 22. august 2020, klokken 21:39
Range test på 4S performance av Bjørn Nyland.
https://insideevs.com/news/440424/porsche-taycan-4s-range-test-great-results/
med den ladefarten den har også bør den gi god match for Model 3 og Model S på en 100 km test!

Tror ikke ladehastighet bør ha noe som helst innvirkning på en 100 km test...

;)
fikset, du kan slette!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Elgtest og slalom fra spanjolene. Ikke sinnsyke hastigheter akkurat, med svære hjul?


https://www.youtube.com/watch?v=Vdsh0OTOOjc
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

#82
Aka Taycan Track day! :D :D 8) 8) 

Herlig. Håper jeg også en gang i fremtiden år den muligheten til å runde Rudskogen i en Taycan :+1: :+1: 

Må bare si det er noe spesielt og et veldig godt håndverk over disse videoene til Bjørn :+1: :+1: :+1: Han er helt konge på slikt.

Se hans video fra i dag:


https://youtu.be/9mX4APkhYRI

Driving Porsche Taycan Turbo S at Rudskogen

4,878 views

Oct 4, 2020

Legger med noen skjermdumper fra hans video også, 28 minutter med helt Taycan carporn :D :D kan man si slikt? Nei....jo...nei :D :D he he

hemi

Om du kan rudskogen, og har kjørt mye bane, er det litt kringe :p

Rollep

Jepp, dette er de samme bilene vi kjørte på Porsche World Roadshow for en uke siden. Noterte at Bjørn var mer interessert i å sjekke ladehengeren enn å kjøre 911 på Rudskogen :D Jeg derimot, setter pris på hver eneste mulighet til å kjøre fantastiske biler på bane, koste meg med mange forskjellige 911 og Panamera modeller.

Får uansett teste ladehengeren neste uke når jeg er på kjørekurs (Taycan Track Introduction). I tillegg til våre egne biler får vi kjøre de andre Taycan modellene pluss 718 og 911 :)

Tjomsas

Sitat fra: hemi på søndag 04. oktober 2020, klokken 21:03
Om du kan rudskogen, og har kjørt mye bane, er det litt kringe :p

Så fint for Bjørn at det heter "cringe", da  ;D

Men for å være litt mer seriøs; det så kjempegøy ut. En gang må være den første for alle :)

hemi

Taycan går overaskende bra rundt rudskogen generelt, det eneste stedet du virkelig kjenner vekta tar deg er slaktern.

Det er også drastisk forskjell på 4s og turbo, men ikke så mye videre til turbo S.

Ladehengern var kul, prøvde sniktitte på padden. Er det batteri inni der også så den kan lade seg, så lade videre ut etterhvert som de kommer inn på høyt tempo, dvs høyere enn grid?


Rollep

Ja, den har 2,1 MWh med batterier som kontinuerlig lades fra det lokale strømnettet. Porsche har per idag 7 slike ladehengere i drift.

https://newsroom.porsche.com/en/2020/company/porsche-high-power-charging-trucks-mobile-power-sources-22285.html

Electric cars in Norway

Slike ladehengere tror jeg det blir mer og mer av. Vi trenger mobile ladeenheter. Både til eventer og i hverdagen, utfartsdager, fellesferien osv... Leste at denne Porsche har lades på 4 timer. Det er utrolig bra.

pst

http://ams.to/TeslavsTaycan

Les tyske AMS ( 5.11.20 ) ; Porsche holder hva de lover  :)
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA