Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:00
Takk for meg. Avbestilte og bestilte Taycan nå. Aldri mer Tesla.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det forstår jeg godt.
Håper du får motsatt opplevelse med Tyskerne!

Toonster

Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:00
Takk for meg. Avbestilte og bestilte Taycan nå. Aldri mer Tesla.

Gratulerer med en fet bil - godt valg, men en smule dyr :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Havvo

Har hatt flere Porsche før og alltid hatt et godt og smertefritt bilhold hos de. Jeg er for tverr som person til at jeg gidder å finne meg i dette. Tør ikke tenke på hvis jeg må begynne å diskutere panel gaps med denne gjengen. Så avslutter året med julegave til meg selv og den bilen jeg egentlig hadde lyst på.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Dette kan de fritt holde på med så lenge det ikke finnes reelle konkurrenter på markedet. Etter det er det takk og farvel. Spesielt hvis SC åpnes  for andre merker.

Hadde Polestar vært bedre og samtidig kjørt kampanjerente, skulle Tesla fått kjørt seg.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:27
Har hatt flere Porsche før og alltid hatt et godt og smertefritt bilhold hos de. Jeg er for tverr som person til at jeg gidder å finne meg i dette. Tør ikke tenke på hvis jeg må begynne å diskutere panel gaps med denne gjengen. Så avslutter året med julegave til meg selv og den bilen jeg egentlig hadde lyst på.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Dette kan de fritt holde på med så lenge det ikke finnes reelle konkurrenter på markedet. Etter det er det takk og farvel. Spesielt hvis SC åpnes  for andre merker.

Hadde Polestar vært bedre og samtidig kjørt kampanjerente, skulle Tesla fått kjørt seg.

Folk sa akkurat det samme i 2014....men så har de på mystisk vis fortsatt å tilby mest Bang for the Buck....irriterende 😁
....men denne kvartalsutleveringen har  jeg bare sett tilsvarende av to ganger, men aldri så panisk som nå av Tesla.
Tesla Model Y                         2021-

royturbodiesel

Sitat fra: Kianus på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:22
Skal Tesla få skylda for dekkjøpet ditt også nå? Makan til surving.

Ja, Mercedes er kanskje bedre for deg.

Jeg forstår at takhøyden er relativt lav her i Teslamenigheten.
Jeg beklager at du føler deg krenket med å si at jeg er svært skuffet over Teslas totalt manglende respekt for sine kunder.
Når det gjelder Megahjul, så rydder de greit opp, og kunne bekrefte at 18´felger fint passer på 3P.
Når det gjelder dekktrykksensorer, så vil de etter hvert være å få kjøpt fra Tesla til den nette sum av 4-5 tusen kroner. Noen service senter selger mens andre nekter. Igjen: Merkelig kundeservice.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

alagerqv

I verste fall blir det bare å bytte de om mellom sommer- og vinterdekk til 3.part er på plass.

royturbodiesel

Sitat fra: alagerqv på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:00
I verste fall blir det bare å bytte de om mellom sommer- og vinterdekk til 3.part er på plass.
Det er vel det som skjer i mitt tilfelle.
På Megahjul så har de oppdatert pakkene for 2021 3P for kr.  1.990,-
Litt mer sivilisert pris.
Vet ikke om det er forskjell på Bluetooth sensorer, men det er å få tak i fra eBay.
https://www.ebay.com/itm/192209157839
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

helge89

Sitat fra: royturbodiesel på onsdag 23. desember 2020, klokken 19:32

Når det gjelder Megahjul, så rydder de greit opp, og kunne bekrefte at 18´felger fint passer på 3P.

Det spørs jo helt på hvilken felg det er snakk om her. Tesla sine 18" felger med aero er ikke ment til å settes på Performance. De som har prøvd har brukt spacere, filt ned kalipper og har uforsvarlige klaringer mellom nav-sammenstilling og felg.

Jeg har 3. parts 18" felger som er ment å passe til Performance og vil anbefale alle andre å dobbeltsjekke dette for hver spesifikke felgtype de har tenkt å kjøpe.

Det sitter en "skulder" innerst på navet til Performance som ikke er på LR. Denne antar jeg er for sentrering og holde folk unna å montere hjul som ikke er store nok..

Skulderen er større enn 64,1 mm, som gjør at hjul uten dette maskinert vekk rundt senterboret vil ikke passe. Mest sannsynlig vil de vibrere som f... hvis du prøver

Setter du på spacere ender du kanskje opp utilstrekkelig antall gjenger for å fordele lasten ved tiltrekning av hjulmutterne.

Jeg syns Megahjul bør vise mer forsiktighet i ytringene sine i så fall.

Edit:

Edit edit: Liten disclaimer på at jeg ikke har peiling på om den skulderen fortsatt er å finne på 2021 M3P bilen.

alagerqv

Jeg har de siste 10-15 årene bare kjørt originale felger, aldri vært noe tull. Kunne sikkert spart noen kroner på det, men har hvertfall spart mye styr og frustrasjoner.

dejavu

Er de tyveriutsatte disse sensorene? Ser for meg de kan bli populære på svartebørsen... ;D
Mod.3,2021,AWD,HF

thebadger

Sitat fra: dejavu på onsdag 23. desember 2020, klokken 22:39
Er de tyveriutsatte disse sensorene? Ser for meg de kan bli populære på svartebørsen... ;D
2000,- for nye sensorer, nærmere 40k for nye uberturbines med dekk.
Tror ikke sensorene kommer til å påvirke tyveri nevneverdig

alagerqv

Fikk ny mail med "leveringsavtale bekreftet" 29/12. Artig at de har ensidig laget en avtale om ett tidspunkt som fortsatt ikke passer, til tross for gjentatte mail og meldinger.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: alagerqv på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:50
Jeg har de siste 10-15 årene bare kjørt originale felger, aldri vært noe tull. Kunne sikkert spart noen kroner på det, men har hvertfall spart mye styr og frustrasjoner.

Hovedgrunnen til å velge uoriginale felger til Model 3 Performance vinterhjul er fordi Tesla kun tilbyr 20" hjul, som har 35-profil (35%høyde av bredde), som er hardt og grunt på noen vinterveier. Hvis en kjører på vaskebrett/snø-føre kan det være greit å ha litt høyere dekkvegger (45-profil) så rekkevidde og komfort bedres om vinteren. Da er det flott at flere hjulselgere har fått spesialtilpasset 18" og 19" felger til å passe TM3P, slik at både den eksta kanten blir frest ut for, samt at de sjekker at de ekstra store sinnsykt bra bremsekalipperne ikke krasjer i felgen.

PS: jeg vet heller ikke om den ekstra kanten fortsatt er der, som noen tror er produksjonsbommert, så er ikke sikkert at felgselgerne trenger å frese ut lenger.
Tesla Model Y                         2021-

alagerqv

Ikke uenig, men orket ikke bruke tid på det. Men kunne jeg valgt 18 eller 19 tommere fra Tesla hadde jeg gått for det.

Woodbear

Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 15:27

Hva slags taycan? Må jo litt opp i pris om man vil matche m3p i 0-100. Vanlig 4sec, Turbo 3,2( som performance) eller turbo s 2.8 😁
Er jo uansett bil til dobbel pris, så da burde man virkelig få en bra utlevering

Enig med at teslas utlevering på lillestrøm er søppel. Jeg skal bare bytte ut, så for meg holder den løsningen, hadde ikke brukt mere tid i butikk. Men litt kjipt å stå ute å se etter lakk og panelfeil med lommelykt.
Fordelen med at jeg tok nå hvit bil, iallefall lettere å se

Men unner ingen nye tesla eiere em så kjip utlevering med null hjelp .

Kjøper på salg, så får man lide med ulempene denne gangen. Er bare en brøkdel av tiden man har bilen
2021 model 3 hvit performance.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA