Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: royturbodiesel på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:11
Men som andre skriver: Når de store fabrikantene tar igjen forspranget, og det kommer til å skje, så er det over og ut for Tesla hvis de ikke skjerper seg.
Jeg tror ikke det. Tesla minne meg mye om Apple.
Sære løsninger, sære holdninger, sært ditt og datt. Men mye ny tech.
Så selv om Samsung, Huawei og diverse andre har "tatt igjen" Apple sine telefoner, så er Apple minst like populær som før. Selv om vi ikke får reparere iPhones, bytte batterier selv, installere 3.parts apper osv.
Tror Tesla er spikret godt i markedet selv om både Mercedes, Ford, VW, Porscher og de andre kommer ut med minst like gode produkter.

alagerqv

Sitat fra: Terje Klungervik på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:32
Håper at vi som har signert en avtale og fått innvilget lånet fra DNB med 0.25% rente får beholde den når vi får bilen senere neste år.
Har enda ikke fått noen dato. Sendte mail til salgrep nå for å be om avklaring. En høflig sådan. Lurte på om jeg måtte bare ta det med ro og avfinne meg i at det ikke ble en bil før til neste år. Spurte også om kampanjerenten ville fortsatt gjelde hvis det ble slik.
Det må dere kunne forvente, men mindre det var gitt beskjed om forutsetninger om levering i 2020. Men ser ikke ut til at det er slike forbehold nå hvertfall.

dejavu

Sitat fra: Terje Klungervik på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:32
Håper at vi som har signert en avtale og fått innvilget lånet fra DNB med 0.25% rente får beholde den når vi får bilen senere neste år.
Har enda ikke fått noen dato. Sendte mail til salgrep nå for å be om avklaring. En høflig sådan. Lurte på om jeg måtte bare ta det med ro og avfinne meg i at det ikke ble en bil før til neste år. Spurte også om kampanjerenten ville fortsatt gjelde hvis det ble slik.

Finansieringsbeviset fra DNB sier at det er gyldig til februar 2021,slik det er all grunn til å tro at tilbudet står ved lag,også om utlevering skulle skje neste år.
Mod.3,2021,AWD,HF

Havvo

Samme skjedde meg. Jeg har fått konkrete forsikringer om levering i desember og gamlebilen er solgt. Fy faen for et drittselskap

Sent from my iPhone using Tapatalk

thebadger

Sitat fra: trykkertor på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:36
Sitat fra: royturbodiesel på tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:11
Men som andre skriver: Når de store fabrikantene tar igjen forspranget, og det kommer til å skje, så er det over og ut for Tesla hvis de ikke skjerper seg.
Jeg tror ikke det. Tesla minne meg mye om Apple.
Sære løsninger, sære holdninger, sært ditt og datt. Men mye ny tech.
Så selv om Samsung, Huawei og diverse andre har "tatt igjen" Apple sine telefoner, så er Apple minst like populær som før. Selv om vi ikke får reparere iPhones, bytte batterier selv, installere 3.parts apper osv.
Tror Tesla er spikret godt i markedet selv om både Mercedes, Ford, VW, Porscher og de andre kommer ut med minst like gode produkter.
Tror den viktigste sammenligningen med Apple er at både Apple og Tesla sier "Vi har lagt føringer for hva du får, og det må du bare godta".
Blir litt mer push-back når kostnadsbildet er bil istedenfor smarttelefon, men det ser jo ut til å fungere glimrende for de aller fleste.
Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 12:50
Samme skjedde meg. Jeg har fått konkrete forsikringer om levering i desember og gamlebilen er solgt. Fy faen for et drittselskap

Dette var etter at du sa nei takk til levering i Lillestrøm?

Havvo

Nei, jeg har ikke fått spørsmålet engang!!

alagerqv

Jeg ser at VIN er borte fra min konto nå, men bilen ligger fortsatt i app'en...

alagerqv

Riktignok som offline, med beskjed om å tillate mobiltilgang under innstillingene.

thebadger

Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:41
Nei, jeg har ikke fått spørsmålet engang!!

Sitat fra: Havvo på mandag 21. desember 2020, klokken 20:37
Ringte meg fra Kokstad Bergen nå. Venter på en Performance som skulle komme til Bergen neste uke. Ringte og spurte om jeg heller kunne hente den i Lillestrøm. Jeg tente på alle plugger. Ikke faen i helvete. De får få den helvetes bilen til Bergen som lovet. Jeg gir jo faen i om det blir over nyttår. Jeg kjører ikke over Hardangervidda 2 juledag for å redde ræva til Tesla kvartalsmessig. Selger de den ril noen andre, blir det ID4 eller Mustang eller noe annet. Makan til arrogant drittfirma altså!

Det er vel ikke helt sant.
Uansett kjip behandling av kunder, håper det ordner seg for deg på et annet vis.

Havvo

Ja, men jeg sa at da får den utleveres til en bekjent i Oslo med fullmakt evt. Dialogen ble brutt og unmatch var løsningen

thebadger

Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:00
Ja, men jeg sa at da får den utleveres til en bekjent i Oslo med fullmakt evt. Dialogen ble brutt og unmatch var løsningen

Usj, det høres virkelig ikke bra ut. Er et perfekt eksempel på hvordan Tesla har for dårlige rutiner på å håndtere tilfeller der det går galt.
Vet de har hatt problemer med en "autolink-bil" de siste par dagene og så har glovis sun lesset av biler hele natten, kan hende det faktisk har skjedd noe.
Har du VIN sånn at du kan sjekke på vegvesen om den blir registrert på noen andre?

Havvo

Har vin ja. Skal sjekke

Toonster

Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:06
Sitat fra: Havvo på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:00

Usj, det høres virkelig ikke bra ut. Er et perfekt eksempel på hvordan Tesla har for dårlige rutiner på å håndtere tilfeller der det går galt.
Vet de har hatt problemer med en "autolink-bil" de siste par dagene og så har glovis sun lesset av biler hele natten, kan hende det faktisk har skjedd noe.
Har du VIN sånn at du kan sjekke på vegvesen om den blir registrert på noen andre?

Det er mennesker på andre siden av tråden man snakker med, så om man tenner på alle plugger og gir beskjed om aldri i helvete - så kan det jo tolkes som om du ikke vil ha den?

Vet med meg selv at min kundevennlighet hadde falt drastisk om jeg hadde møtt på noen med den reaksjonen.
Relativt stor sjanse for at vedkommende du snakket med, ikke er ansvarlig for det som har skjedd.

Men likevel kjipt og utrolig at det endte med at de skippa bilen over til noen andre.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Terje Klungervik

Da har jeg fått tidspunkt til henting.
29.12.20 kl 1540. Passer meg bra da jeg har ett stykke å kjøre.
Vin: 844xxx

Havvo

Takk for meg. Avbestilte og bestilte Taycan nå. Aldri mer Tesla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA