Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

arv

Hei Arne. Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Model 3. Vær oppmerksom på at den vil bli levert på Norges Varemesse på Lillestrøm i desember, slik at vi kan sikre en trygg utlevering med god avstand. Du får separat beskjed via SMS om det du må gjøre før leveringen, og når du kan velge leveringstidspunkt. Hilsen Tesla-teamet ditt. Hvis du ikke vil motta SMS, svar STOP.
rød LR VIN5851**
Bestilling  23/11
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

poskare

Det kan ikke være korrekt at det kun er Performance som får de nye lyktene ???
Se denne videoen. Denne er en Standard Range+ som har de nye lyktene.

Video av lyktene på denne bilen:

https://youtu.be/iQfFG1OcYfA?t=98

Han forklarer hvilken bil han har:

https://youtu.be/iQfFG1OcYfA?t=230

iseepopo

Sitat fra: arv på mandag 07. desember 2020, klokken 17:58
Hei Arne. Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Model 3. Vær oppmerksom på at den vil bli levert på Norges Varemesse på Lillestrøm i desember, slik at vi kan sikre en trygg utlevering med god avstand. Du får separat beskjed via SMS om det du må gjøre før leveringen, og når du kan velge leveringstidspunkt. Hilsen Tesla-teamet ditt. Hvis du ikke vil motta SMS, svar STOP.
rød LR VIN5851**
Bestilling  23/11

Bare å glede seg!

Naitsy

Sitat fra: poskare på mandag 07. desember 2020, klokken 18:21
Det kan ikke være korrekt at det kun er Performance som får de nye lyktene ???
Se denne videoen. Denne er en Standard Range+ som har de nye lyktene.

Video av lyktene på denne bilen:

https://youtu.be/iQfFG1OcYfA?t=98

Han forklarer hvilken bil han har:

https://youtu.be/iQfFG1OcYfA?t=230

Sr fra Kina har også nye lyktene. Men ikke lr fra fremont usa ikke enda vertfall

iseepopo

Flere Performance med bekreftet levering? Venter på min hvite med sort interiør. Men ser ut som alle biler som leveres nå har hvitt interiør?

hELgenen

Sitat fra: iseepopo på mandag 07. desember 2020, klokken 18:26
rød LR VIN5851**
Bestilling  23/11

Bare å glede seg!

Jepp - Koronoa here we come...........

Synes Tesla kunne slappe av litt med dette profitt jaget og ikke rulle utleveringer midt i episenteret til Korona.
Svært mange må nå flokke seg sammen på offentlig transport for å komme til Lillestrøm for å hente sin bil.
En bedre løsning mhp. smittevern ville være å levere ut over lengre tid på service senterene til avtalt tid.
Men her gjelder det vel som normalt å få rullet ut flest mulig biler før nyttår.. Personlig synes jeg at det nesten er frekt ved å vise til smittevern ved å velge Lillestrøm, mens den EGENTLIGE årsaken er som tidligere å få dyttet flest mulig biler ut av døra før nyttår. De som IKKE vil hente sin bil her bør i det minste få et valg - ikke alle som MÅ ha bilen utlevert så fort som overhodet mulig (selv om det sikkert er mange nok av disse også)

Tomas_v

Sitat fra: hELgenen på mandag 07. desember 2020, klokken 18:54

Synes Tesla kunne slappe av litt med dette profitt jaget og ikke rulle utleveringer midt i episenteret til Korona.
Svært mange må nå flokke seg sammen på offentlig transport for å komme til Lillestrøm for å hente sin bil.
En bedre løsning mhp. smittevern ville være å levere ut over lengre tid på service senterene til avtalt tid.
Men her gjelder det vel som normalt å få rullet ut flest mulig biler før nyttår.. Personlig synes jeg at det nesten er frekt ved å vise til smittevern ved å velge Lillestrøm, mens den EGENTLIGE årsaken er som tidligere å få dyttet flest mulig biler ut av døra før nyttår. De som IKKE vil hente sin bil her bør i det minste få et valg - ikke alle som MÅ ha bilen utlevert så fort som overhodet mulig (selv om det sikkert er mange nok av disse også)

Som jeg har lest så står bilene ute og du er mindre i kontakt med andre enn hvis du skal hente fra SC.

hELgenen

Problemet er jo det samme som for idretten..Det er jo ikke selve lokalet,men reiseveien dit som kan by på utfordringer

thebadger

Sitat fra: hELgenen på mandag 07. desember 2020, klokken 18:54
Sitat fra: iseepopo på mandag 07. desember 2020, klokken 18:26
rød LR VIN5851**
Bestilling  23/11

Bare å glede seg!

I fjor hentet jeg ut en TM3P i Drammen i julerushet, og jeg må helt ærlig si at å komme seg til Lillestrøm er enklere og har mye bedre plass fra et smittestandpunkt basert på den bilen jeg var med å hente i mars i fjor.
Episenteret er vel i Oslo, ikke i Lillestrøm? Det fins mange måter å komme seg dit på som ikke krever reise gjennom Oslo, i motsetning til Drammen.
Og ikke minst, da får du vel bare be om utsatt levering hvis du synes det er smittefarlig.
Det er mange flere som tar buss og tog hver eneste dag. I Lillestrøm regner de 4 utleveringer i timen. Nå er jeg ikke verdens stødigste person i matte, men hvor mange ekstra reisende blir det per tog/buss/taxi?

emurof

Sitat fra: hELgenen på mandag 07. desember 2020, klokken 18:54En bedre løsning mhp. smittevern ville være å levere ut over lengre tid på service senterene til avtalt tid.

Så lenge Tesla ikke har fabrikk i Europa og kun får produsert biler for Europa i en begrenset periode hvert kvartal så har de egentlig ikke noe valg.

Sitatden EGENTLIGE årsaken er som tidligere å få dyttet flest mulig biler ut av døra før nyttår

Ja, de ønsker naturligvis å levere så mange biler som mulig slik at de ikke blir sittende med masse biler de ikke har fått levert.

Vaduz

Om du er så redd for smitte på en buss med passende forhåndsregler så ta en drosje eller få noen til å kjøre deg? Er mange muligheter, kan ikke klandre tesla for akkurat den!

Zero-talent

Sitat fra: Vaduz på mandag 07. desember 2020, klokken 20:51
Om du er så redd for smitte på en buss med passende forhåndsregler så ta en drosje eller få noen til å kjøre deg? Er mange muligheter, kan ikke klandre tesla for akkurat den!

Mange som får lang reisevei når de må til Lillestrøm. Langt ifra alle har en snill onkel/svigerfar med anledning til å kjøre dem. Da er det plunder å måtte reise kollektivt gjennom Oslo. Jeg er heldig og har en svigerfar som elsker å kjøre, så det ordner seg heldigvis for min del. Men i forhold til tradisjonelle forhandlere og merker er tesla plundrete i og med at man ikke får levert bilen til hjemstedet. Tesla har SC i Porsgrunn, så jeg synes det er merkelig de ikke leverer ut biler der. Leveringsomkostningene er jo de samme på tesla som på andre merker som leverer ut bil der folk bor...

Jeg gleder meg uansett til bil... Bestilte grå LR 03.11 og enda ikke hørt noe
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Alexogo

Sitat fra: Zero-talent på mandag 07. desember 2020, klokken 21:02
Sitat fra: Vaduz på mandag 07. desember 2020, klokken 20:51

Mange som får lang reisevei når de må til Lillestrøm. Langt ifra alle har en snill onkel/svigerfar med anledning til å kjøre dem. Da er det plunder å måtte reise kollektivt gjennom Oslo. Jeg er heldig og har en svigerfar som elsker å kjøre, så det ordner seg heldigvis for min del. Men i forhold til tradisjonelle forhandlere og merker er tesla plundrete i og med at man ikke får levert bilen til hjemstedet. Tesla har SC i Porsgrunn, så jeg synes det er merkelig de ikke leverer ut biler der. Leveringsomkostningene er jo de samme på tesla som på andre merker som leverer ut bil der folk bor...

Jeg gleder meg uansett til bil... Bestilte grå LR 03.11 og enda ikke hørt noe

Hvordan gjelder ikke det for Drammen, Lillestrøm blir nærmere for meg f.eks, men drammen er fortsatt nærmeste.
TM3P -21, Blå, bestilt 31.10.2020 (VIN 837x, RCC Amsterdam)

royturbodiesel

Sitat fra: EuriT på mandag 07. desember 2020, klokken 16:25
Sitat fra: jasken på mandag 07. desember 2020, klokken 16:05
Fikk min første SMS i ventetiden nå.

"Hei (insert name). Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Model 3. Vær oppmerksom på at den vil bli levert på Norges Varemesse på Lillestrøm i desember, slik at vi kan sikre en trygg utlevering med god avstand. Du får separat beskjed via SMS om det du må gjøre før leveringen, og når du kan velge leveringstidspunkt. Hilsen Tesla-teamet ditt. Hvis du ikke vil motta SMS, svar STOP."

Bestilte 20.10, Hvit, hvit interiør, 19 tommer, hengerfeste ikke FSD. Har bestilt utlevering i Drammen, men gjør ingenting at denne leveres ut på Lillestrøm forsåvidt.

Fikk den samme meldingen nå nettopp. TM3P bestilt 06.11, vin 838XXX. tenker også at det er helt greit å hente den ut i Lillestrøm.

En venn bestilte Hvit/sort interiør TM3P den 16/10 og har fått beskjed om at han ikke får den før over nyttår.
Lurer på hvordan de matcher bestillinger mot transitt
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

jorgenask

Sitat fra: oysteine på mandag 07. desember 2020, klokken 22:24
Sitat fra: TM3P878 på fredag 04. desember 2020, klokken 15:38
Glovis Sun - ZEE 15 Des, spørs om de rekker å få den på Hoegh Pusan som forlater ZEE 17, i Drammen 22 Des. Utlevering 27 kanskje....?
Hvordan finner du ut hvilke båter som kommer fra zeebruge? Og reisetidene?

En del av de finner du her : https://uecc.com/pdfschedule/schedule.pdf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA