Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

jaycea

Sitat fra: Almis på fredag 04. desember 2020, klokken 09:31
Jeg har fått leveringsdato på min Performance den 10.12 i Bergen. Ser du har VIN et hakk over meg, vet du hvilken båt din kom? Min var på Grand Aurora.

Spennende, da er TM3P leveringer også snart i gang! Aner ikke hvilken båt min bil er/var på. Prøvde å følge med i begynnelsen, men ga til slutt opp og tenkte at den kommer når den kommer. Begynner å angre på det nå ;) Min skal forøvrig leveres i Stavanger, så går ut ifra den ligger en båt eller to bak din da siden jeg ikke har fått leveringsdato.
Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014

Almis

Sitat fra: jaycea på fredag 04. desember 2020, klokken 09:36
Jeg har fått leveringsdato på min Performance den 10.12 i Bergen. Ser du har VIN et hakk over meg, vet du hvilken båt din kom? Min var på Grand Aurora.

Spennende, da er TM3P leveringer også snart i gang! Aner ikke hvilken båt min bil er/var på. Prøvde å følge med i begynnelsen, men ga til slutt opp og tenkte at den kommer når den kommer. Begynner å angre på det nå ;) Min skal forøvrig leveres i Stavanger, så går ut ifra den ligger en båt eller to bak din da siden jeg ikke har fått leveringsdato.

En kompis som skal hente i Tromsø fikk levering den 23 desember... Om våre biler var på samme båt vites ikke, men siden vi fikk mail så og si samtidig så vil jeg jo tro det. Han har også bestilt P, men har ikke VIN hans akkurat nå.

EDIT: Nærmer seg ihvertfall. Nå får jeg treff på VIN når jeg søker det opp hos SVV. Må vel begynne å styre med forsikring da :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

lars667

Tror ikke jeg fikk treff på VIN hos Vegvesenet før kjerra var i Norge. Mulig det kom noen TM3 på den ferja som står i Drammen nå?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

dejavu

Sitat fra: jorgenask på fredag 04. desember 2020, klokken 09:16
Sitat fra: jakob97 på fredag 04. desember 2020, klokken 09:13
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 04. desember 2020, klokken 08:53
That's me. Måtte bruke noen gratis superladekm for å komme meg helt hjem. Bonus at da fikk jeg testa v3-lading på Liertoppen på lav SOC og damn!

Sikkert dumt spørsmål, men hvordan har du gratis lading?

Wild guess, han husker å bruke en referral code, i motsetning til meg  :laugh:

Og meg :D
Mod.3,2021,AWD,HF

Almis

Sitat fra: lars667 på fredag 04. desember 2020, klokken 09:49
Tror ikke jeg fikk treff på VIN hos Vegvesenet før kjerra var i Norge. Mulig det kom noen TM3 på den ferja som står i Drammen nå?

Ja for alt jeg vet er bilen allerede i Bergen/Norge. Men jeg var ganske så sikker på at den sto i Belgia og ventet på at Prometheus Leader skulle ta den til Norge, men jeg klager ikke :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

TM3P878

Sitat fra: Alexogo på torsdag 03. desember 2020, klokken 18:13
Sitat fra: TM3P878 på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:00
Det ville vært fint. Selvom jeg langt på vei fikk info om at den var på Glovis Sun av Tesla.
Ingenting ville vært bedre enn om den kom tidligere, ettersom Glvois Sun er på vei gjennom Panama kanalen i dag, og er ikke ventet til Zeebrugge før 16.12.. Spørs om de rekker utlevering før Jul da.

Han jeg snakket med fra Codan for noen dager siden sa før jul da han fikk mitt VIN nr...

Litt usikker....

Helt først, anbefaler å bruke siteringsfunksjonen på forumet så vi vet hvem du svarer til og man kan følge litt enklere.
Ellers kan jeg informere om at jeg har en M3P som jeg har fått confirmed står på RCC Amsterdam med VIN 837x, så er nok en grei sannsynlighet for at 838x også står der.

Fått bekreftet at min står på Glovis Sun, ETA ZEE 15.12.20, blir spennende å se om det blir utlevering før jul, vil tro romjul dessverre. VIN 838

lars667

Skal nok holde hardt før jul da, skjønt de kan få skyssa et lass nordover på to dager fra Zeebrugge (etter lossing og lessing). Men de vil nok stresse noe jævlig for å få levert ut i romjula :-)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Kim-

Jaggu, søkte min opp på vegvesenet og fikk treff, men har ikke hørt noe om levering enda
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

TM3P878

Sitat fra: lars667 på fredag 04. desember 2020, klokken 10:10
Skal nok holde hardt før jul da, skjønt de kan få skyssa et lass nordover på to dager fra Zeebrugge (etter lossing og lessing). Men de vil nok stresse noe jævlig for å få levert ut i romjula :-)

Hoegh Pusan seiler fra ZEE 17.12 og er i Drammen 22.12. Vil tro bilen min er på den skuta.
Akkurat nå holder Glovis Sun 20,2 knop mot Zeebrugge, og denne seilasen er unnagjort på 11 dager med den farten.

krister461

Dette krever solid rapport om du blir første! :)

jkirkebo

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 04. desember 2020, klokken 09:19
Jeg er en skitten kujon og brukte min egen referral - kode når jeg bestilte ;)

Det gjorde vi også men det var helt bortkastet ;) Etter 6 mnd. med SR+ hadde vi ikke superladet den en eneste gang...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Chris Aurora

Sitat fra: jkirkebo på fredag 04. desember 2020, klokken 11:06
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 04. desember 2020, klokken 09:19
Jeg er en skitten kujon og brukte min egen referral - kode når jeg bestilte ;)

Det gjorde vi også men det var helt bortkastet ;) Etter 6 mnd. med SR+ hadde vi ikke superladet den en eneste gang...
Gyldig i 12 måneder nå  :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Elyo

Noen som hentet bil i går som kan rapportere hvordan "Kvaliteten" er på VIN 825++ batchen? Panelgaps osv?
Så på YouTube at noen 2021 modeller fortsatt sliter med dette.

Haggish

Hei, Jeg har nå fått hentedato, men når får jeg den endelige bekreftelsen på at det det vin nr jeg fikk veldig tidlig i prosessen er der riktige. De sa jo at det kan endres nærmere utlevering. Jeg har fått bekreftet utlevering den 14.
Hvordan/når fikk dere Vin nr etter hentebekreftelsen? :o
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

apehest

Sitat fra: Haggish på fredag 04. desember 2020, klokken 14:30
Hei, Jeg har nå fått hentedato, men når får jeg den endelige bekreftelsen på at det det vin nr jeg fikk veldig tidlig i prosessen er der riktige. De sa jo at det kan endres nærmere utlevering. Jeg har fått bekreftet utlevering den 14.
Hvordan/når fikk dere Vin nr etter hentebekreftelsen? :o

Jeg tok fakturaen som endelig bekreftelse på vin, og forsikret da bilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA