Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid på Model 3 om dagen?

Startet av perjohans, mandag 20. januar 2020, klokken 13:12

« forrige - neste »

Kim-

Fikk vin i dag, 819xxx ikke hørt noe enda
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Steffinho

Sitat fra: EuriT på torsdag 03. desember 2020, klokken 15:55
Sitat fra: TM3P878 på torsdag 03. desember 2020, klokken 15:22
Hei,

Noen som har VIN nr 838xxx her? Lurer litt på om bilen jeg har bestilt er på RCC Amsterdam eller Glovis Sun.

Jeg har også VIN 838xxx (TM3P), har ikke fått noe annen informasjon om levering annet enn ila desember. Jeg tipper de står på enten Glovis Crystal eller RCC Amsterdam, begge er jo nå forventet i havn i Zeebrugge 8. desember.
Jeg er også med i VIN 838xxx klubben, men vet dessverre ikke noe om båt. De vil ikke si noe. Hvis vi ikke hører noe de nærmeste dagene så vil jeg anta at man har bil på Glovis Sun eller Lydden, og da blir det fort levering i romjula for mange. Men ryktes at RCC Amsterdam har mange M3P som skal til Norge.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Chris Aurora

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Steffinho

Sitat fra: TM3P878 på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:00
Det ville vært fint. Selvom jeg langt på vei fikk info om at den var på Glovis Sun av Tesla.
Ingenting ville vært bedre enn om den kom tidligere, ettersom Glvois Sun er på vei gjennom Panama kanalen i dag, og er ikke ventet til Zeebrugge før 16.12.. Spørs om de rekker utlevering før Jul da.

Han jeg snakket med fra Codan for noen dager siden sa før jul da han fikk mitt VIN nr...

Litt usikker....
Er ikke ETA i Zeebrugge 15.12? Også kan man jo håpe at Glovis Sun har ludicrous mode slik RCC Amsterdam har og håpe på 14.12 ;D Da kan det bli bil før jul for de på Østlandet ihvertfall. Glovis Sun peisa på fra Pier 80 ihvertfall i 19 knots før de fikk bedskjed om at de ikke kunne passere Panama tidligere, så virker å ha bra fart inne.

Almis

Sitat fra: Posanto på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:00
Sitat fra: Almis på torsdag 03. desember 2020, klokken 15:06
DER! :D

10.12 klokka 18:00. Hentes ut på Kokstad i Bergen. VIN 827xxx.

Fikk du melding nå nettopp  :D ?

Da kan ikke min være så langt unna. Har selv VIN 827xxx men skal hente ut i Stavanger

Fikk mail nå nettopp. Ikke noe sms og ingen vin på kontoen enda.

Men det driter jeg i fordi jeg gleder meg så sykt 😁
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

poskare

VIN 842xxx (TM3LR), ingen dato enda, annet enn "Slutten av desember"

TM3P878

Sitat fra: Steffinho på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:06
Det ville vært fint. Selvom jeg langt på vei fikk info om at den var på Glovis Sun av Tesla.
Ingenting ville vært bedre enn om den kom tidligere, ettersom Glvois Sun er på vei gjennom Panama kanalen i dag, og er ikke ventet til Zeebrugge før 16.12.. Spørs om de rekker utlevering før Jul da.

Han jeg snakket med fra Codan for noen dager siden sa før jul da han fikk mitt VIN nr...

Litt usikker....
Er ikke ETA i Zeebrugge 15.12? Også kan man jo håpe at Glovis Sun har ludicrous mode slik RCC Amsterdam har og håpe på 14.12 ;D Da kan det bli bil før jul for de på Østlandet ihvertfall. Glovis Sun peisa på fra Pier 80 ihvertfall i 19 knots før de fikk bedskjed om at de ikke kunne passere Panama tidligere, så virker å ha bra fart inne.

ETA ZEE ser ut til å være 16.12, men dette kan jo endre seg. Båten bruker ca 12 dager fra Panama til Zeebrugge på 18 knop. Hadde vært kjekt om bilen var på RCC Amsterdam eller Glovis Crystal, men ikker sikker på om GC har P utgaver? Lydden laster jo på østkysten, så tror ikke de har P utgaver ombord, men er ikke sikker.

jorgenask

Sitat fra: TM3P878 på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:09

Litt usikker....

ETA ZEE ser ut til å være 16.12, men dette kan jo endre seg. Båten bruker ca 12 dager fra Panama til Zeebrugge på 18 knop. Hadde vært kjekt om bilen var på RCC Amsterdam eller Glovis Crystal, men ikker sikker på om GC har P utgaver? Lydden laster jo på østkysten, så tror ikke de har P utgaver ombord, men er ikke sikker.

Hvorfor skulle det at den laster på østkysten ha noe å si om den har performance ombord eller ei ?

TM3P878

Sitat fra: jorgenask på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:14
Sitat fra: TM3P878 på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:09

Litt usikker....

Hvorfor skulle det at den laster på østkysten ha noe å si om den har performance ombord eller ei ?

Du har jo et poeng, tenkte bare at det er desidert flest LR som blir fraktet, men dette er kanske en rar logikk fra min side...

Haggish

Sitat fra: proturbo på torsdag 03. desember 2020, klokken 15:59
Fint at dere poster bestillingsdato. :)
Jeg bestilte 22.10.2020, men har ikke hørt et kvekk. Har kun RN nummer, ikke VIN.
Bestilte Grå LR med hengerfeste, 19", utlevering i Drammen og har foreløpig bare "Vi kontakter deg for å avtale leveringsdatoen..." som estimert leveringsdato.
Sendte også en mail til tesladelivery, men de svarte vel stort sett bare det samme.

Hmm!! min kompis fikk bekreftet leveranse av samme config (svart intr.) 10.12 og bestilte 28/10 !
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

blondie

...men har ikke hørt et kvekk...
Jeg hadde ikke hørt et kvekk frem til i går da jeg spurte chat-supporten om vin. Da fikk jeg vin, men de sa at de ikke visste noe mer om hvor bilen var.

I dag fikk jeg mail med leveringsdato 12.12.

poskare

Sitat fra: blondie på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:58
...men har ikke hørt et kvekk...
... spurte chat-supporten om vin. Da fikk jeg vin, men de sa at de ikke visste noe mer om hvor bilen var.

Bestilte 19.11 og sjekket med chaten for 40min siden, fikk VIN, men ikke spesifik leveringsdato, kun «ila desember»

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Alexogo

Litt usikker....

Helt først, anbefaler å bruke siteringsfunksjonen på forumet så vi vet hvem du svarer til og man kan følge litt enklere.
Ellers kan jeg informere om at jeg har en M3P som jeg har fått confirmed står på RCC Amsterdam med VIN 837x, så er nok en grei sannsynlighet for at 838x også står der.
TM3P -21, Blå, bestilt 31.10.2020 (VIN 837x, RCC Amsterdam)

Steffinho

Sitat fra: Alexogo på torsdag 03. desember 2020, klokken 18:13
Ellers kan jeg informere om at jeg har en M3P som jeg har fått confirmed står på RCC Amsterdam med VIN 837x, så er nok en grei sannsynlighet for at 838x også står der.
Herlig! Har du fått mail/sms om utlevering?

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA