Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Svindel

Startet av Lars C. Krogenæs, fredag 16. mars 2012, klokken 20:35

« forrige - neste »

Rio

Den i USA er videre fordi sidekollisjonskravene er skarpere i USA, og den må være videre for å takle dette.

"Sikrere" = "Bedre" for svært mange (potensielle) bileiere, spesielt ettersom elbiler har et generelt dårlig sikkerhetsrykte fra tidligere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kris

Trodde den ekstra bredden var for å få plass til flere hamburgere jeg. Neida;)
Ja, sikkerhet er viktig for de aller fleste og bør prioriteres høyt. Og endringene har nok også med regler å gjøre. Men jeg er ikke sikker på at den er sikrere likevel. Time will show, som de sier i Flåklypa!
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

emagic

Den US versjonen... det virker som akselavstand er den samme, er kupeen noe bredere  i det hele tatt eller er det bare sporvidden som er økt?

Jeg synes det ser ut som om US versjonen har mer markante hjulbuer.   Er det noen som faktisk har sett et bilde av de to versjonene side-om-side?

emagic

Kris

Så vidt jeg har forstått, er den litt bredere invendig. De har skjøtet på dashbordet med noen plaststrimler på hver side for å kompensere for dette. Og så er visst dører litt tykkere.
Akselavstand er lik. Lengden økes med tykkere støtfangere.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

erik e

 ??? Som alle andre forum har alle noe godt og komme med,men også noe som er helt på "vidda". På mine eldre dager har jeg (som mange eldre herre-menn)startet med skigåing.For og søke tips om div. ting gikk jeg på nett for info. Etter en 1/2 time skjønte jeg at jeg manglet "utstyr" for ca. 20 000,- kr.   ;)  Det er vel ikke mange prosent av ny- bil kjøperne som det "lurt" og kjøpe EL-bil for.  Den "prosenten" er vel oppnådd,kansje?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

#20
Ja, sluker man maten uten å tygge, da får man vondt i magen...  ::)

Den som har levd en stund vet at det som man finner på internett, det skal man ta med en stor klype salt og en dose med skepsisme...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

asbkar

Sitat fra: KristianW på mandag 05. mars 2012, klokken 12:04
DAB er ett fett, men håper de integrerer mini-jack AUX inngang.
Dagens søple-navigasjon har faktisk minijack-inngang på baksiden, bare å trekke en ledning via hanskerommet selv, sammen med usb-kabelen.

-asbkar
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

gbzdoc

Dagens søplenavigasjon kan faktisk byttes ut med en som har DAB+... ;-)

Kris

Sitat fra: asbkar på mandag 05. mars 2012, klokken 21:40
Sitat fra: KristianW på mandag 05. mars 2012, klokken 12:04
DAB er ett fett, men håper de integrerer mini-jack AUX inngang.
Dagens søple-navigasjon har faktisk minijack-inngang på baksiden, bare å trekke en ledning via hanskerommet selv, sammen med usb-kabelen.

-asbkar

Takk for info. Nyttig å vite. Godt mulig jeg skaffer meg en av fjordårets travere nemlig. Driver ikke noe særlig med platespiller'n mens jeg kjører, så da er minijack kjærkomment.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Haahov

Det er jo usb tilgang nede på gulvet til høyre for høyrefoten, ellers er det blutooth på anlegget som man kan gi tilgang til mp3 filene på telefon e.l. så man ikke trenger tenke på kabel i det hele tatt.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Kneik

Har nå bestillt oss 2012-modellen. På fredag var det visstnok kun 1 sølvgrå 2011-modell igjen på lager i Norge, ifølge selgeren. For de som har Ipad, så kan man laste ned en egen I-miev app som viser 2012-modellen. Der ligger også eksempel på lyden bilen gir fra seg i lave hastigheter. Kan dog ikke finne noe info om det er intergrasjon med telefon/USB/aux

Kris

#26
Dette har jeg ventet på! Gratulerer med snart ny bil! Jeg går i samme fella om kort tid;)

Har de fått inn 2012 modeller i butikk allerede, eller fikk du bare en liste over spesifikasjoner?
Var prisen den samme?
Hvor lang var leveringstiden?
Hvilken info fikk du om batteritemperaturstyring og fjernstyring av klima?

Den iPad appen har ligget ute siden i fjor en gang. Det er ikke oppgitt hvilken modellår den beskriver eller hvilket marked den dekker, så jeg syns den var litt lite informativ.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Kneik på tirsdag 06. mars 2012, klokken 10:25
Har nå bestillt oss 2012-modellen. På fredag var det visstnok kun 1 sølvgrå 2011-modell igjen på lager i Norge, ifølge selgeren.

Hva er prisen for 2012 modellen?
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Kris

#28
Motorforum fikk pris i ettermiddag, og tar nå i mot bestillinger.
Prisen er 215 000 inkludert vinterdekk og nøkkelring ("klargjøring").
Det vil si omtrent 5K dyrere enn før.
Bilen er på lager i Drammen med standard to ukers leveringstid.
Som reklamert kommer den med fjernstyring av klima når den er tilkoblet strømnettet. Noen batteritemperaturstyring hadde de ikke hørt om. Det kan enten være fordi den ikke har det, eller fordi de som mange andre ikke har teknisk interesse.
Navi er som forventet erstattet av en mer integrert radio/platespiller.
Felgene er de samme dølle treeikede som i fjor.
Lader med 10A som i fjor, men med omtrent samme ladetid som da den hadde 16A tidligere.
Karosseri er likt som før.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

gbzdoc

Hæ? Lader med 10A, men like fort som 2011 modellen med 16A?? I så fall er jo batteriet av den lille sorten.

Det er jo fysisk umulig å ladde samme batteri like fort kun med 10A...

Eller mener du at man KAN lade den like fort, om man kjøper 16A lade-klædden i tillegg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA