Ambientlyspakke VS Kontur ambientlyspakke

Startet av Scoob98, fredag 13. desember 2019, klokken 04:36

« forrige - neste »

Scoob98

Hei,
Har noen peiling på om det egentlig var verdt å bruke de 3000 kr på standard ambient lyspakke istedenfor den til 6000? Føler at jeg skulle egentlig bare ha gått for den pakken til 6000. Hva valgte dere og hva er egentlig forskjellen utenom at du får flere farger til 6000? Og hva farger får du med standard versjonen til 3000?

No-name

Om det var verdt vet jeg ikke,  men det var inkludert i Advanced Business pakken. 

Og du må plusse de to summene hvis du vil ha flerfarget ambienlyspakken..

Erl

Vi har bestilt 50 adv. sport og la til flerfarget ambiente for 2930,-. Betaler kun differansen mellom dem. Den har mange flere belysningspunkter enn standard i tillegg til farget lys. Tysk prisliste har mer nøyaktig beskrivelse.

Standard har indirekte belysning av stoffeltene i dørene foran/bak og midtkonsoll. Belyste dørhåndtak utvendig.

Farget ambiente har i tillegg lysstripe/konturbelysning i alle dører, på dashbord og rundt midtkonsoll. E-tron-symbolet i dashbordet er opplyst og dørlommer foran skal være opplyst.

No-name

Prislista sier 6130,- for flerfarget ambientlys.. Da fikk du veldig bra tilbud på det.  👍

Og eneste forskjellen mellom det og ambientlyspakke er flere farger.  Normal lyspakke er noe helt annet.

Erl

Presisering: Når jeg skrev standard over mente jeg hvit ambientebelysning som er med i Advanced business og adv. sport-pakken.

Ingen ekstra deal. Kun standard bygging av bil hos Audi-forhandler. Standard tillegg for flerfarget ambiente på Business og Sport-pakkene.

Ang. Innhold i de to Ambiente-pakkene: Ref. bilde av tysk prisliste. Rimelig sikker på det er samme forskjell i Norge.

No-name

Her er hva norsk prisliste sier:
"Ambientebelysning: Utover standard lyspakke er det også lys i dører foran og bak innvendig og utvendig samt i midtkonsollen QQ1

Ambientebelysning, flerfarget: Utover vanlig ambientebelysning har du muligeheten til å justere innvendig lys i opptil 30 QQ2"

Priser på henholdsvis 3200,- og 6130,-

Første er standard på Advanced Business..

Men, godt mulig at du har rett.  Jeg spurte min forhandler da jeg skulle kjøpe bilen, da jentene mente at flerfarget lys var kult.  Han sa at eneste forskjellen var flere farger.  Blir veldig sur hvis det viser seg å være feil.

Scoob98

Mulig å kjøpe dette i etterkant? Ser at det er standard i pakken min så jeg har ikke kjøpt flerfarget. Angrer litt nå hah

No-name

Sitat fra: Scoob98 på fredag 13. desember 2019, klokken 13:11
Mulig å kjøpe dette i etterkant?

Vanskelig å si.  Min selger trodde at det kanskje vil være mulig å oppdatere i etterkant,  men garanterte ikke noe.

Scoob98

Sitat fra: No-name på fredag 13. desember 2019, klokken 13:24
Sitat fra: Scoob98 på fredag 13. desember 2019, klokken 13:11
Mulig å kjøpe dette i etterkant?

Vanskelig å si.  Min selger trodde at det kanskje vil være mulig å oppdatere i etterkant,  men garanterte ikke noe.
Såpass ja.

Thampa

Har forstått det sånn at med flerfarget så får man mye mer belysning enn bare «ambient». Og forskjellen i pris for å oppgradere fra vanlig til flerfarget er rundt 2900,-.

Jeg trodde ved bestilling at eneste forskjellen var farger. Trodde i tillegg at prisforskjellen var 6000,-. Så jeg angrer veldig på at jeg ikke tok med flerfarget. Kan vanskelig tenke meg at det er enkelt å få til i etterkant... Hvis noen har info om ettermontering vil jeg gjerne høre om det!

daktari

Kan hende diodene i ambient flerfarget  uansett er de samme som vanlig ambient, men software styrt. Uansett er det gøy å bytte farger i 30 sekunder, etter det står de på en mørk farge for å ikke forstyrre så mye på kvelden på dagen ser man dem ikke..
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

No-name

Sitat fra: Thampa på fredag 13. desember 2019, klokken 15:50

Jeg trodde ved bestilling at eneste forskjellen var farger. Trodde i tillegg at prisforskjellen var 6000,-.

Det var det selgeren sa til meg da jeg vurderte å kjøpe det.  Og det stemmer forsåvidt med det som står i prislista.

Men nå er jeg forvirret.

Scoob98

Sitat fra: No-name på fredag 13. desember 2019, klokken 16:38
Sitat fra: Thampa på fredag 13. desember 2019, klokken 15:50

Jeg trodde ved bestilling at eneste forskjellen var farger. Trodde i tillegg at prisforskjellen var 6000,-.

Det var det selgeren sa til meg da jeg vurderte å kjøpe det.  Og det stemmer forsåvidt med det som står i prislista.

Men nå er jeg forvirret.
Jeg å. Isåfall håper jeg at en liten programendring kan gi oss flerfarget opplegg.

No-name

Er ikke noe dealbreaker sånn sett, for 6130 ville jeg ikke ha det. Men for 2900 hadde jeg nok takket ja.

Scoob98

Sitat fra: No-name på fredag 13. desember 2019, klokken 17:02
Er ikke noe dealbreaker sånn sett, for 6130 ville jeg ikke ha det. Men for 2900 hadde jeg nok takket ja.
Samme her. Angrer så sinnsykt nå. Håper virkelig på at vi kan legge dette til senere hos Audi

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA