Deling av adresse fra Google maps

Startet av cra, torsdag 05. desember 2019, klokken 11:01

« forrige - neste »

moso

Dette har irritert meg en stund - men fikk det til å virke nå ved å sette iPhone språk til engelsk. Bilen er satt til norsk. Er vel noe med tallformatet på norsk språklig iPhone som Tesla sine servere (eller bilen) ikke vil godta
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Motorwatt

Sitat fra: moso på onsdag 01. januar 2020, klokken 18:18
Dette har irritert meg en stund - men fikk det til å virke nå ved å sette iPhone språk til engelsk. Bilen er satt til norsk. Er vel noe med tallformatet på norsk språklig iPhone som Tesla sine servere (eller bilen) ikke vil godta
Vet ikke, men engelske adresser er formatert gatenummer/gatenavn. Man ser det samme i Tesla-appen hvor aktuell adresse også benytter dette formatet. Men det merkelige er at dette har virket i tidligere versjoner. Er problemet det samme om man på iOS-enheter bruker Apple Maps og ikke Google Maps?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

moso

Ja det er det samme med Apple Maps. På norsk iPhone er telefonen kjempefornøyd med å ha sendt adressen til bilen, men i bilen skjer det ingenting. Med engelsk språk på telefonen så henger også bilen med.

Motorwatt

Ok, litt dumt dette. Alternativet er å lage en dummy-avtale med adresse i telefonens kalender, for så å hente denne fram i bilens kalender. Det virker kanskje.

ps. Testet nå, og det virker...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jcnorway

Litt off-topic, men samtidig litt i samme «gate».

Har iPhone og har slått av synkronisering av kalender inntil videre. På min telefon (jobbtelefon) så benytter bedriften kun Microsoft sin egen app for Outlook og jeg får derfor ikke jobbrelaterte avtaler og møter inn i bilen da denne tydeligvis kun synkroniserer mot Kalender-appen som følger med iOS.

Noen som har en grei workaround på dette uten at jeg da må ha jobbmail/kalender i to ulike apper på telefonen?
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Motorwatt

Har prøvd det en gang, og da fungerte det, men du må bruke Google som mellomledd:

Open Google Calendar Sync. Enter your username and password to log in to your Google account. Select a sync option. Options include two-way, which updates both your Outlook Exchange calendar and your Google calendar, and one-way, updating either your Google or Exchange calendar.

Bilen synker også Google kalender hvis du har den installert på telefonen din.  Du får teste, og trikset er uten garant  :D.

ps. Husk at jobben din kan ha restriksjoner som hindrer dette.
Tesla S75D - 09/2018

moso

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 01. januar 2020, klokken 19:57
Ok, litt dumt dette. Alternativet er å lage en dummy-avtale med adresse i telefonens kalender, for så å hente denne fram i bilens kalender. Det virker kanskje.

ps. Testet nå, og det virker...

Ja, jeg har brukt denne funksjonaliteten mye - så nå får telefonen være på engelsk en stund. Jeg antar at Tesla ikke aner at dette er et problem heller.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA