Hovedmeny

2019.36.2.2

Startet av xerxes, fredag 22. november 2019, klokken 23:12

« forrige - neste »

xerxes

Brukte trixet mitt, og jaggu kom ikke 2.2 updaten trillende inn. Passet bra fordi bilen nektet plutselig å ha på autolys og autopiloten i kveld etter en tur på burgersjappa.

Skal teste det ut i morgen :)

Model S 75D FSD (hw2.5)

svarteper

Raporter eventuell forandring på forvarming av batteri og, er flere som har mistet mulighet for det etter 36.2.1
Tesla model s 75 d 2017

Øggen

Sitat fra: xerxes på fredag 22. november 2019, klokken 23:12
Brukte trixet mitt, og jaggu kom ikke 2.2 updaten trillende inn. Passet bra fordi bilen nektet plutselig å ha på autolys og autopiloten i kveld etter en tur på burgersjappa.

Skal teste det ut i morgen :)

Model S 75D FSD (hw2.5)

Triks??

5xtrykk på Promotør/Advanced knappen😂😂
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

Promotør er vel greit når det er en som promoterer, men Promotor er ikke småsaker. Se under.

Promotor er i sin opprinnelige, akademiske betydning den som kaller en kandidat til eller tildeler en doktorgrad. I denne sammenhengen er promotoren gjerne rektor eller en professor ved det aktuelle universitet. Verbet å promovere innebærer å forfremme en kandidat eller tildele vedkommende en høyere grad, først og fremst en doktorgrad.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

På mi dialekt e det meste med Ø. Det heite pøpkønnj, plaspøse, frøse osv. Derav promotør.
Eller et anna ord med Ø provokatør...
P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......

OhmPaPa

Nå er også 2.3 ute og på europeiske biler.

Hvordan går det med forvarmingen av batteriet?

Motorwatt

Sitat fra: Øggen på lørdag 23. november 2019, klokken 12:37
På mi dialekt e det meste med Ø. Det heite pøpkønnj, plaspøse, frøse osv. Derav promotør.
Eller et anna ord med Ø provokatør...
Sier dere også Spötify?

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
X75D Med alt......

xerxes

Hittil går det dårlig her. Får ikke satt på verken autolys, autowipers eller adaptive/auto pilot. "Not available" kommer opp når jeg drar spaken til meg for å prøve å sette på autopilot (selv om ikke "rattet" dukker opp en gang når jeg kjører. Når det gjelder de andre tinga så ser de ut å funke i settings, men aktiverer seg ikke. Sentry og dashcam funker dog.

Merkelig. Noen tips om hva jeg burde gjøre?  Vaske bilen? Prøvde tørke over kameraene. Ringte tesla men der var det jo stengt butikk. satte opp en service-time men det er jo om en måneds tid. En måned uten noe avansert i en tesla er jo tortur.

Må sies at dette problemet her dukket opp like før jeg fikk tilbud om den nye updaten, så ikke sikkert det har noe med den updaten å gjøre.

Klykken

Prøv power off en stund. Sies at det skal funke mot slikt...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

sjokomelk

Sitat fra: xerxes på søndag 24. november 2019, klokken 09:54
Hittil går det dårlig her. Får ikke satt på verken autolys, autowipers eller adaptive/auto pilot. "Not available" kommer opp når jeg drar spaken til meg for å prøve å sette på autopilot (selv om ikke "rattet" dukker opp en gang når jeg kjører. Når det gjelder de andre tinga så ser de ut å funke i settings, men aktiverer seg ikke. Sentry og dashcam funker dog.

Merkelig. Noen tips om hva jeg burde gjøre?  Vaske bilen? Prøvde tørke over kameraene. Ringte tesla men der var det jo stengt butikk. satte opp en service-time men det er jo om en måneds tid. En måned uten noe avansert i en tesla er jo tortur.

Må sies at dette problemet her dukket opp like før jeg fikk tilbud om den nye updaten, så ikke sikkert det har noe med den updaten å gjøre.
Det er bare kameraene i frontruta som har gått i vranglås. Pleier å gå over i løpet av kort tid av seg selv, bare de får restartet og opprettet kommunikasjon mot resten av systemene igjen. Lyssensoren sitter også i frontruta. Bare kjør som vanlig, og så skal du normalt få opp veimerkingen på skjermen i løpet av 5-10 minutter.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Sulle

Fikk samme problem som xerxes dagen etter oppdatering til 36.2.1, virket helt fint rett etter oppdatering. Meldte inn problemet til Tesla i håp om at det kunne fjernfikses (40 mil hjemmefra og lysten på å kjøre uten AP). Fikk i stedet time senere i uka. Det ble skiftet sidekamera og ledningsnett. Bilen var inne i to dager.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

cra

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 23. november 2019, klokken 14:54
Sier dere også Spötify?

Litt tøskje, men ja, det gjær øss. (Legg merke til at det ikke er "ø" men "æ" i "gjør")  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

xerxes

Problemet mitt var plutselig fikset av seg selv i morges, etter ca 2 dager. Satte den til å slå seg av over natten, aner ikke om det hadde noe effekt. Rebootet sikkert 10 ganger før det uten effekt.

Uansett, lite åpenbart endret så langt, utenom scheduled charging. Muligens så er visualiseringene litt mer kvikke enn før. Vindusviskerne er fortsatt altfor treige til å komme i gang, samme som forrige versjon (var bedre før det).

Ikke merka noe spesielt med fantombremsing. Muligens holder den lanen litt bedre enn før i svinger. Men den  virket å kjøre litt for fort (ift forrige versjon, som bremset bedre ned) på svingete landevei.

Litt annerledes motorlyd (wtf!) har jeg i alle fall lagt merke til, litt grovere i røsten liksom, liker det :)

S75D FSD

geear

Sitat fra: cra på mandag 25. november 2019, klokken 12:37
Litt tøskje, men ja, det gjær øss. (Legg merke til at det ikke er "ø" men "æ" i "gjør")  :laugh:
Synd vi ikke er der at det er akseptabelt å skrive dialekt på nettet. Det gir så uendelig mye mer inntrykk av karakter/person, enn at alle skriver den kjedelige østlandsken.  ;)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA