Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mer EL-biler i Moss

Startet av bkv, lørdag 10. mars 2012, klokken 03:27

« forrige - neste »

bkv

Mitsubishi i-Miev 2012.

Haahov

#1
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

bkv

Mitsubishi i-Miev 2012.

arnejorg1

Fiat 500 er alt for dyr i forhold til det du får. Jeg har sett litt på smart elektrisk 2012 som kommer. Jeg tror det er mye mer bil for pengene. Den er vesentlig billigere.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

elektrolux

Tror en slik bil bør testes før du overfører pengene. Spørs om den kan konkurere med Trillingene som nå koster ferre kroner.

Designen er klart bedre, men det merkes lite når du sitter der og kjører den.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hans Håvard Kvisle

Mon tro om vi ikke snakker om denne produsenten:
http://ecarsweden.com/
Grønn Bil sin var fra http://www.micro-vett.it/index_en.php
Opplever ikke at disse nå tilbys lenger i det norske markedet, derfor fjerna dem fra elbil.nos oversikt "Elbiler idag". Grønn Bil er rausere med å la ting stå.

Hvis det er E Car Sweden sin Fiat som annonseres, så de slå i bordet med ei batteripakke på 15 kWh... :-[
Prøvekjørte den for halvannet år siden. Fikk ikke gåsehud. Ryktene sier at de har fått en fullstendig EU-godkjenning (ikke bare enkelt- eller nasjonal godkjenning) på el-varianten av Fiat 500. Det er forsåvidt interessant og ikke minst imponerende. Kanskje vi aner Saabkompetanse i bakgrunnen?
St.Hanshaugen

elektrolux

Microvetti har i følge Move about lov til å selv godkjenne bilene sine?? Dermed får de EU godkjenning som selv Norske myndigheter må godta

Hadde Electric car company hatt samme myndighet som Microvetti ville også C1 EV'ie min fått norske skilt.

Luftet den nylig, og blir bare enda mer irritert over at denne lekre bilen ikke tillates registrert på norske skilt. >:(
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på søndag 26. februar 2012, klokken 20:00
Opplever ikke at disse nå tilbys lenger i det norske markedet, derfor fjerna dem fra elbil.nos oversikt "Elbiler idag".
Har Moving City i Bodø sine Fiat 500 som ble omtalt i 2009, eller rant det også ut i sanden ???
http://www.tu.no/motor/article230406.ece
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hma

Vet ikke om dette er relevant for Fiat 500, og jeg har heller ingen erfaring med elektrisk Fiat, men Trondheim Kommune ved Bjørn-Ove Berthelsen har hatt svært dårlig erfaring med sine sju Fiat Electric.

Jeg siterer epost fra ham:
Problemer med Fiat Electric; dårlig produkt, og oppgradering har ikke hjulpet helt – de fikk etter hvert så dårlig rykte at det ødela alt. Alle 7 Fiat leveres nå tilbake; 3 erstattes med MiEV hos Trondheim eiendom

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: elektrolux på søndag 26. februar 2012, klokken 22:18
Microvetti har i følge Move about lov til å selv godkjenne bilene sine?? Dermed får de EU godkjenning som selv Norske myndigheter må godta

Micro-Vett har enten enkeltgodkjenninger i Italia eller nasjonal typegodkjenning i Italia. Dette gjør at bilene også kan brukes i andre land i EU/EØS. Men det er alltid en del papirstyr med dette. Noe jeg veit at flere kan underskrive på.

Poenget mitt var at ryktene sier at svenskene har skaffe seg en altomfattende EU-godkjenning som forenkler dette arbeidet kraftig. Men det er bare et rykte.
St.Hanshaugen

Elmo

Sitat fra: hma på søndag 26. februar 2012, klokken 23:02
Vet ikke om dette er relevant for Fiat 500, og jeg har heller ingen erfaring med elektrisk Fiat, men Trondheim Kommune ved Bjørn-Ove Berthelsen har hatt svært dårlig erfaring med sine sju Fiat Electric.
Jeg siterer epost fra ham:
Problemer med Fiat Electric; dårlig produkt, og oppgradering har ikke hjulpet helt – de fikk etter hvert så dårlig rykte at det ødela alt. Alle 7 Fiat leveres nå tilbake; 3 erstattes med MiEV hos Trondheim eiendom

Jeg googlet frem en .pdf om elbilsatsningen til Trondheim kommune (anno 2009).

De var Fiat Fiorino Cargo og Combi.  Bildet er sakset derfra.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

erik e

Har litt erfaring med FIAT (det står vel en i garasjen også). Det som alltid virker av det elektriske er VARSEL-lamper.FIAT som EL-bil,da bruker du bare hjerte. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Lynvingen

Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

elektrolux

Kjørte en tilsvarende Microvetti bygget Fiat 500, og den var kjekk.

Denne mangler Microvetti dekalene og kan være svensk bygget. Jeg vet ikke forskjellen om noen mellom bilene.

Hadde jeg ikke hatt Citren C1 hodepinen min ville jeg sikkert forsøkt meg på en slik Fiat.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA