Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Re: Antall leverte biler

Startet av jkirkebo, mandag 05. mars 2012, klokken 17:53

« forrige - neste »

gbzdoc

RuneW

Sitat fra: bno på onsdag 07. mars 2012, klokken 20:14
RuneW
Se mitt innlegg over her. De må gi oss nyeste kartdata ved utlevering. Mankan ikke definere nyeste som et år gamle data....

Enig.

Men mener selger sa til meg at kartene kom på minnekort. I så fall er det neppe bare å plugge en kabel i bilen for å oppgradere kartdataene...

Men, siste tilgjengelige kartdata burde selvsagt følge med bilen ved salg. Alt annet er jo vås.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

bno

Dette med sd kartdate er no sweat. Klart dette er enkelt og lagt til rette for oppgradering via sd kort inngangen. Det er jeg 100% sikker på. Kan ikke forventet at n antall biler skal på verkstedsbesøk for en slik bagatell. Det er det bl.a. sd kort inngangen er til for. Kartet skulle fulgt med bilen som for alle andre biler. Tullete dette. ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Lynet

Ligger ikke kartet på SD-kortet som liger i høyre spor? Venstre spor er for softwareoppdatering av navigasjonen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno

Lynet,
Du har selvfølgelig helt rett. Det kartet skal  oppdateres som ligger til høyre a ;D

Lynet

Må man ikke kjøpe nytt SD-kort da?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno

Nei det tror jeg ikke. Man får etter hvert kjøpt nedlasting via Navteq. http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/-/-/-/Default-Start

Se også her http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=36&t=5759&sid=4cda2cf7ad589c26ff33e6b60f959f77&start=10

Har sendt en mail til Navteq for å sjekke ut vedr. maps

bno

Tilbake til tpoc
Har vært i kontakt med spesialistene på Ålgårds auto. De er nå i ferd med å sjekke ut dette med software versjon, kart og viktig 2 desimal sak. De er nå på saken. Veldig seriøst og bra dialog innledet. Kommer tilbake på dette så snart jeg vet noe.

Min oppfatning vedr. 2  vs 1 desimal er at dette har med setting / programmering å gjøre. Ikke software.ver. Dvs. at man må definere dette via uststyrsenheten som kobles opp mot CAN og sette dette på samme måte som man eks. kan sette andre parametre i bilen...

BE

En ting jeg har merket meg etter softwareoppdateringen i går, er at Guesometeret ikke er så veldig optimistisk. Sannsynligvis stemmer det nå bedre med virkeligheten da det tidligere har vist alt for høy estimert gjenværende kjørelengde.

Jeg lader til 80%, og syns også at strekene forsvinner raskere enn tidligere i starten, jeg har ikke kjørt langt enda, så jeg vet ikke om de siste strekene varer lengre.

Om det bare hadde vært en mulighet for noe så enkelt som en ekte prosentvis SOC en eller annen plass i menyene, så kunne disse strekene gjort hva de ville. Vi kan jo håpe at dette blir tilgjengelig i en fremtidig oppdatering.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mortenmann

Sitat fra: bno på torsdag 08. mars 2012, klokken 17:36
Tilbake til tpoc
Har vært i kontakt med spesialistene på Ålgårds auto. De er nå i ferd med å sjekke ut dette med software versjon, kart og viktig 2 desimal sak. De er nå på saken. Veldig seriøst og bra dialog innledet. Kommer tilbake på dette så snart jeg vet noe.

Min oppfatning vedr. 2  vs 1 desimal er at dette har med setting / programmering å gjøre. Ikke software.ver. Dvs. at man må definere dette via uststyrsenheten som kobles opp mot CAN og sette dette på samme måte som man eks. kan sette andre parametre i bilen...
Supert!
Flott at du skryter av gjengen på Ålgårds. Fin gjeng som er opptatt av service
SølvLeaf

eivisa

Har i dag fått brev fra nissan om Servicekampanje på leafen. Gjelder diverse omprogrameringer ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

jkirkebo

Sitat fra: eivisa på fredag 09. mars 2012, klokken 13:38
Har i dag fått brev fra nissan om Servicekampanje på leafen. Gjelder diverse omprogrameringer ;)

Jeg også. Har time til tirsdag kl. 13.00 for å oppgradere. Han skulle sjekke opp desimalene samt om det var mulig å justere feilvisningen på speedometeret (som jeg synes er alt for høy, 8%).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

akseln

Fikk også brev. Tar det samtidig som de skal skifte defekt dørheisbryter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Blip

Sitat fra: Akseln på fredag 09. mars 2012, klokken 18:24
...defekt dørheisbryter.
Du har sikkert sjekket det allerede, (og en smule off-topic), men jeg hadde glemt at jeg satte på vindusheis-blokkering, dvs. at jeg kun kan operere førervinduet fra førersetet... Trodde derfor at også min vindusheis var defekt, men heldigvis var det bare hukommelsen min ;)

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

el-snorre

Jeg også.
Vi er en del Leaf-eiere som har fått dette.
Synes det er bra at nissan følger opp på denne måten.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA