Hovedmeny

Vi som bestilte bilen i August (og senere)

Startet av Slarre40, onsdag 02. oktober 2019, klokken 07:48

« forrige - neste »

Tahir Munir

Sitat fra: joherszch på lørdag 16. november 2019, klokken 13:36
Interessant. Jeg bestilte 16. oktober og i ordrebekreftelsen som jeg har på mail står det 18 '' Nokian vinterdekk (piggfri) med Aero-felger, men hvis jeg sjekker Teslas side på nettet står det 18 '' Nokian vinterdekk (piggfri) med pinhjulfelger...
Da hadde jeg prøvd å argumentere om at når du bestilte så bestilte du disse felgene med antydning om at aero kapslene skulle følge med og vist frem ordrebekreftelsen. Det er jo den orderen du har lagt inn, og det må da være det du får.

Ewout

Helt enig. Det eller oppgradering til FSD gratis. :o :P
Life is electrifying :-)

Ewout

Sitat fra: Slarre40 på torsdag 14. november 2019, klokken 11:29
Apropos versjoner: Jeg tror min bil er produsert FØR 1.september, for den lager ikke noe ryggelyd/AVAS ved sakte kjøring....

Jeg lurte virkelig om jeg skulle få AVAS på min 3 når den kommer men nå fant jeg ut hvilken regler det er som gjelder:

https://www.regjeringen.no/no/sub/eos-notatbasen/notatene/2017/juni/akustiske-varslingssystemer-til-kjoretoy-avas-endringsbestemmelser/id2569052/

utklip:

Med denne forordningen blir kravene til akustiske varlingssystemer til elbiler og hybridbiler (AVAS), slik det fremgår av basisforordningen 540/2014 artikkel 8 og vedlegg VIII, nærmere spesifisert. Dette gjøres ved å refere til UNECE-regulativ nr. 138. Dette regulativet ble publisert i oktober 2016. Med utkastet til ny forordning blir tekniske krav og testprosedyrer for stillegående kjøretøy oppdatert. AVAS blir krav i nye typer elbiler og hybridbiler fra 1. juli 2019 og i alle nye elbiler og hybridbiler fra 1. juli 2021. Dersom en fabrikant ustyrer et kjøretøy med AVAS før disse datoene, vil beskrivelsene om AVAS i basisforordningens vedlegg VIII, som er gjengitt i seksjon II i denne forordningens vedlegg, være gjeldende retningslinjer. De nye kravene til AVAS blir altså gjeldende for nye kjøretøytyper som typegodkjennes fra 1. juli 2019, og for alle nye elbiler og hybridbiler fra 1. juli 2021.

Så det gjelder ikke de existerende godkjente modeller. Siden model 3 existerte allerede før 1 juli 2019 trenger de ikke å bli utstyrt med dette før 1 juli 2021. Modeller introdusert (typegodkjent etter 1 juli 2019 må være utrustet med en slik system.

Vet ikke om alle var klar over dette, men jeg var det i hvertfall ikke. :)
Life is electrifying :-)

Slarre40

Ok jeg kommer jo ikke til å SAVNE ekstra lyd i bilen, men kan være tilbøyelig til å forstå at ryggelyd er en bra greie.
Trondheim

T-3

Da dukket det endelig opp vin i kildekoden, 568xxx.
Bestilt 15. okt LR blå med sort interiør, HF 19' + 19' og FSD.

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Tahir Munir

Sitat fra: daggad på onsdag 20. november 2019, klokken 10:14
Gratulerer !
Hvordan ser du denne kildekoden ?
Når du logger inn på din Tesla-konto, så trykker du på "Administrer" på din bil. Da vil du komme til din Tesla side hvor du finner dokumenter, reservasjons nummer osv.
På denne siden åpner du kildekoden til siden ("CTRL+U" på Google chrome-nettleser). Her kan du trykke på "CTRL+F" og søke etter "vin". Dersom du ikke har VIN nummer vil det stå "vin":null.
Hvis jeg husker riktig så skal dette stå litt før ref.nr.

Eventuelt kan du også søke etter "5yj". Dersom du har VIN så burde du få et treff.

T-3

Ja som beskrevet over, jeg bruker Firefox og der fungerer også Ctrl+U og Ctrl+F. Vin er brukt en del steder i kildekoden så jeg har brukt 5yj som man får null treff på inntil vin nummeret er klart.

Tf4now

Bestillingen min gikk i gjennom den 1 NOV fikk melding i dag 20 NOV om at min estimerte levering er
mellom 11 DES og 18 DES.

Jeg bestilte en Model 3 Performance, med hvitt interiør. 

Har ikke fått VIN nummer. 

Jeg vil egentlig ikke ha bilen før til neste år. Desember er en dritt mnd. Men er det noen mulighet for at de roter med leveransen ettersom at de ikke har gitt meg VIN nummer.

Uansett gøy med bil, men stress med å ordne finans, forsikring og dekk osv :-)  First world problems iI know

daggad

Takk for tipsene !
tf4now: Ja enig med deg. Hadde bilen kommet nå så hadde det vært greit. Men rett før nyttår så er det bedre å ha 2020 registrering på den.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

NoelRocks

Bestilte min bil på søndag 17/11. Model 3 LR hvit med sort interiør og piggfrie vinterdekk. Ringte Tesla i dag og de hadde fått VIN og de estimerte ankomst til Norge i midten av desember. Den var på vei til Belgia nå sa de.
MG 5 bestilt april 2022 utlevert mai 2022.
Tesla M3 LR bestilt 17/11-19 utlevert 11/12-19
Kia Soul kjøpt februar 2019, solgt desember 2019

grini

Jeg skjønner ikke hvordan tesla håndterer dette med når de gir ut vin, når de sender meld om leveranse etc. Jeg har hatt VIN tilgjengelig i snart 4 uker men aldri hørt noe mer. Bestilte 24 september.

NoelRocks

Det står ingenting på tesla-konto siden min om vin eller levering. Damen jeg snakket med sa at det ikke ble oppdatert før det nærmet seg levering.
MG 5 bestilt april 2022 utlevert mai 2022.
Tesla M3 LR bestilt 17/11-19 utlevert 11/12-19
Kia Soul kjøpt februar 2019, solgt desember 2019

grini

Sitat fra: Andre Thøgersen på onsdag 20. november 2019, klokken 12:06
Det står ingenting på tesla-konto siden min om vin eller levering. Damen jeg snakket med sa at det ikke ble oppdatert før det nærmet seg levering.

Skjønner, jeg refererte for øvrig til Tf4now, vi bestilte samme bil. Bare med over 1 mnd mellomrom.

Tf4now

Noen som vet. Ser at en kan kjøpe en M3 2020 modell fra inventory på Tesla.com

Kan også kjøpe 2019 modell. Betyr det at jeg får en 2019 eller 2020 modell mid desember?

Jeg trodde det var reg datoen som bestemte :s Men jeg vet lite om sånne ting.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA