Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

Pelle21

Leste i denne tråden https://elbilforum.no/index.php?topic=49896.0 at software 2.0 som er i India og Thailand ikke kommer på batchen av biler som allerede er levert til lager i Europa og de kan ikke oppdateres pga HW.

BNH forhandlere i Oslo området blir Bærum, Gardermoen, Follo(Ski) og den i Økern-området.

ProsjektX

2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

EV-FTW

Sitat fra: ProsjektX på søndag 12. januar 2020, klokken 21:05
Den ladeluka her kan bli veldig morsom på vinteren tenker jeg...

https://www.youtube.com/watch?v=5kc3soIPQAg&feature=youtu.be&t=906

Helt avhengig av hvor du bor i landet tenker jeg.
Her i området vil det ikke være noe utfordring, derimot på plasser med mye snø og is, kan det fort bli utfordrende. Er jo en del som klager på utfordringer med ladeluken til Hyundai Kona også.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

ProsjektX

Både Kona og Niro har hatt problemer med ladeluker som fryser igjen ja, men problemet til MG ser ut til å være en omkrets på luka som sikkert er dobbelt så lang (vil da sitte bedre fast ved frysing), samtidig som den beveger seg ut og opp med kort avstand til grillen, så når det ligger snø/is over luka så vil det også kunne føre til problemer. Pluss at man må ned på kne da for å klare å plugge inn... så totalt sett den dårligste løsningen for ladeluka jeg har sett
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

EV-FTW

Tenker fortsatt at problemet vil variere med hvor en bor i landet. Og tester setter det veldig på spissen mener jeg, har sett flere andre tester der folk fint klarer å plugge inn ladekabel uten å nærmest måtte krype på bakken!

Men ja, ser at det kan bli utfordring med is og snø.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

AlfaPolo

Sitat fra: paalao på tirsdag 07. januar 2020, klokken 15:23
Min kilde har fortalt meg at det i første omgang er Oslo, deretter forhandler i Bergen så en i Stavanger området som vil levere dem. I Oslo er det Birger N Haug. De andre er ukjent.
I Bergen er det Sande Auto AS i Åsane. Jeg har fått e-post om at bilen kan prøvekjøres denne uken. Jeg skal prøve å få prøvekjørt på fredag.

Electric cars in Norway

Alfa.. fint. Håper du gir oss her inne en tilbakemelding på hva du tenker etter prøvekjøring  :+1: :+1:

Electric cars in Norway

Sitat fra: ProsjektX på mandag 13. januar 2020, klokken 10:31
Både Kona og Niro har hatt problemer med ladeluker som fryser igjen ja, men problemet til MG ser ut til å være en omkrets på luka som sikkert er dobbelt så lang (vil da sitte bedre fast ved frysing), samtidig som den beveger seg ut og opp med kort avstand til grillen, så når det ligger snø/is over luka så vil det også kunne føre til problemer. Pluss at man må ned på kne da for å klare å plugge inn... så totalt sett den dårligste løsningen for ladeluka jeg har sett

Ja det samme tenkte jeg....den luka kan gi problemer. Men det kan jo komme en fix. H Kona electric har jo gitt slike problem før fix. Bjørn N kommenterer dette på en av sine Thailand videos med sin MG også....

arthur

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:03
Sitat fra: ProsjektX på mandag 13. januar 2020, klokken 10:31
Ja det samme tenkte jeg....den luka kan gi problemer. Men det kan jo komme en fix. H Kona electric har jo gitt slike problem før fix.

Jeg har sett det rapportert at problemet fortsatte etter at det ble "fixet"!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

Fra India der det tydelig er stor interesse for å kjøpe bilen :+1:

MG ZS EV Bookings To Close In 3 Days

MG Motor India had started accepting bookings in five Indian cities on December 21 last year, for a token amount of Rs. 50,000.

MG Motor India will stop accepting bookings for the ZS EV after January 17, 2020

By Shubham Parashar | 10 hours ago

https://auto.ndtv.com/news/mg-zs-ev-bookings-to-close-in-3-days-2164402

Tin

Ble oppringt i dag. Bilen kan nå bestilles. Masse biler som er klare for rask levering. Skrev man kontrakt nå var det rundt 4 uker til bilen var klar for utlevering.

Electric cars in Norway

Daruu

Er det noe sted i nærheten av Hamar man kan ta en titt på denne etterhvert?
2020 VW Eup range

Samco

Noen som vet om noen kommer til å selge denne i Trøndelag?

jman76

Sitat fra: Daruu på torsdag 16. januar 2020, klokken 22:30
Er det noe sted i nærheten av Hamar man kan ta en titt på denne etterhvert?

Bilkompaniet Lillehammer selger bilen allerede, de første kommer i slutten av januar. Da regner jeg med at de selger den på Hamar også.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA