Hovedmeny

MG ZS EV fra 229.900

Startet av batterimannen, onsdag 18. september 2019, klokken 16:45

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. desember 2019, klokken 23:22
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 17. desember 2019, klokken 21:55
Se den herlige bakseteplassen da :+1: :+1: det er jo helt konge. Like bra som e-Niro :+1: Bilder fra videoen og lenke til Youtube under

Synd det er det minst sikre baksetet å befinne seg i av omtrent alle biler produsert de siste 10 årene da. 51% beskyttelse er ikke bare dårlig, det er beyond elendig når dagens standard er 80-90%. KiA Niro har f.eks 80%.

La oss nå vente på ny test av sikkerhet før vi velger å være så negative! Og la det være opp til hver enkelt om de anser dette som dealbreaker eller ikke.
Bilen er langt sikrere enn en mengde av bilene som ruller på veiene i dag uansett, da mange kjører rundt i eldre biler uten moderne sikkerhetsutstyr. Da hadde jeg heller valgt MG!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Enig Øyst1, og jeg kjører i tillegg på solværsdager tung motorsykkel på E18 og på bane så dette med MG og sikkerhet tenker jeg ordner seg....det har vel ikke vært ncap test av batteriversj.? Eller har det vært det? Jeg trodde det bare var fossil versjonen som var kræsj testet.

jkirkebo

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 17. desember 2019, klokken 23:52
Enig Øyst1, og jeg kjører i tillegg på solværsdager tung motorsykkel på E18 og på bane så dette med MG og sikkerhet tenker jeg ordner seg....det har vel ikke vært ncap test av batteriversj.? Eller har det vært det? Jeg trodde det bare var fossil versjonen som var kræsj testet.

Fossilversjonen ja. Er det noen grunn til å tro at det er store konstruksjonsmessige endringer i EV-versjonen som vil påvirke baksetesikkerheten da?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Electric cars in Norway

Takk for oppklaringen.  :+1: :+1: Jeg vet ikke. Kan ikke slikt ncap fag. Men har vi noen eksempler der elbil merker der elbilversjonen har gjort det bedre enn fossil versjonen?

Det hadde vært artig å visst svaret på. Feks H kona eller K Niro vs H kona e og K e- Niro?

EV-FTW

Ut fra det jeg leser andre plasser, er batteriversjonen stivere grunnet batteriet som ligger under bilen, noe som skal kunne påvirke kollisjon fra siden.
Videre har den flere sikkerhetssystem. At det den vil få 4 stjerner er temmelig sikkert, og vil da være i selskap med mange andre biler. 5 stjerner derimot er nok utenkelig. Skulle selvfølgelig ønske at den fikk 5 stjerner, men som sagt, velger heller denne enn å kjøre rundt i en eldre Mazda 2 eller Toyota Corolla osv. For det går ekstremt mange biler fra slutten av 90 tallet og starten av 2000 tallet rundt på veiene. For ikke å snakke om Renault Twizy.
Trioen med i-MiEV i spissen går det også mengder av på veiene, og ikke mange som skriker høyt rundt sikkerheten på disse, som i dagens test ville endt på dårligere enn de 4 stjernene de fikk i sin tid, da testen har blitt strengere. 
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jkirkebo

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 18. desember 2019, klokken 04:06
Ut fra det jeg leser andre plasser, er batteriversjonen stivere grunnet batteriet som ligger under bilen, noe som skal kunne påvirke kollisjon fra siden.
Videre har den flere sikkerhetssystem. At det den vil få 4 stjerner er temmelig sikkert, og vil da være i selskap med mange andre biler. 5 stjerner derimot er nok utenkelig. Skulle selvfølgelig ønske at den fikk 5 stjerner, men som sagt, velger heller denne enn å kjøre rundt i en eldre Mazda 2 eller Toyota Corolla osv. For det går ekstremt mange biler fra slutten av 90 tallet og starten av 2000 tallet rundt på veiene. For ikke å snakke om Renault Twizy.
Trioen med i-MiEV i spissen går det også mengder av på veiene, og ikke mange som skriker høyt rundt sikkerheten på disse, som i dagens test ville endt på dårligere enn de 4 stjernene de fikk i sin tid, da testen har blitt strengere.

Det er vel heller ikke så mange som kjøper iMiEV som familiebil og kjører rundt med unger i baksetet på den? MGen posisjoneres mer som en familiebil, og da vil jeg tro at baksetesikkerheten teller en smule høyere enn på minibiler.

Forøvrig et dårlig eksempel da iMiEV scorer 78% på baksetesikkerhet. Da skjønner man kanskje hvor dårlig MGen sine 51% er? Det er såpass dårlig at jeg personlig mener den ikke burde være tillatt solgt i EU.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

arthur

Jeg kjenner flere, og ser ytterligere flere, i mitt nærmiljø som benytter sin Miev, eller en annen trilling, til nettopp kjøring med barn til/fra skole/barnehage/fritidsaktiviteter osv, men ingen som bruker den som familiebil. Det er jo nettopp slik småkjøring i nærmiljøet bilen er best egnet til etter vår erfaring med en slik bil.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tom Stabell

Tom Stabell

EuroNCAP

Madmax

Hva med støtte for app'en i Norge? Ser ut som en bra app med mange gode funksjoner der det er støttet (Thailand er støttet ser jeg hos Bjørn N). Vet at app'en ikke er på plass i UK, så hva med Norge? Finner ikke noe info om app på de norske sidene, så da spørs det vel om det er på plass nå. Kommer kanskje på et senere tidspunkt......

EV-FTW

Sitat fra: Tom Stabell på onsdag 18. desember 2019, klokken 10:19
EuroNCAP

Ja se der. Da fikk de negative seg en real smekk over fingrene.
Bilen har nå 5 stjerner og god sikkerhet også for barn i baksetet.
Så da er det bare å legge den ballen død, og ha tommel opp for et bra resultat👍🏻
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Får håpe støtte for APP kommer. Jeg undrer meg heller over det faktum at bilen har 7 års garanti i England og 5 år i Norge.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Daniel_0007

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 18. desember 2019, klokken 11:17
Får håpe støtte for APP kommer. Jeg undrer meg heller over det faktum at bilen har 7 års garanti i England og 5 år i Norge.

Da blir det nok som kia og Hyundai  at neste modell kommer med app støtte men ikke eksisterende.
Synd for appen ser bra ut, bedre enn det nissan og vw gruppen tilbyr pr idag
Model 3 2019 LR Rwd

EV-FTW

Og den «nye» MG ZS er lansert i Kina. Med LED hovedlys, og oppdatert interiør med bedre Og større display.
Så tipper den kommer hit om et års tid, og da vil fort dagens versjon oppleves som gammel. Det er også noe en bør ta med i vurderingen.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jman76

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA