Lithium ombygging på Think Classic? Noen erfaringer?

Startet av e-max, mandag 06. februar 2012, klokken 15:02

« forrige - neste »

e-max

Hei. Jeg har kjøpt en gammel Think uten batteri og uten batteri.
Har tenkt å sette inn noen lithium batteri i stedet. Noen som har gjort noe tilsvarende?

Laderen er også gone, så jeg tenkte å sette inn ny 3kw fra TC Charger. Leverandør spør da om jeg skal ha "3-pin Enable (7-pin contact)" eller "CAN Bus communication". Hva bør jeg velge og hva er det originalt på 2000 modellen?

Dersom det skulle vise seg å være problem med DC/DC konverter - noen som vet hvor mange watt den originale skal være?

Vet at det var mange spørsmål og desverre lite erfaringstilbakemelding fra meg....
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Elmo

Er du oppmerksom på elbilwiki??  Du kan finne mye fin info her http://www.elbil.no/wiki/Think

For dine spørsmål nå, kanskje særlig her (http://www.elbil.no/wiki/Think:Verkstedmanualer)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

e-max

Du verden. jeg kjente ikke til disse linkene. Fantastisk bra - 1000-takk :-)
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

OneMore

Heisan, e-max.

Utrolig spennede at du begynner på det, og ser du har funnet en grei lader.
Du trenger også BMS, legg merke til min tråd om IV Meter.
Holder for tiden på å sette denne opp for bruk mot TC charger. (can bus)

Har også en god tilgang til Thunder blokker.
Har også en del ideer om dette, ikke mist for å få det godkjent.

Hvor hen bor du ?

-OneMore-

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

e-max

Hei, Jeg pendler mellom Krsand og oslo, men mest mekking vil nok foregå i krsand. På ombyggingsprosjektet mitt på el scooter, har jeg koblet opp 16 stk 40 Ah Winston LiFePO batterier og bruker den originale 48V laderen og det ser ut til å fungere greit. Har en BMS for hver celle og en hoved BMS for overvåking av alle. Ser fryktelig billig ut men kanskje likevel det greieste? Disse kjøpte jeg fra http://www.evpower.com.au/ Det ser ut til å fungere greit. Tenkte å følge samme opplegg for Think'en. Ble tipset av australierne om at de beste batteriene etter flere tester var CALB (som har selger i Tyskland) disse koster 124,5/100 Ah (de oppga ikke valuta!!), mens Winston/Thundersky skal ha USD 110/100 Ah. Har du blokker liggende? Synes at frakt og fortollingskostnadene er fryktelig høye-Kunne man gjort noen samhandler så kunne man kanskje fått rabatter og ikke minst redusert kostnadene.
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

elektrolux

Sitat fra: e-max på torsdag 09. februar 2012, klokken 09:45
Disse kjøpte jeg fra http://www.evpower.com.au/

Er ikke dette det samme BMS som alternativ energi bruker? I så fall er den godt ut-tested og velfungerende.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Sitat fra: elektrolux på torsdag 09. februar 2012, klokken 12:19
Sitat fra: e-max på torsdag 09. februar 2012, klokken 09:45
Disse kjøpte jeg fra http://www.evpower.com.au/

Er ikke dette det samme BMS som alternativ energi bruker? I så fall er den godt ut-tested og velfungerende.

Jepp, det er den samme! Hadde brukt den med god sammvittighet!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA