Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Inkörning av batterier i LEAF?

Startet av erikf, torsdag 16. februar 2012, klokken 13:48

« forrige - neste »

erikf

Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

snurre100

Venter på Kia E Niro

Aspiranten

Finnes det noen som har kjøpt Leaf som egentlig har lyst til å kjøpe en ren fossilbil igjen?
Nissan Leaf

snurre100

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 04. februar 2012, klokken 08:38
Finnes det noen som har kjøpt Leaf som egentlig har lyst til å kjøpe en ren fossilbil igjen?
Nei tror ikke det.Ikke jeg ihvertfall.
Venter på Kia E Niro

bno

Tilbakelagt stadium. hehe (...)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Morbus_76

Har vel egentlig aldri følt meg så kriminell :D

Jeg kjører gratis gjennom bomringen, kjører forbi køen via kollektivfeltet og parkerer gratis mens jeg lader batteriene.

Vi er utrolig godt fornøyd med Leaf'en  ;D

Er derfor veldig glad for at mange er skeptiske til elbil, hvis ikke forsvinner vel alle godene rimelig kjapt...
Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

leafen

er utrolig fornøyd med min svarte leaf:) ;D
fikk min leaf i dag 31.01

ravn

Selv er jeg jo dreven elbilist og har kun eid elbiler sine jeg fikk førerkortet (med unntak av en gammel Sierra jeg lånte av mine foreldre det første året).  Så føler meg vel ikke så kriminell lengre, selv om jeg har blitt stoppet noen ganger i kollektivfeltet når jeg hadde Rangeren.

Jeg har jo alltid syntes fobrenningsmotor virker gammeldags, men elbilene jeg har hatt har jo alltid manglet en del av finessene man har i tilsvarende forsilbiler.

Så det var jo en ny verden når jeg forlot forhandleren med en Leaf.

I går fikk jeg prøvd den på skikkelig vinterføre også. Dette er den første bilen jeg har kjørt med fancy elektronikk, og dette tenkte jeg å teste på den ubrøyta veien utenfor hjemmet mitt. Så jeg kjørte som jeg ville ha gjort på bart føre. Det blinka og pipa men bilen gikk akkurat der jeg ville, magi!
Tilogmed der jeg måtte frem med snøsokkene med Rangeren kjørte den opp som bare det.

Eneste problemet med leafen er jo at den er mindre miljøvennlig, siden jeg nå ofte tar en ekstra tur bare fordi den er så gøy å kjøre :)

Jeg har bare en ting å utsette, og det er at klokka på navigasjonen og i dashen ikke er synkronisert...

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

cra

Sitat fra: ravn på lørdag 04. februar 2012, klokken 15:01
Jeg har bare en ting å utsette, og det er at klokka på navigasjonen og i dashen ikke er synkronisert...

Det er jo litt teit, ja. Men kan man stille dem manuelt? Jeg reiser mye med ferge, og da er det greit at klokka er stilt etter ferga; dvs alltid et par minutter for snar, slik at man har å gå på. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Begge kan stilles manuelt, at man kan/må stille klokken på navigasjonen er litt merkelig (tid er ganske sentralt for at GPS).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

snurre100

Sitat fra: leafen på lørdag 04. februar 2012, klokken 10:20
Leafen er ekstra pen i sort.Synes nå jeg    :D
Venter på Kia E Niro

BE

Sitat fra: snurre100 på mandag 06. februar 2012, klokken 08:33
Det har dere rett i, problemet er bare at bilen er uenig og vil være sølvfarget.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

akseln

Sitat fra: ravn på lørdag 04. februar 2012, klokken 15:01
Dette irriterer meg også. Mener at jeg faktisk har lest i manualen at klokkene skal være synkroniserte. Beviselig er de ikke det hvis det da ikke er en eller annen innstilling som må settes på, eller er et annet lurt triks for å få til dette.

Ladefabrikken

Sitat fra: snurre100 på mandag 06. februar 2012, klokken 08:33

Så bra at den er ekstra pen i sort :) jeg får min sorte i morgen. Gleder meg som en hund, voff
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

bno

Hentet fra 2012 Owners manual 2.1
"NOTE:
This clock is not synchronized with the clock displayed on the navigation system screen. The charging timer starts and stops charging base on the time displayed on the
navigation system screen. See LEAF Navigation System Owner's Manual."

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA