2. seterad vil ikke frem for å slippe inn folk i tredje rad

Startet av geear, fredag 05. juli 2019, klokken 17:36

« forrige - neste »

geear

Noen med "ny" type 7-seter som har opplevd at andre seterad ikke vil fremover på "ett klikk" for å slippe folk inn/ut til/fra tredje seterad? Ryggen vipper, men det glir ikke frem lenger. Evt løsning?

Booker evt time, men er på tur, så hadde vært kjekt å få det fikset asap om det var en enkel kjent sak.

oStoreBil

Skal den fram automatisk? Jeg har nettopp hentet ut ny 7-seter og trodde at det var normalt at man måtte dytte raden fram etter at ryggen bøyde seg fram... [emoji848]

zbk

Kan være litt kilent. Vipper ryggen helt ned i stedet for litt fram og glir videre? Har opplevd det litt klønete å vite når det ene og det andre skjer. Ikke vent for lenge med å skyve fram, da virker det som nivå 2 låser opp og ryggen legger helt ned.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

Det skjer ikke automatisk på nye typen 7-seter nei, men etter ett trykk på knappen skal ryggen vippes noe frem og så skal seterekka gli helt frem mot forsetene. Mine vipper kun i ryggen og står så bom fast. Får beveget de noe (10cm?) frem og bak med manuell lengdejustering, men det er ikke slik det skal være.

oStoreBil

Sitat fra: gr på fredag 05. juli 2019, klokken 22:52
Det skjer ikke automatisk på nye typen 7-seter nei, men etter ett trykk på knappen skal ryggen vippes noe frem og så skal seterekka gli helt frem mot forsetene. Mine vipper kun i ryggen og står så bom fast. Får beveget de noe (10cm?) frem og bak med manuell lengdejustering, men det er ikke slik det skal være.

Ai, det visste jeg ikke. Min vippet seteryggene litt fram, men glir ikke i det hele tatt. Man dytten den fram. Tilbake må vi dytte den på plass, vente litt før vi kan vippe seteryggene på plass...

geear

oStoreBil

K.Fosse

Ser denne er gammel, men opplevde ankurat det samme på delen med yttersete og midtsete: ryggen vipper men får ikke dyttet frem setet. Det står fast og jeg må eventuelt bruke lengdejusteringsspaken under setet for å skyve det litt frem. På enkelteete fungerer det fint: rygg vippes ned og sete kan gli frem med litt dytt.

Er det en fiks/ instilling på noe her, eller må en ta det inn til Tesla?

geear

Min måtte inn til Tesla, ikke så lett å huske blant de 20+ verkstedsbesøkene, men mener de skiftet en låsemekanisme eller noe.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA