Standard AP, Lane Change og høy varsling.

Startet av Vegard Winther, mandag 24. juni 2019, klokken 16:06

« forrige - neste »

Vegard Winther

Hei.
Har nettopp hentet ut ny model S100D/Long Range.
Kjempefornøyd, men overrasket over et par ting sammenlignet med min forrige 90D.

Er det ikke lenger Automatic Lane Change på nye standard autopilot?
Dette var det ikke informert om noe sted, og er litt overrasket. Finner ikke noe info om at dette ligger under FSD..

Hadde egentlig ikke vært noe stort problem, annet enn at varsling-lyden for aktivering og deaktivering av AP synes å være satt til nesten maks volum. Det er så man nesten skvetter hver gang den kobles av eller på. Blir fort ganske irriterende merker jeg, og vil være umulig for barn og kona å sove i bilen når vi skal på langtur med den høye plinginga.

Andre som opplever det samme på ny bil?

Motorwatt

Husk at du må ta blinkerhendelen til det første punktet for at det skal virke. Altså ikke helt ned.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vegard Winther

Selvsagt. Prøvde det mange ganger.  :)
Er ikke noe alternativ om
enable/disable i Autopilot-menyen heller.

1000kwh

Autopilot inkluderer ikke filskifte nei, så plinginga må du leve med ;)

Vegard Winther

Så utrolig kjip nedgradering da! Og skikkelig lusent gjort av Tesla, syns jeg.  ;)

1000kwh

Sitat fra: Vegard Winther på mandag 24. juni 2019, klokken 19:47
Så utrolig kjip nedgradering da! Og skikkelig lusent gjort av Tesla, syns jeg.  ;)
Gir jo mer mening med Autopilot, Oppgradert Autopilot og Full self driving. Kjipt at oppgradert ble erstattet med autopilot.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA