Hovedmeny

Nürburgring

Startet av P85D, mandag 03. juni 2019, klokken 12:02

« forrige - neste »

magnetic

hemi

Bra kjøring av begge, men håpløst å teste mot noe så "treigt" som en 4S på miljødekk, begge burde minimum ha hatt PS4 dekk. Rart å bestille taycan med det (for meg) men mulig de bare skal posere, ikke kjøre, ref "masse rekkevidde lite grep" dekkene på taycan.

4S'en har hverken grep eller axx + masse vekt.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på tirsdag 01. september 2020, klokken 21:51
Bra kjøring av begge, men håpløst å teste mot noe så "treigt" som en 4S på miljødekk, begge burde minimum ha hatt PS4 dekk. Rart å bestille taycan med det (for meg) men mulig de bare skal posere, ikke kjøre, ref "masse rekkevidde lite grep" dekkene på taycan.

Snakket med en dame i går som har bestilt seg en 4S. Den blir levert om noen uker og hun viste ikke hvilket batteri det var i bilen, så hvilke dekk den har er nok likegyldig. Porsche får nok en del ny type kunder nå [emoji1744]

hemi

Porsche har masse posør kunder, så lite nytt der.

Selv blandt de som faktisk bruker bilene er det en greie, mange skal bare ta bilder i pit, på parkeringsplassen osv, og har ingen faktisk interesse av å lære seg å kjøre bilen fort.

Jeg har vært medlem av PCN i mange år, og på trackdays de arrangerer, alltid gøy når folk skal si hvilket nivå de har på kjøringen sin. 95% graderer seg selv høyere enn de bør ;) selv i R heat er det mange som bare kjører kø med dyr bil, de regner at alle som tar de igjen bakfra fort, er treigere enn de. Kombinasjonen av det, og kun forbikjøring raka, så er det sånn 5-6 i bredden fort på slutten av raka på rudskogen :p

trykkertor

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 03. september 2020, klokken 12:33
Snakket med en dame i går som har bestilt seg en 4S. Den blir levert om noen uker og hun viste ikke hvilket batteri det var i bilen, så hvilke dekk den har er nok likegyldig. Porsche får nok en del ny type kunder nå [emoji1744]

Fra Bergens Avisen i går, 2. september 2020

SitatNå selger han Porsche også til drop in-kunder.

Endre Johnsen og kollegene har solgt 241 Porscher i Bergen så langt i år. Den nyåpnede butikken i Strandgaten lokker til seg nye og uventede kunder.

Lukus-el-bilen Taycan er årets store salgsvinner. Den statlige subsidieringsordningen gjør at nye kundegrupper plutselig har råd til en elektrisk sportsbil.

– Subsidiene gjør at flere får realisert porschedrømmen sin. Nå tiltrekker vi oss andre kundegrupper, ikke bare entusiastene, sier Johnsen.

https://www.ba.no/na-selger-han-porsche-ogsa-til-drop-in-kunder/s/5-8-1381816

hemi

Kjenner over middels mange med mye porsche, én bestilte taycan turbo S, den ble fort solgt når han fikk den  :p

Facet

Hvordan får man plutselig råd til en bil til noen hundretusenlapper over millionen?  :P Tips mottas gjerne!
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

1000kwh

Sitat fra: Facet på torsdag 03. september 2020, klokken 22:49
Hvordan får man plutselig råd til en bil til noen hundretusenlapper over millionen?  :P Tips mottas gjerne!
Lån! ;)

Når bilen er uten avgifter spiller det ingen rolle at det koster 1mill+

Blir noe friske tap når disse skal selges igjen.

hemi

Tror mange henger i den "taper ikke noe på elbil" greia.

tipper det er 200-250k selv på en ganske basic 4s første år, mer på turbo S, spesielt når stasjonsvogna kommer.

Counterpointer

Sitat fra: Facet på torsdag 03. september 2020, klokken 22:49
Du har lyst på en 911 turbo S eller GT3 til 2-3 millioner men har ikke det.

Plutselig kan du kjøpe en Taycan 4s til en snau/drøy mill.

Vips så fikk du «råd» fordi du «sparte» 2 mill

hemi

Finnes ikke noen som kjøper en 4S, når de hadde lyst på en 911 turbo eller GT3.

Da kan du heller kjøpe en eldre 991.1 4S med PAW garanti, mye raskere på det meste vs taycan 4S, fort 10 sekunder bare på rudskogen.

Litt urelatert, men ser ut som jeg endelig får testet litt rundetider i lånt taycan, så får vi se ;)

knegg

Jeg er veldig spent på å se hvordan Taycan holder seg i pris etter hvert som folk som har tatt seg lån over hodet skal begynne å reparere feil hos Porsche. Nå gjelder det sikkert ikke så veldig mange håper jeg. Men det er i utgangspunktet en dyr bil med dyre deler.
Dette gjelder også Tesla...
2020 Model 3

Mondeo

Sitat fra: knegg på fredag 04. september 2020, klokken 12:15
Jeg er veldig spent på å se hvordan Taycan holder seg i pris etter hvert som folk som har tatt seg lån over hodet skal begynne å reparere feil hos Porsche. Nå gjelder det sikkert ikke så veldig mange håper jeg. Men det er i utgangspunktet en dyr bil med dyre deler.
Dette gjelder også Tesla...

Taycan sin girkasse blir nok ett pengesluk etterhvert vil jeg tro. Med 2 gir og frikobling kreves det deler som vil slites. Tesla har heldigvis bare ett enkelt reduksjonsgir.

Strøm Tycoon

Sitat fra: hemi på tirsdag 01. september 2020, klokken 21:51

Bra, han traff ikke på et eneste apex. Jeg vil si det var direkte dårlig kjøring av vedkommende i 4S.

hemi

vanskelig å treffe på apex når dekka er all over, ref 4S.

Umulig å si noe om farten på 4S med sånne dekk også.

Jeg har fått tilgang på taycan 4S og lov til å tukte den litt på rudskogen snart, så får vi se hva jeg klarer med den :)

Jeg kjører bensinbil på lav 1.3x som referanse på rudskogen. og er også på 7 min på nurburgring med god margin.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA