Gratis Superlading plutselig trukket tilbake fra Tesla konto :(

Startet av Toalmar, fredag 24. mai 2019, klokken 23:53

« forrige - neste »

Toalmar

Etter å ha hentet bilen 15. mars så sto det klart og tydelig på min Tesla konto at jeg hadde gratis superlading frem til 15. september. Da tenkte jeg at det er jo feil fordi jeg har jo ikke prøvekjørt TM3 før kjøp og skal ha 9 måneder gratis superlading. Leste litt rundt dette og noen mente de utvidet datoen din med 3 måneder når man hadde kommet til den siste måneden.

For ett 2-3 uker siden så jeg plutselig at jeg ikke hadde gratis superlading mer, men må betale ved bruk. Ettersom dette ble endret samtidig som også garantibetingelsene så mente noen at dette ble endret tilbake etter kort tid, det ble det men kun garantibetingelsene.
Jeg sendte derfor en e-post til Tesla og la frem saken, svaret var at jeg ikke hadde krav på gratis superlading, fordi de kun ga dette til de 5 første som brukte en persons referat.
Jeg snakket med han jeg brukte referalen til og han har sendt ett bilde fra sin konto hvor Tesla sier at de som bruker hans referat får 6 måneder gratis superlading.

Så hvis du ikke har gratis superlading på kontoen eller at den har blitt borte har du/dere sikkert fått dette fjernet pga samme greie som meg.

Fint om du/dere som har litt info om dette kan svare i denne tråden. 
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elmalo

Samme situasjon som deg, men med 8. september som tidligere 6-månedersdato.

Jeg vet ikke hvor mange tidligere referrals han hadde som jeg brukte, men tror det var 2 eller maks 3.

Jeg forsøkte imidlertid i går å superlade. Det gikk helt fint og jeg ble ikke trukket noe fra kortet, ingen pris viste på displayet osv. Så jeg tror faktisk at det bare er nettsiden som er feil, i alle fall for min del. Har du testet å lade etter at datoen forsvant?
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

Counterpointer

Jeg har 6 mnd gratis lading på min konto og har i app 1500 km gratis fra en refferal i tillegg.
Snakket med både kundeservice og en kundebehandler hos Tesla som begge separat bekreftet at jeg fikk først de seks og så ytterligere 3 (siden jeg ikke prøvekjørte) og først da begynner det å gå av de 1500.

Desverre mangler jeg ytterligere to refferals hvor andre har brukt min. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe med det da mitt behov for SuC er svært lite.

Wibla

Det høres jo helt fjernt ut, her har noen gjort en blemme, og de må bare fikse.
2018 Tesla Model S 75D

Toalmar

Sitat fra: elmalo på lørdag 25. mai 2019, klokken 00:20
Har du testet å lade etter at datoen forsvant?
Ja det har jeg gjort og vet ikke om jeg skal se noen pris annet enn via kortet. Har ikke sjekket om de har trukket noe enda.

Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 25. mai 2019, klokken 01:15
Jeg har 6 mnd gratis lading på min konto og har i app 1500 km gratis fra en refferal i tillegg.
Snakket med både kundeservice og en kundebehandler hos Tesla som begge separat bekreftet at jeg fikk først de seks og så ytterligere 3 (siden jeg ikke prøvekjørte) og først da begynner det å gå av de 1500.

Desverre mangler jeg ytterligere to refferals hvor andre har brukt min. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe med det da mitt behov for SuC er svært lite.
Men du var første referral i den runden, nr. 2 totalt..

Her er screenshot fra 10. desember. Alle som har brukt Teslabjørn sin kode har nok for eksempel gått på en smell.

Counterpointer

Sitat fra: gr på lørdag 25. mai 2019, klokken 09:39
Akkurat det vet du bedre enn meg [emoji6][emoji1360]

Det er ikke helt åpenbart hvordan Tesla administrerer dette systemet siden de stadig endrer spillereglene og ikke har tydelige regler for overganger mellom systemene.

De nye begrensningene med tid gjør jo også verdien mindre.

geear

Ja, men det står klart og tydelig "gi fem venner". Det har nok blitt oversett bevisst eller ubevisst av ganske mange. Både Teslabjørn og han som står bak Model 3-gruppen på FB har annonsert med gratis superlading, så dette gjelder nok minst hundrevis av Model 3-kjøpere, dessverre.

Toalmar

Sitat fra: gr på lørdag 25. mai 2019, klokken 19:05
Ja, men det står klart og tydelig "gi fem venner". Det har nok blitt oversett bevisst eller ubevisst av ganske mange. Både Teslabjørn og han som står bak Model 3-gruppen på FB har annonsert med gratis superlading, så dette gjelder nok minst hundrevis av Model 3-kjøpere, dessverre.
Ser ut til at Tesla har sitt på det tørre ja. Litt kjedelig å ha valgt referalen til en som har brukt opp sine 5 så man ikke får goden. Kunne vært kjekt å ha da man skal til Danmark på ferie i sommer.

Kim-

dette har vel alltid stått i referral programmet som jeg har sett. Virker som tesla bare ikke har brydd seg om det før nå som model3 har kommet?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Lynkjapp

Sitat fra: Kim- på lørdag 25. mai 2019, klokken 20:23
dette har vel alltid stått i referral programmet som jeg har sett.

Det kan det jo ikke ha gjort, når man fikk en Roadster for 55 referrals. Så den grensen på fem venner kom vel med det nye referral-programmet de siste månedene.

TRM

Sitat fra: gr på lørdag 25. mai 2019, klokken 09:39
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 25. mai 2019, klokken 01:15

Her er screenshot fra 10. desember. Alle som har brukt Teslabjørn sin kode har nok for eksempel gått på en smell.
Er vel rett og rimelig at Teslabjørn, admin fra diverse Teslagrupper på Facebook, etc, tar ladekostnadene til de som har brukt koden i den tro at de får gratis Superlading.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

geear

Dette er fra tiden man fikk 100% rabatt på roadster 2 for 55 referrals, altså før de avsluttet referralprogrammet (men det gjenoppstod altså i en ny variant). Vet ikke hvor lenge dette med fem stod.

Hodetelefoner

Haha kjenner en del folk som fikk vondt når de så bilde. Det stemmer at det stod 5 stk  Tesla Bjørn har glemt å nevne dette :p

Toalmar

Nå har ikke jeg brukt TeslaBjørn sin referat, men uansett en annen sin som ikke er gyldig dessverre......

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA