Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan modifisere amerikansk android carwings app til å virke i norge

Startet av Ladefabrikken, mandag 23. januar 2012, klokken 17:17

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Nå har et firma i statene laget et hengerfeste som er enkelt å montere. Nå er ikke Leafen konstruert for å dra hengere men for å sette på et sykelstativ funker dette bra til. Prisen er på 250usd
http://shop.tlcentral.com/store/pc/viewCategories.asp?idCategory=157
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Aspiranten

Nice!  :D

Passer perfekt til kortreist friluftsliv  :)

Hvorfor kan ikke Leafen dra henger over korte distanser egentlig? Burde vel gå bra sånn rent egentlig?
Nissan Leaf

Ladefabrikken

Den kan nok fint dra henger over korte distangser, men de har ikke konstruert  fester til  hengerfeste. Og da er det nok ikke så lurt å dra en tung henger.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Salg av ladekabler

Rasmus.B

Hva står det i vognkortet da? Jeg her ikke fått min enda, så jeg har ikke peiling, men det hadde vært veldig praktisk å kunne dra en liten henger på f.eks. 500 Kg. Da er det enda en grunn til å parkere Mondeoen i ett hjørne av tomten og la den stå der :D
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Ladefabrikken

Selger sa at bilen ikke er godkjent for bilhenger >:(
1 Stk sort Leaf
1 1/2Stk Clio electric
Salg av ladekabler

Go-carter

Du bryter nok alt av garanti, iallefall :) Står beskrevet de fleste steder at den ikke kan dra henger.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Aspiranten

Spørsmålet mitt var om hvorfor de ikke har laget ett lett hengerfeste fra fabrikk.

Dersom bilen skal være en families eneste bil, så er hengerfeste ett av minimumskravene sammen med 5 seter og god sikkerhet, synes jeg.
Nissan Leaf

arnejorg1

Det er leit at det ikke er lov og trekke henger med leaf. De kunne vel tillatt en 4-500 kg. , det hadde hjulpet meg mye. f-eks dersom man har kjøpt en vaskemaskin og skal ha hjem, da holder det rikelig med 500kg.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Go-carter

Sitat fra: Aspiranten på mandag 09. januar 2012, klokken 18:30
Spørsmålet mitt var om hvorfor de ikke har laget ett lett hengerfeste fra fabrikk.

Dersom bilen skal være en families eneste bil, så er hengerfeste ett av minimumskravene sammen med 5 seter og god sikkerhet, synes jeg.

Prevantivt, vil jeg tro. Hadde det vært et hengerfeste, som tja, kunne tatt 500kg, så hadde sikkert samtlige biljournalister spurt seg "hvorfor bare 500kg?" Da er det enklere å bare si at det ikke går.

Samtidig måtte de sikkert teste bilen hardere, etc. Er mange der ute som sikkert tenker "Tja, 500kg... Tåler sikkert 1300kg en kort tur" så står man der med grilla motorstyring..  ???
TMX60D
Leaf S 2015

Lynet

Det er mange biler som ikke er godkjent med henger, Toyota Prius og de fleste bluemotion utgavene av VW for å nevne noen. Bilen skal greie å trekke tilhengeren opp en gitt bakke ved en gitt temperatur uten å gå varm er nok fabrikkens krav.

En annen sak er at de fleste japanske biler får hengerfester som importøren/forhandler kjøper andre steder enn hos fabrikken.

For de som vurderer å bestille hengerfeste fra USA må det varsles om at det ligger et tåkebaklys under støtfangeren. Det er det ikke på videoen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bno

Har lest på Facebook for Leaf at dette er noe de vil komme tilbake til senere. Ref:

Q Can the Nissan LEAF™ tow a small boat or garden trailer?
A We don't recommend towing as the Owner's Manual states. Longer-term, we hope to provide options for
   specific needs like yours.
Kilde: http://www.facebook.com/nissanleaf?sk=app_10339498918
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

El-vis

Leafen er hverken godkjent for hengerfeste eller takstativ. Sistnevnte mer ugreit enn førstnevnte, synes nå jeg. Har nok å gjøre med vekt på taket, men hadde jo vært fint å kunne slenge et par ski eller kanskje en kajakk på taket. Det veier jo ikke så himla mye.
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Go-carter

Sitat fra: El-vis på tirsdag 10. januar 2012, klokken 23:11
Leafen er hverken godkjent for hengerfeste eller takstativ. Sistnevnte mer ugreit enn førstnevnte, synes nå jeg. Har nok å gjøre med vekt på taket, men hadde jo vært fint å kunne slenge et par ski eller kanskje en kajakk på taket. Det veier jo ikke så himla mye.

:o
TMX60D
Leaf S 2015

Aspiranten

Hvor står det med takstativ?

Jeg skal da vitterlig bruke Leafen til fjells  :o
Nissan Leaf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA