Hovedmeny

Utlevering av orginale vinterhjul

Startet av fandango, tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

fandango

Hei!

Mens jeg venter i spenning på min SR+ så kom jeg til å tenke på - hvordan fungerer utlevering av vinterhjulene? Ligger de bak i bilen når jeg får bilen overlevert?

Lynkjapp

Tipper at det funker omvendt av slik det var i vinter, da bilene ble levert på vinterhjul og man kunne hente sommerhjulene på dekkhotell etterpå. Så sannsynligvis får du gratis dekkhotell til i høst og så får du gratis hjulskift den første gangen.

Handyman

Leveres nærmeste Vianor, og inkluderer:

• første dekkskift
  • oppbevaring frem til første dekkskift
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fandango

Får man da en bekreftelse fra vianor at dekk ligger der, får man et referansenummer fra tesla..? Står det på mitt navn, eller hvordan fungerer det i praksis?

Vianor Tønsberg er mitt nærmeste, antar de leveres der da..

patron

Apropo vinterdekk. Bestilte med pigg, men ser nå i FI at de har endret opprinnelig bestilling til piggfri. Prøvd å ringe og sende mail, men får ikke svar. Har utlevering på lørdag. De fikser kanskje opp i slikt når jeg møter opp og forklarer eller??

Toalmar

Sitat fra: fandango på tirsdag 25. juni 2019, klokken 15:14
Får man da en bekreftelse fra vianor at dekk ligger der, får man et referansenummer fra tesla..? Står det på mitt navn, eller hvordan fungerer det i praksis?

Vianor Tønsberg er mitt nærmeste, antar de leveres der da..
ikke akkurat sånn min opplevelse var. Fikk en tekstmelding fra Vianor at mine vinterdekk hadde kommet dit. Da jeg kom for å hente de så var de merket med mitt navn. Det skal sies at det var ikke det ikkevar nærmeste Vianor for meg. Dette pga at min lokale Vianor sjappe kun var agent.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

litium

Noen som har fått melding om/utlevert vinterhjul i nyere tid? Det er tidlig ennå - men ser for meg at plutselig er det første snø og ingen vinterhjul i sikte...

Handyman

Sitat fra: patron på tirsdag 25. juni 2019, klokken 16:46
Apropo vinterdekk. Bestilte med pigg, men ser nå i FI at de har endret opprinnelig bestilling til piggfri. Prøvd å ringe og sende mail, men får ikke svar. Har utlevering på lørdag. De fikser kanskje opp i slikt når jeg møter opp og forklarer eller??
Det skal du være glad for! Da får du riktige dekk til bilen ;)

mecanica vergara

Før levering av bil hørte jeg med en fra Delivery Teamet om jeg kunne få med vinterhjul når jeg hentet bilen. Beskjeden var at disse ikke lå hos Tesla men hos Vianor. Jeg fikk da en mailadresse til Vianor for å avtale tidspunkt. Nå viser det seg at Vianor ikke har fått noen eller mine vinterhjul ennå. Da kjenner jeg det kommer en liten bekymring rundt levering av vinterhjulene mine som ble betalt før jeg hentet bilen 22. august.

Da har jeg noen spørsmål til dere.
- Er det noen som har mottatt vinterhjul til sin Model 3 ennå?
- Er det noen som har holdt tilbake penger tilsvarende summen for vinterhjul?

Jeg er også litt bekymret for hvordan Tesla/Vianor er forberedt på levering av vinterhjul når kulda setter inn. Da skal det kanskje leveres 10 000 x 4 vinterhjul på kort tid. Er målsettingen til Tesla å sette rekord i antall utleverte vinterhjul på kort tid?

Er det flere som deler mine bekymringer? Og ja, jeg har hørt med Tesla om de vet når hjulene kommer. De svarer ikke på spørsmålet og styrer meg tilbake til Vianor som ikke kan svare.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mecanica vergara

Sitat fra: litium på søndag 01. september 2019, klokken 21:37
Noen som har fått melding om/utlevert vinterhjul i nyere tid? Det er tidlig ennå - men ser for meg at plutselig er det første snø og ingen vinterhjul i sikte...
Jeg har fått beskjed fra Vianor at de ikke har fått noen leveranse av vinterhjul ennå. Da ser jeg for meg et kaos når kanskje 10 000 Model 3 eiere skal hente hjulene sine samtidig.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

TøddiVedder

Deler din bekymring.
Hvis de ikke kan utlevere vinterhjul når snøen begynner å falle, må de vel refundere beløpet hvis man må kjøpe noen andre hos 3part

Anderskri

Har ikke fått utlevert bilen enda, men har tenkt på problemet og bekymrer meg..

Se at de har ganske mange forhandlere rundt i landet. De har nok uansett mye å gjøre når dekkskifte sesongen setter inn for fult.. Jeg kommer nok til å sette på vinterdekk for fort det er mulig, hvis det er mulig å gjøre det tidlig.

ocenwan

Jeg har vært i samme dialog med delivery, med samme opplevelse av at Vianor/Tesla peker på hverandre. (Bil levert i April) Bakgrunnen for min bekymring er at venner av oss opplevde å ikke få vinterhjulene til sin nye Model X i tide før vintersesongen så ikke helt ubegrunnet.

Siste svar som jeg har fått fra delivery nå i August er at dekkene er bestilt hos Vianor og skal være klar for start av vintersesongen Oktober/November. Jeg velger å slå meg til ro med dette, men tør heller ikke planlegge å være avhengig av bilen rundt det første snøfallet heller..

Handyman

Ikke helt samme situasjon, men jeg fikk bil i mars på vinterhjul.
Fikk SMS fra Vianor da det gikk mot sommer.
Stakk innom og fikk byttet og la sommerdekkene igjen (omlegging og ca 6mnd oppbevaring inkl i prisen).
Alt i Kristiansand.

ecx

Sitat fra: Handyman på mandag 02. september 2019, klokken 14:11
Ikke helt samme situasjon, men jeg fikk bil i mars på vinterhjul.
Fikk SMS fra Vianor da det gikk mot sommer.
Stakk innom og fikk byttet og la sommerdekkene igjen (omlegging og ca 6mnd oppbevaring inkl i prisen).
Alt i Kristiansand.

Samme som meg. I Drammen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA