Elendig kvalitet på mattene fra 3D Maxpider. Se bilder. Har vi blitt lurt?

Startet av Vesel, søndag 12. mai 2019, klokken 14:23

« forrige - neste »

Vesel

Bilder

Se det her. Dette er sjåførmatta. Passasjermatta framme ser nesten like slitt ut, mens de sjeldnere brukte mattene til bakseter og bagasjerom er fine. Mattene har vært brukt normalt i akkurat to måneder og 7910 km i dag, men ser ut som de har vært brukt i 20 år. Kun normalt, halvskitne sko med gummisåler, litt vasking skrubbing og høytrykksspyling med samme kraft som man ville brukt på lakken. På bildene er matta nylig blitt skrubbet med Zalo og oppvaskkost. De er blitt helt slitt og grå når de skal være svarte som da de var nye. Den svarte streken på det ene bildet er bare litt gjenværende vann.

Dette kan vel ikke være akseptabelt for matter som jeg har betalt 4400 kr for.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

lintho

TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Vesel

Sitat fra: lintho på søndag 12. mai 2019, klokken 14:27
Spørs om de tåler høytrykk? De ser veldig kjipe ut allerede ja.
Jeg har like ofte brukt høytrykksspyler på bagasjeromsmatta og matta til baksetene, med omtrent samme kraft vil jeg tro, og de ser helt fine ut, så dette må være slitasje som kommer fra sko/tramping.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Motorwatt

3D MAXpider Limited Warranty guarantees, that all products, including Kagu and Classic floor liners are to be free from defects in materials and workmanship for the period of three (3) years after the purchase. Note, that the purchase has to be made through after retail an authorized dealer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tom

Jeg vokset mine,ble en del bedre..
Bruk en hard børste og en bilvoks,ble litt glattere men ikke plagsomt glatte..

olavxxx

Usikker på om du burde bruke Zalo på mattene, Zalo fjerner fuktighet/olje.
Mattene er jo av gummi, så de skal jo helst ikke "fettløses".

Jeg ville prøvd å kjøpt en "gummifornyer" som ikke er "fettete" (en som kan wipes av overflødig).
Alternativt kan du prøve å vaske de på ny med grønnsåpe, den vil legge igjen litt fett.

trykkertor

Vesel

De ble seende mye finere ut med plastfornyer/bumper gel, takk for tipset!   :D
Går med en del av dette da, og mattene blir veldig glatte. Så er fremdeles misfornøyd med kvaliteten på disse mattene.

Er kanskje zalo og annen såpe man bør unngå på disse, ja, neppe spyling med moderat trykk.

RuneW

Sitat fra: Vesel på søndag 12. mai 2019, klokken 14:23
Dette kan vel ikke være akseptabelt for matter som jeg har betalt 4400 kr for.

Vi har hatt våre siden mars og har ikke merket noe spesielt dårlig kvalitet. Har aldri brukt HT-spyler på dem, men vasket dem med kost og såpevann noen ganger.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

Ikke bruk oppvaskmiddel på annet enn oppvask.
Egnet middel for mattene er APC (f.eks Surfex HD blandet 1:20-1:40) og en børste. Spyl av med lavt trykk på HT hvis den skal benyttes, men aller helst bare hageslange.

De vil bli grå som all annen plast ved slitasje, så for å få tilbake fargen benytt plastfornyer som nevnt over. Jeg har gode erfaringer med Gtechniq T1: https://bilnerden.no/gtechniq-t1-tyre-and-trim-1650

Smør på et syltynt lag T1, vent 10-20min og tørk av overskuddet. Legg flere lag hvis det ønskes en glossy overflate.

T1 kan benyttes på all ulakkert plast og gummi. Brukes også på dekksider hvis de har mistet fargen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

alstaa

4400??!? herregud for en pris. Betalte 2100 for de nyeste mattene til Tesla. De funker som faen og ser jævlig bra ut. Absolutt de peneste på markedet.

Vesel

Sitat fra: alstaa på fredag 15. november 2019, klokken 11:43
4400??!? herregud for en pris. Betalte 2100 for de nyeste mattene til Tesla. De funker som faen og ser jævlig bra ut. Absolutt de peneste på markedet.
Tror den store bagasjeromsmatta utgjorde nesten halve prisen. Disse prisene er inkludert frakt og fortolling.

Ellers har jeg billigere matter fra Toughpro i frunken og bagasjeromsgropa, og de er helt fine. De opplever ikke tråkkinga som spesielt de to mattene ved forsetene opplever da.

Totalt brukte jeg nesten 6000 kr på en haug forbanna matter til bilen, lmao, og da forventa jeg de nesten skulle være uødeleggbare.

jkirkebo

Sitat fra: alstaa på fredag 15. november 2019, klokken 11:43

Tesla-mattene koster nok litt mer når man tar med frunk og trunk. 4184,- betalte jeg, og da hadde de ikke trunk-brønn så den kom på 598,- fra Bilkomponenter. 4782,- for helt komplett sett altså. Er meget godt fornøyd med alle mattene.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

GL1

Jeg har Tesla trunk-matte, kjøpte først bare den siden komplett ville blitt dyrt.

Etter å ha lest her, endte jeg med de nye gummi fra Gytis-Autotek i kupeen og i frunk. Veldig fornøyd.

Føler ikke jeg har behov for matte i nedre trunk.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA