Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Styring / ratt - Modus for mer motstand?

Startet av BigZ12, fredag 03. mai 2019, klokken 22:54

« forrige - neste »

BigZ12

Hei,
Finnes det en innstilling/modus for å gjøre styringen mer sportslig? Litt mer motstand?
Sånn som dynamisk modus i Audi A3'en jeg nettopp leverte tilbake etter leasing for eks.?
Synes det er litt ubehagelig med den ellers ganske morsomme akselerasjonen når den er så "lett på rattet".

AndersK

Styringen blir jo tyngre når man setter den i sport.

BigZ12

Sitat fra: AndersK på lørdag 04. mai 2019, klokken 20:03
Styringen blir jo tyngre når man setter den i sport.
Blir den? Hmm, prøvde en del i dag men synes ikke det var noe forskjell :O
Kan det være noe innstillinger som er endret på min bil? Jeg er andre eier, så mulig første eier har stilt på noe?
Får prøve igjen i morgen da.

tuono

Det er ingen egen innstilling for "motstand" på styring. Forøvrig er det en funksjon som gjenoppretter fabrikkinstillinger. Kan være greit om det har vært tidligere eiere på bilen. Så slipper man å tråle igjennom funksjonene for å finne endringer gjort tidligere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA