Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sv: Byttet brent motorkontroller, men bilen går allikevel ikke

Startet av RuneW, torsdag 12. januar 2012, klokken 22:39

« forrige - neste »

Baltor

Men denne ene setningen bør kommenteres:
"Ja, ja, da er det bare å ringe noen som kan taue meg, tenker jeg.
Men fullt så enkelt er det ikke. Det går nemlig ikke an med de fleste elbiler."
Tauing av elbiler er veldig vanlig.
Hvis bilen er slått på blir dette eksakt det samme som å trille i nedoverbakker. Hvis Nissan advarer mot dette bør de komme med en forklaring.

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Joakim Sveli

Skjønner ikke hva han har drevet med. Han kan ikke ha startet med 100 %. Jeg har kjørt Majorstua- Horten- Moss med Leafen i -6, 3 i bilen med overnattingsbagasje og barnevogn. Cruise på 120 km/t. Very low battery kom da jeg kjørte av ferga i Moss. Varme på hele veien. ikke akkurat energieffektiv kjøring, men likevel 92 km lagt tilbake. Er ca en mil igjen etter at vlbw kommer.

Red: Strekningen er 92 km. Total rekkevidde med denne type kjøring blir da 102km.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

elektrolux

Igjen en lavpanna artikkel vi egentlig skal være glade for. Så får vi beholde inssentivene våre lengre. :D

Tipper bommerten med rekkevidden skyldtes rolig kjøring mot Oslo og derfor god rekkevidde på guessometeret. Så nedkjøling av batteripakken mens han var på jobb, og strømkrevende kjøring hjemover. Da kan det fort bli slike overraskelser.

En noe mer erfaren Elbilist ville hatt full kontroll over batterikapasiteten sin, og aldri havnet i samme situasjon.

Jurnalisten avslører seg selv i denne klassiske setningen.

Den dagen rekkevidden blir over 250 km også når det er kaldt og guffent, og vi har et bedre nettverk med ladestasjoner, så begynner vi å snakke.

For 10 år siden ville setningen vært lik, bare at han ønsket 15 mils rekkevidde.

Om ti år må han ha 35 mils rekkevidde før han kjøper Elbil :D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

trondhla

Den fyren der (Vegard Johnsen - vegard@broom.no) er en patetisk JC (Jeremy Clarckson) wannabe.
Men man skal ikke ta seg brydet å lese hans skrifter.
Les heller dette: http://www.nettavisen.no/motor/article3296639.ece Noen som har spørsmål om hvorfor el.bil bør kjøpes og kjøres :D :D :D

Aspiranten

Og statusfeltet er fullt av skrivefeil og sammenligninger med sovjet.

"Vi får ikke ta livet av oss sakte men sikkert, buhuuu".

Jeg har mengder av fordommer mot folk...  :D
Nissan Leaf

Go-carter

Var innom garasjen til BNH Økern i dag, og der stod det en blå og en hvit som ventet på ny eier :-)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ladefabrikken

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 03. januar 2012, klokken 14:55
Var innom garasjen til BNH Økern i dag, og der stod det en blå og en hvit som ventet på ny eier :-)

Ingen sort >:( 4 uker igjen til min sorte kommer.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Rasmus.B

Ringte til BNH Økern i går for å høre om det var kommet en leveringsdato på Leafen jeg har bestilt. Selgeren mente den ville ankomme Drammen 1 februar, og at klargjøring ville ta 1 til 2 uker. Jeg syns det var lang tid på klargjøring, men han sa at i januar - februar ville det komme ca 150 Leafer til Drammen, og da var det veldig mye å gjøre for de som skulle klargjøre bilene.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

RuneW

Sitat fra: RuneW på onsdag 28. desember 2011, klokken 10:36
Er det slik at den første bølgen med entusiaster nå har fått sin etterlengtede Leaf og at salget har stagnert litt?
Eller er det bare noe jeg innbiller meg? Synes ikke jeg har sett en ny Leaf på lang tid hos Brennes Auto i alle fall...

Noen som har noen salgstall for Leaf for de siste to månedene?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på onsdag 25. juli 2012, klokken 23:22
Er det slik at den første bølgen med entusiaster nå har fått sin etterlengtede Leaf og at salget har stagnert litt?
Eller er det bare noe jeg innbiller meg? Synes ikke jeg har sett en ny Leaf på lang tid hos Brennes Auto i alle fall...

Mai 179
Juni 138
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kryten

Sommer er vel uansett en tid hvor bilkjøp ikke er prioritert.

Vi som har leaf får vel skryte mest mulig, så kan det hende flere kjøper. Tror kanskje det er noen som venter på flere forhandlere.

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

jkirkebo

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 26. juli 2012, klokken 00:15
Sitat fra: RuneW på onsdag 25. juli 2012, klokken 23:22

Mai 179
Juni 138

Leaf-salget holder fortsatt koken, 174 levert i juli er ikke galt. Holder dette tempoet frem selger de over 2000 stykker i år. Jeg tror Nissan er godt fornøyd med det ;)

Andre elbiler solgte 82 eksemplarer, langt de fleste trillinger vil jeg tro. Alikevel godt under halvparten av Leaf-salget.

Rio

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. august 2012, klokken 19:01
Leaf-salget holder fortsatt koken, 174 levert i juli er ikke galt. Holder dette tempoet frem selger de over 2000 stykker i år. Jeg tror Nissan er godt fornøyd med det ;)

Andre elbiler solgte 82 eksemplarer, langt de fleste trillinger vil jeg tro. Alikevel godt under halvparten av Leaf-salget.

Har to en link til en totaloversikt?

Er Leaf Norges 15. mest dolgte bil, for eksempel?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Sverre_E

I begynnelsen av Juli var Leaf nr 16 av alle solgte.

Se artikkelen "Dette er bilklassen som øker mest" http://www.tv2.no/underholdning/broom/dette-er-bilklassen-som-oeker-mest-3826833.html

Kanskje den har klatret til 15-plass nå?
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

jkirkebo

Sitat fra: Rio på onsdag 01. august 2012, klokken 19:49
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. august 2012, klokken 19:01

Har to en link til en totaloversikt?

Er Leaf Norges 15. mest solgte bil, for eksempel?

Fortsatt nr. 16.

http://ofvas.no/bilsalget/bilsalget_2012/bilsalget_i_juli/

Velg "modellfordelt".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA