Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Liten(stor?) skade bak bilen

Startet av Chill-mode, mandag 22. april 2019, klokken 17:12

« forrige - neste »

Chill-mode

Hei, fikk en liten skade når jeg skulle parkere i garasjen,

Er det noe mulighet å få fikset dette? Fikk også en dyp nok skrap litt lenger bortpå venstre side så man kan se metallet under (hadde til og med en liten spot med rust veldig liten med synlig om man ser nærme  (er på venstresiden skaden er plassert) noen som vet omtrent hvor mye det vil koste å få dette fikset? Måter å fikse det på selv?
Foreslå et godt verksted

Ingeniøren

Ergerlig ?

Vanskelig å se hva dette er for en som ikke har bilen, men ser ut som en skade i et akryl glass ? Normalt må dette da byttes og er det på baklykt så må gjerne hele lykta byttes = dyrt. Er du ikke så nøye på det kan du skaffe akryl-lim og forsegle skaden. Det blir ikke borte men du hindrer at vann kommer inn i lykta. Når det gjelder lakkskaden finnes det lakkstift. Ikke bruk børsten med ha litt lakk i en boks og bruk tannpirker får å fylle opp skaden i lakken og kun i skaden. Heller ikke like pent som en proff jobb, men en proffjobb kan og bomme litt på fargen...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

sjokomelk

Er dette i støtfangeren? Isåfall er den av polyuretan og skiftes enkelt. Billig er det derimot ikke. :(
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Chill-mode

Sitat fra: sjokomelk på mandag 22. april 2019, klokken 18:44
Er dette i støtfangeren? Isåfall er den av polyuretan og skiftes enkelt. Billig er det derimot ikke. :(

Hvor mye vil det komme på forresten?

itre

Sitat fra: Chill-mode på mandag 22. april 2019, klokken 18:51
Sitat fra: sjokomelk på mandag 22. april 2019, klokken 18:44

Hvor mye vil det komme på forresten?

Betalte akkurat 11800,- for bytte og lakkering av støtfanger på en skoda av nyere årgang. Aner ikke hva m3 kommer på.

Ingeniøren

Ville tatt kontakt med en lokal bilprepper eller lakkverksted. Trolig vil de kunne fikse det meste til en relativt rimelig kostnad. Ellers er vel Tesla service senter stedet å henvende seg.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Chill-mode

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 22. april 2019, klokken 19:44
Ville tatt kontakt med en lokal bilprepper eller lakkverksted. Trolig vil de kunne fikse det meste til en relativt rimelig kostnad. Ellers er vel Tesla service senter stedet å henvende seg.

Tror du de kunne bøye ut metallet der det er «sprukket» ?

ok67

For meg ser det ut for at det kun er plastskade?
MPS Mocropaint kan sikkert reparere det. Eg fekk reparert ein plastskade på bakfangaren på min tidlegare bil etter litt uheldig rygging med tilhengar og lang last litt  for langt frame på hengaren i kombinasjon med skarp sving. Der var det eit skadepunkt, kosta ca 5 - 6 laken om eg hugsar rett. Umoglege å sjå skaden etter reparasjon.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Chill-mode

Sitat fra: ok67 på mandag 22. april 2019, klokken 20:15
For meg ser det ut for at det kun er plastskade?
MPS Mocropaint kan sikkert reparere det. Eg fekk reparert ein plastskade på bakfangaren på min tidlegare bil etter litt uheldig rygging med tilhengar og lang last litt  for langt frame på hengaren i kombinasjon med skarp sving. Der var det eit skadepunkt, kosta ca 5 - 6 laken om eg hugsar rett. Umoglege å sjå skaden etter reparasjon.

Hei, takk for svar. Ja det føles som plast men jeg forstår ikke helt hvordan plast kan bøye seg, videre er dett garanter metall hvor ripene er.men kan MPS fikse det i Og med at det er en «sprekk»?kan ta en mer helhetlig bilde av baksiden og laste opp. Tror dere det er mulig for verkstedet å bøye ut delen fra innsiden ved å ta den av og forsegle etterpå?

Edit: bilde

Tror nesten det hadde vært bedre å fylle opp hullet og farge/lakkere over, men er ingen bilekspert. Søren altså kunne ønske de forbanna sementbrikkene ikke lå der, sensoren ga ingen avslag:(

Chill-mode

Men det er bokstavelig talt rust under malingen og forseglingen, dette har jeg på akslene også, hva er det Tesla holder på med.

ok67

Skaden min såg slik ut
[attachment id=0 msg=798161]

Chill-mode

Sitat fra: ok67 på mandag 22. april 2019, klokken 21:01
Skaden min såg slik ut
[attachment id=0 msg=798161]

Tusen hjertelig takk, det beroliger meg. Kunne du oppgi verkstedet:)?

ok67

Sitat fra: Chill-mode på mandag 22. april 2019, klokken 21:13
Tusen hjertelig takk, det beroliger meg. Kunne du oppgi verkstedet:)?
https://mpsmicropaint.no/bilskade-trondheim/#/
MPS Micropaint har avdelingar rundt omkring i landet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA