Hovedmeny

Pris SR og LR RWD

Startet av Magyar, tirsdag 16. april 2019, klokken 20:16

« forrige - neste »

larssr

Sitat fra: Kartelaven på torsdag 02. mai 2019, klokken 14:10
Har nettopp fått bekreftet på telefon at fakturering for AP på LR RWD skyldes en teknisk feil, og at dette vil bli rettet opp og nye dokumenter vil bli utsendt.

Gjaldt dette spesifikt for din bestilling, eller generelt?

Haraldmm

Sitat fra: larssr på torsdag 02. mai 2019, klokken 15:06
Har nettopp fått bekreftet på telefon at fakturering for AP på LR RWD skyldes en teknisk feil, og at dette vil bli rettet opp og nye dokumenter vil bli utsendt.

Tipper det gjelder generelt. Det er flere av oss som har fått lagt på en linje med AP til kr. 25.100,- som ikke skal være der  :D

larssr

Sitat fra: Haraldmm på torsdag 02. mai 2019, klokken 15:51
Sitat fra: larssr på torsdag 02. mai 2019, klokken 15:06

Tipper det gjelder generelt. Det er flere av oss som har fått lagt på en linje med AP til kr. 25.100,- som ikke skal være der  :D

Ja, det har jeg også, men de foreløpig ikke veldig velvillige til å gjøre noe med det akkurat. Heller svært tydelige på at det skal være der siden det er en off menu bil. Synes det blir for dumt når eneste offisielle informasjonen jeg finner er at "all Tesla vehicles now includes autopilot".

Elgolferen

Fikk svar i dag om at prisen på 439 er korrekt. Det er visstnok litt mikk-makk mtp å bestille bakhjulstrekk ihvertfall. Tesla svarte at det kommer en ny mail med riktige tall og at AP er inkludert i LR rwd. Så det var jo greit.

Haraldmm

Sitat fra: larssr på torsdag 02. mai 2019, klokken 15:54

Ja, det har jeg også, men de foreløpig ikke veldig velvillige til å gjøre noe med det akkurat. Heller svært tydelige på at det skal være der siden det er en off menu bil. Synes det blir for dumt når eneste offisielle informasjonen jeg finner er at "all Tesla vehicles now includes autopilot".

Jeg sendte bare mail til samme person som gjorde endringen til LR RW for meg, og fikk i løpet av 30 minutter dette svaret:

SitatJeg er klar over situasjonen og har tatt det videre for en ny oppdatering så fort som mulig!

larssr

Haraldmm

Sitat fra: larssr på torsdag 02. mai 2019, klokken 18:09
Når bestilte dere?
Endret fra SR+ (bestilt 12.4) til LR RW den 24.april

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

JahnFB

Sitat fra: Haraldmm på torsdag 02. mai 2019, klokken 19:18
Sitat fra: larssr på torsdag 02. mai 2019, klokken 18:09
Når bestilte dere?
Endret fra SR+ (bestilt 12.4) til LR RW den 24.april

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Samme datoer her.

N.A

Ringte Tesla nå. Fikk beskjed om at AP ikke er inkludert. Må betale 25' ekstra for AP. Droppet å bestille den da. Tåpelig med så mye forskjellig info avhengig av hvem man kommer i kontakt med.

krister461

Sitat fra: larssr på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:50
Ser ut til at de som bestilte før denne "nye informasjonen" kom ut vil få aktivert AP "gratis" i motsetning til de som bestiller nå som dette er kjent.
Er det dette som blir konklusjonen nå da? I så fall er vi heldige vi som har bestilt...

Softblue

Jeg har fått beskjed om at jeg er heldig og får fordi jeg bestilte tidlig. På noen utenlandske sider spekuleres det i en cuttoff date på 29.04.19 eller 30.04.19.

Ellers er ryktet at RWD LR leveres inkl. AP i kina. Jeg prøvde å gå inn på den kinesiske konfiguratoren, men ble pent geleidet tilbake til den norske.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

larssr

Ja, i Kina er AP inkludert. Bare bytt land på nytt så funker det alltid. Jeg synes det er en lite kundevennlig å gjøre dette på da det ikke har blitt informert om på noen som helst måte. Synes heller de kunne gått ut og gitt frist til å endre til LR RWD før den ikke inkluderer AP. Én dag hadde jo holdt.

Kartelaven

I min kommunikasjon med kundebehandler på tlf/e-post har jeg forstått det som at det er en generell feil i systemet som gjør at det faktureres for AP på LR RWD.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Bolla_

Er det noen som nå har mottatt ny ordrebekreftelse fra Tesla med autopilot inkludert etter først å ha blitt tileggsfakturert for denne? Bestilte endring til LR RWD 24. april og ble som dere andre tilleggsfakturert for autopilot, men ingen tilbakemelding fra kundeservice når jeg klaget på dette.

emurof

Sitat fra: krister461 på fredag 03. mai 2019, klokken 15:33
Sitat fra: larssr på tirsdag 30. april 2019, klokken 17:50
Ser ut til at de som bestilte før denne "nye informasjonen" kom ut vil få aktivert AP "gratis" i motsetning til de som bestiller nå som dette er kjent.
Er det dette som blir konklusjonen nå da? I så fall er vi heldige vi som har bestilt...

Det er helt utrolig at Tesla nesten aldri klarer å bli enig med seg selv om slikt...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA