Hovedmeny

Pris SR og LR RWD

Startet av Magyar, tirsdag 16. april 2019, klokken 20:16

« forrige - neste »

Anders9

Snakket akkurat med en kundebehandler fra tesla og siden Model 3 LR RWD er en off menu bil, så vil autopilot ikke være aktivert og må kjøpes utenom.

larssr

Ser ut til at de som bestilte før denne "nye informasjonen" kom ut vil få aktivert AP "gratis" i motsetning til de som bestiller nå som dette er kjent.

Magyar

Softblue

all adjective
\ ˈȯl  \
Definition of all (Entry 1 of 5)
1a : the whole amount, quantity, or extent of
needed all the courage they had
sat up all night
b : as much as possible
spoke in all seriousness
2 : every member or individual component of
all men will go
all five children were present
3 : the whole number or sum of
all the angles of a triangle are equal to two right angles
4 : EVERY
all manner of hardship
5 : any whatever
beyond all doubt

https://www.merriam-webster.com/dictionary/all
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Bastian

Prisforskjellen blir jo da minimal i forhold til AWD hvis man vil ha med AP.
For min del hadde lengre rekkevidde på RWD veiet opp for AWD, men når prisen er så liten, så må jo modellene som tilbyr på nettsiden være et bedre kjøp. Ikke minst leveres de mest sannsynlig kjappere også!

Elgolferen

Var hos Tesla I Bergen på mandag for å bestille Sr+ ettersom det før helgen sto levering i mai på nett.

Fikk da beskjed om at dette kun gjaldt LR awd. Og at Sr+ ville ha levering ca september - desember. Ble tilbudt å kjøpe LR rwd for 439k +-. (blå metallic og 19".) med levering i juni.

Fikk bekreftet per tlf og I bekreftelses mail fra Tesla at AP er inkludert. Står dog enn så lenge i mailen at det er awd som er bestilt og pris er 480, men selger ventet på bekreftelse fra fabrikk på at det er rwd som er bestilt, og at ny mail ville komme med korrekte tall.

Leste tidligere i tråden at en her inne måtte bekrefte bestilling av rwd via mail, noe jeg også måtte.

Enn så lenge satser jeg på at det selger sier og det jeg har fått sendt på mail er korrekt, så skal jeg legge ut en oppdatering her når bestillingen blir endret til rwd.

larssr

I Kina kan LR RWD konfigureres og bestilles på hjemmesiden. Selvsagt med AP inkludert.

Daniel_0007

Tror ikke tesla bergen har helt peiling eller at de ønsker å pushe folk over på dyrere modeller, tviler sterkt på at sr+ ikke kommer før september, går man på uk sin side så står det juni levering på sr+ riktignok med rattet på feil side med mindre tesla gjør med sr+ som de gjorde i mars og leverte nesten alle model 3 til østlandet slik at resten av landet ikke får sr+ til langt ut på høsten.
Model 3 2019 LR Rwd

Softblue

Da fikk jeg bekreftelse fra Tesla på endring fra SR+ til Long Range RWD  :o

Long Range-bakhjuldsdrift                                    kr. 409.200,00
Midnight Silver Metallic lakk                                  kr.     8.400,00
19-tommers Sport-felger                                       kr.   12.500,00
Alt svart Premium-interiør                                     Inkludert
Autopilot                                                              kr.   25.100,00
18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger   kr.   16.720,00
Leverings- og registreringsavgi?                           kr.     6.920,00
Vrakpant                                                                kr.     2.400,00
Pris eksklusive MVA                                              kr. 481.240,00

Kundeservice er tilskrevet
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

n33wbie

@Softblue

Jeg fikk også bekreftelse nå med prispåslag for autopilot, på tross av mail fra tesla i går om at dette var inkludert. Har også kontaktet kundeservice nå.

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk

Elgolferen

Dette er jo helt feil.. Spurte gjentatte ganger (desverre bare per tlf og ved oppmøte). Om hva prisen ville være. Og da sa han 439.720 utlevert til meg.  Nevnte INGEN annen kostnad utenom samt at AP var inkludert.. Blir vel bare å avbestille da..

n33wbie

@elgolferen

Jeg fikk svar fra kundeservice på min henvendelse fra tidligere i dag. Da bekreftet de at jeg skulle få AP inkludert, og at de skulle endre på bekreftelsesfakturaen.

Det kan derfor være lurt av deg å ta kontakt med de.

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk

Elgolferen

Har sendt de mail, tenkte å ringe men vil helst ha det skriftlig så får se om de svarer, ellers får jeg ringe. Tusen takk for svar!

Kartelaven

Har nettopp fått bekreftet på telefon at fakturering for AP på LR RWD skyldes en teknisk feil, og at dette vil bli rettet opp og nye dokumenter vil bli utsendt.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

JahnFB

Hadde bestilt SR+ med vinterdekk. Autopilot var her inkludert i prisen. 393k.
Ringte og oppgraderte til LR RWD. Fikk oppgitt en pris på 409k.
Fikk i dag dokumenter der autopilot ikke er inkludert i den oppgitte prisen og vi ender på 460k. Gikk bare ut i fra at det skulle være med i den oppgitte prisen da ingen annen info ble gitt. Prisen for en AWD med samme konfigurasjon er jo 476k. Venter litt enda med å gjøre noen endringer, men vanskelig å forholde seg til Tesla kundeservice da det virker som de ikke vet helt selv hva som er riktig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA