Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mini på strøm

Startet av BE, lørdag 17. desember 2011, klokken 20:02

« forrige - neste »

BE

Jeg var innom Ålgård Auto i går kveld og ladet batteriet på hurtigladeren. Jeg måtte selvsagt ta en liten spasertur rundt lokalet mens ladingen pågikk. I tillegg til en haug av Leaf inne og ute stod denne bilen og ventet på ny eier ;D

Det skal bli særdeles interessant å følge med på hvordan bil og batterier klarer seg når kilometerne tilbakelegges. Jeg regner med at det blir hyppige hurtigladinger, lite forsiktige ladinger og rask økning av kilometerstanden.

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Baltor

Ja dette skal markeres med et arrangement på flyplassen mandag kl 10. Følge med i mediene.

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

knukje

Kjørte bak denne i Stavanger med min hvite Leaf.. :-)

BE

Se der ja, samme bilen i drift jeg hadde bilde av på Ålgård Auto!

Jeg har enda til gode å se disse taxiene på veiene i distriktet, men din hvite Leaf har jeg en misstanke til at jeg har truffet på flere ganger på samme veistrekning du her har tatt bilde på samt på Stokkaveien  ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

knukje

Jeg har sett en blå som er en del i farta der.....?  :)

bno

Hadde vært interessant å hørt hvordan det gikk med Leaf som taxi. Håper en eller annen i næringen som har kjennskap kan komme med en "løypemelding"
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

RoadRunner

Observerte en hvit taxi i Trondheim igår-er det thinkene som er erstattet m Leaf ?
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

El-vis

To eplegrønne taxier i Bærum. Miljøminster Solheim klippet snoren i dag. Ble kommentert at det bare er en hurtiglader i Bærum, men at man håper på flere. Ellers blir det vel fort kø....
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Griffel

Sitat fra: El-vis på fredag 20. januar 2012, klokken 19:03
To eplegrønne taxier i Bærum. Miljøminster Solheim klippet snoren i dag. Ble kommentert at det bare er en hurtiglader i Bærum, men at man håper på flere. Ellers blir det vel fort kø....

Det blir hurtigladestasjon for Taxi på jernbanestasjonene i Asker, Sandvika og Lysaker, når de er på plass økes antallet eltaxi.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Arnie

Nei, de to Think-taxiene i Trondheim er ikke erstattet med Leaf, men supplert med en Leaf.

Leaf har den åpenbare fordel fremfor Think at den blir helt lik øvrige taxier mht antall personer som kan kjøres. Selv om over halvparten av drosjeturene er med en person, er ikke dagens drosjesystemner tilpasset enpersonstaxier. Men i vår Internett-tid burde det være enkelt å få det til...

Erfaringene med Leaf som taxi er dessverre ikke udelt positive. I hvert fall nå på vinters tid blir kjøredistansen for kort. Guessometeret står som regel på 10-11 mil ved fulladet oppstart, og siden bare en hurtiglading per dag er anbefalt, blir det for liten kjøretid/distanse per døgn.

Hurtigløading har dessverre også vist seg å være mindre hurtig enn antatt. Det kan ta opp mot fem minutt å lade på en ny mil - for dårlig for drosjebruk.

Derfor vurderer vi i øyeblikket sterkt om drosje-Leafen skal selges. Det blir i tilfelle den første brukt-Leaf til salgs i Norge? 300 mil, sølv metallic, spoiler, vinterhjul, 16 amp i-Miev-lader. Interessert? Ring 918 97 598.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Nyzeta

Det var ikke særlig bra Arnie.
Har sett og hørt at problematikken ligger i at temperaturen på batteriet må være optimal for å få til maks lading. Mulig forhandler kan spore opp noe her slik at man får et mer fornuftig "varmeteppe" i batteriet?
El-Biler:
  • Nissan Leaf 2012/24kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2017/30kwh
  • Nissan Leaf 2018/40kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2020/62kwh

jkirkebo

Sitat fra: Arnie på søndag 22. januar 2012, klokken 18:42
Erfaringene med Leaf som taxi er dessverre ikke udelt positive. I hvert fall nå på vinters tid blir kjøredistansen for kort. Guessometeret står som regel på 10-11 mil ved fulladet oppstart, og siden bare en hurtiglading per dag er anbefalt, blir det for liten kjøretid/distanse per døgn.

De har visst gått tilbake på dette. Det er kjørt stresstester som tyder på at selv 6 hurtigladinger pr. dag ikke er skadelig, så sant temperaturen i omgivelsene ikke er alt for høy (noe den aldri vil bli i Norge). Jeg har personlig ingen kvaler mot å hurtiglade 3 ganger pr. dag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joachim

Selv med bare én hurtiglading pr dag blir vel total rekkevidde bedre enn think. Virker som om det er mange andre som satser på å få til dette.

Arha

Ifølge bilselger hos BNH var det som var sagt om en hurtiglading pr dag å forstå som 365 ganger pr år.  Det var ingen problemer å lade flere ganger enkelte dager.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA