Hovedmeny

Skjerm går i svart

Startet av Noppo, tirsdag 05. mars 2019, klokken 08:14

« forrige - neste »

Noppo

Hentet min bil på fredag. Kjempefornøyd, men på søndag begynte skjermen å tulle. Går i svart mens jeg kjører. Så går det ca 10 sekunder så kommer T logoen. 15 sekunder senere er den tilbake. Dette skjer typisk 1 - 3 i løpet av en kjøretur.
Har søkt diverse forum men ikke funnet noen som opplever det. Noen som vet hva dette skyldes og om jeg kan rette det selv? Eller er dette en hardware feil?
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

Handyman

Sitat fra: Noppo på tirsdag 05. mars 2019, klokken 08:14
Hentet min bil på fredag. Kjempefornøyd, men på søndag begynte skjermen å tulle. Går i svart mens jeg kjører. Så går det ca 10 sekunder så kommer T logoen. 15 sekunder senere er den tilbake. Dette skjer typisk 1 - 3 i løpet av en kjøretur.
Har søkt diverse forum men ikke funnet noen som opplever det. Noen som vet hva dette skyldes og om jeg kan rette det selv? Eller er dette en hardware feil?
ENØK????
Virker som HW-feil
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kc

Kontakt Tesla support. De kan anlysere bilens logger og fastslå årsak.

Asarin

Prøvd en skikkelig boot av systemet? Det er å holde både brems og de to knappene på rattet inne i ca 10 sekunder.

Om det ikke blir borte ville jeg tatt en telefon til Tesla.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

1000kwh

Vet ikke om det er relevant, men vi hadde faktisk en del "blackouts" på vår TMS 75D etter levering i 2017. Da kunne alt gå i svart (begge skjermer) og komme tilbake.

Dette skjedde noen ganger, men sluttet etter en tid og har ikke skjedd igjen. Hvis det skjer med deg hver bidige kjøretur høres det jo ut som om den sliter med noe som stopper hele maskinen.

bno

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bjornskj

Sitat fra: Klykken på tirsdag 05. mars 2019, klokken 09:36
https://www.dn.no/biltesten/biltest/tesla/elbil/test-av-tesla-model-3-i-norge-lettkjort-og-rakettkjapp/2-1-529046

Samme som DN opplevde under sin test.
Og antagelsen til DN stemte tydeligvis ikke helt da: "vi får sette det på kontoen for hastverksprogramvare som helt sikkert fikses når kundeleveringene starter." Håper det er fikset før jeg får bilen, er jo litt av akilleshelen med denne løsningen hvor nesten alt styres via denne skjermen.

Nickelilltroll

Hard reset er løsningen her. Pleier å gå bort av seg selv etter noen dager. Hvis ikke kontakt service.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Noppo

Takker for svar. Jeg skal prøve en hard reset, så får jeg se om det hjelper.
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

GOS

Sitat fra: Klykken på tirsdag 05. mars 2019, klokken 09:36
https://www.dn.no/biltesten/biltest/tesla/elbil/test-av-tesla-model-3-i-norge-lettkjort-og-rakettkjapp/2-1-529046

Samme som DN opplevde under sin test.

Jeg har hatt det en gang på min i løpet av mine 550 km. Tror det skjedde på dag 1 eller 2. Jeg har nok resat, men ikke gjort fullstendig reboot, etter dette og det har ikke oppstått igjen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Noppo

Prøvde en reset ved å trykke inn begge knapper på rattet. Ble ikke bedre. Prøvde også med bremsepedalen trykket, uten at jeg merket noen stor forskjell. Kontaktet Tesla og de anbefalte en Power off.
Korrekt prosedyre i følge damen:

• Gå til Safety and security menyen og velg "Power off"
  • vent 5 minutter mens du sitter stille inni bilen. Ikke rør noe.
  • Trykk inn bremsepedalen og bilen starter opp igjen.

Gjorde dette før i dag og har ikke hatt problemer de siste 3 turene jeg har hatt. Håper det var så enkelt å løse...
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

kc

Sitat fra: Noppo på onsdag 06. mars 2019, klokken 22:31
Prøvde en reset ved å trykke inn begge knapper på rattet. Ble ikke bedre. Prøvde også med bremsepedalen trykket, uten at jeg merket noen stor forskjell. Kontaktet Tesla og de anbefalte en Power off.
Korrekt prosedyre i følge damen:

• Gå til Safety and security menyen og velg "Power off"
  • vent 5 minutter mens du sitter stille inni bilen. Ikke rør noe.
  • Trykk inn bremsepedalen og bilen starter opp igjen.

Gjorde dette før i dag og har ikke hatt problemer de siste 3 turene jeg har hatt. Håper det var så enkelt å løse...

Får litt flashback fra tiden jeg jobbet med support på windows95  :laugh: Nå skal det sies at linux som  Tesla benytter trolig er mer stabilt. Håper det løste problemet ditt og black screen of death er historie 8)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA