Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

stianel

Ringte nettopp delivery, de kunne fortelle at bilen sto i Drammen og ble levert i tromsø rundt 17.04. Mens Tesla Tromsø fortalte at den sto i Trondheim, ettersom jeg kunne hente den der hvis jeg ville.. Merkelige greier.

Pocoloco

Sitat fra: stianel på mandag 01. april 2019, klokken 18:44
Ringte nettopp delivery, de kunne fortelle at bilen sto i Drammen og ble levert i tromsø rundt 17.04. Mens Tesla Tromsø fortalte at den sto i Trondheim, ettersom jeg kunne hente den der hvis jeg ville.. Merkelige greier.
Hvilket nummer ringte dere? Jeg kommer ikke gjennom, de legger på etter 8 min og 30 sek. (ringer mellom 08-17)
Viste ikke de svarte tlf så sent på ettermiddagen?
Tesla Model ≡ 06.04.19

stianel

21959212 - 122 - kom igjennom på 2 min. ganske merkelig.

Pocoloco

Sitat fra: stianel på mandag 01. april 2019, klokken 22:28
21959212 - 122 - kom igjennom på 2 min. ganske merkelig.
Jeg har ringt to ganger før, midt i lillestrøm-rushet, å klarte å komme igjennom etter 1-2 min. Men nå, når trykket der nede er lettet, og jeg trenger virkelig info om utlevering, neida, nå får jeg ikke svar  :(

Saken er at det var kun et sete igjen på flyet så jeg bestilte tur til Trondheim før jeg fikk bekreftet dato, kun muntlig sagt fredag-lørdag. Får heller kansellere på torsdag om jeg ikke får en bekreftet dato på e-post eller SMS.  ::)
Tesla Model ≡ 06.04.19

2nd Harmonics

Ringte 21 06 19 29 som står oppført som "Levering lokalt" på hjemmesiden. Prøvde å ringe 734 015 32 til delivery Trondheim først men var helt umulig å komme igjennom, ble brutt etter 10 minutter i kø tre ganger på rad.
Har nok veldig mye å si hvem som svarer på andre enden om de kan hjelpe deg eller ikke ::)

Pocoloco

Sitat fra: 2nd Harmonics på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:43
Ringte 21 09 19 29 som står oppført som "Levering lokalt" på hjemmesiden. Prøvde å ringe 734 015 32 til delivery Trondheim først men var helt umulig å komme igjennom, ble brutt etter 10 minutter i kø tre ganger på rad.
Har nok veldig mye å si hvem som svarer på andre enden om de kan hjelpe deg eller ikke ::)

Ringte nå til hoved delivery tlf. Kø i 27 min, fikk svar men hun viste ikke mye annet enn at det ikke er schedule delivery på min bil enda. Forklarte situasjonen og hun skulle ringe både tromsø og trondheim og ringer meg tilbake "snart". Så venter spent nå, oppdaterer når jeg vet mer :)
Tesla Model ≡ 06.04.19

kamuflars86

Venn av meg venter også tålmodig på model 3 i Tromsø. Bilen kom til Belgia i slutten av februar og står fortsatt der i følge delivery team Norge. Neste store utlevering skal skje sannsynligvis i slutten av april. Da fra drammen til Tromsø med bil

Pocoloco

OPPDATERING.
Fikk bekreftet delivery Lørdag kl 13. Ba om å få bilen ladet så mye som mulig siden jeg skal kjøre rett til Lofoten og ønsker ikke å begynne turen med 1 time på SuC, det var greit.
Bilen er fortsatt i havna (Trondheim) men skal fraktes til SC ila. morgendagen og klargjøres ASAP. Hun dama mente det var lite utleveringer i Trondheim denne uken, så det skulle gå smertefritt og uten forsinkelser.
Forklarte at jeg må hente vinterdekk hos dekk1 før kl 14.30, hun sa at dette var ingen problem å få til siden leveringen tar 30 min og de hadde god kapasitet, som medførte at leveringsavtalene skulle gå etter plan.
Fikk både sms, e-post og oppdatert på tesla-kontoen mens vi snakket på tlf.

Anbefaler at dere andre som er i tvil, ringer å "pushe" dem litt, så ordner de alt ;)
Var verdt 27 min i kø føler jeg nå :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

Eiv24

Fikk også beskjed fra Tromsø om mulighet for å hente i Trondheim denne uka. Nå viser det seg at bilen mest sannsynlig fortsatt står i Belgia. I alle fall hvis man skal tro Delivery Norge...

stianel

Pratet med delivery i stad. Pratet med en som var litt mer opplyst enn han jeg prata med i går. Han fortalte at bilen kom før påske. Bilen har stått i drammen frem til et par dager siden. Den var nå under transport.. Forhåpentligvis til Tromsø.

Fornybarbil

Faens møkkaselskap :D Er det bare å ringe og så fikser de alt plutselig?

Pocoloco

Sitat fra: stianel på tirsdag 02. april 2019, klokken 13:34
Pratet med delivery i stad. Pratet med en som var litt mer opplyst enn han jeg prata med i går. Han fortalte at bilen kom før påske. Bilen har stått i drammen frem til et par dager siden. Den var nå under transport.. Forhåpentligvis til Tromsø.
Jeg synes det er så rart det der, jeg fikk opplyst at bilene som skulle til Tromsø, skulle lastes av CoA i Trondheim (hvilket det stemte med min bil og et par andre tilfeller jeg vet om) for å så frakte de oppover med lastebil. Derfor usikkerheten om leveringstidspunktet i tromsø. Men at biler til tromsø er i drammen har jeg aldri hørt ??? Sjekk VIN for å sikre deg at det ikke er en returnert bil fra lillestrøm? Just saying
Tesla Model ≡ 06.04.19

stianel

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 02. april 2019, klokken 15:10
Sitat fra: stianel på tirsdag 02. april 2019, klokken 13:34
Jeg synes det er så rart det der, jeg fikk opplyst at bilene som skulle til Tromsø, skulle lastes av CoA i Trondheim (hvilket det stemte med min bil og et par andre tilfeller jeg vet om) for å så frakte de oppover med lastebil. Derfor usikkerheten om leveringstidspunktet i tromsø. Men at biler til tromsø er i drammen har jeg aldri hørt ??? Sjekk VIN for å sikre deg at det ikke er en returnert bil fra lillestrøm? Just saying
Ja det stemmer ikke med det tromsø opplyste om, men han hos delivery var ganske skråsikker.

Eiv24

Virker som det er mange ubesvarte spørsmål, og ulike svar: Hvor er bilene? Når kommer de? Masseutlevering eller puljevis?

Skjønner ikke helt hva som skjer angående utlevering i Tromsø. Det likner ikke slik prosessen har vært i resten av Norge.

Pocoloco

Sitat fra: Eiv24 på tirsdag 02. april 2019, klokken 21:37
Virker som det er mange ubesvarte spørsmål, og ulike svar: Hvor er bilene? Når kommer de? Masseutlevering eller puljevis?

Skjønner ikke helt hva som skjer angående utlevering i Tromsø. Det likner ikke slik prosessen har vært i resten av Norge.
Enig, Tromsø og Trondheim er i startfasen sammenliknet med "søringa" som har levert nesten 6000 biler. Man skulle tro de har lært litt av det, men neida. :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA