Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladepunkt hjemme, må det være komplisert?

Startet av SvenF, søndag 11. desember 2011, klokken 23:32

« forrige - neste »

SvenF

Jag är på väg att beställa men vet inte vilken färg jag ska välja... ::)

Ni som redan fått er bil får gärna posta bilder här!

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Terje

Glad eier av Titanum Soul EV

arnejorg1

Den sorte er ialefall billigst i Norge forde det ikke er metallic lakk. Den har jeg valgt, jeg tror sort blir fint til det hvite interiøret
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Lynet

Jeg kjøpte sort, men er ikke helt fornøyd med lakken da den har "appelsinhud"
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

daggad

Jeg synes ikke noen av fargene er så veldig fine. Valgte sølv selv da det er en grei kamuflasjefarge mot dritt og støv.
Hadde jeg vært glad i å vaske ville jeg kanskje valgt hvit metallic. Den er fin å se på...nyvasket.  ;)

Litt dumt at Nissan ikke var modigere med fargene man tilbød. Men planen var vel å kamuflere dette som en "vanlig" bil, og det har de lykkes med. Nesten ingen legger merke til den.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

Ulempen med sølv på de få Leaf jeg har sett er at Nissan ikke klarer å fargematche plast delene med resten av bilen. Jeg tror ikke jeg har sett biler med større fargeforskjeller en denne i sølv. De andre fargene har ikke dette i like stor utstrekning.

Lynet

Sølv er faktisk en av de vanskeligste fargene å få 100% lik.
Husk at plastfangerne lakkeres for seg med en mykere lakk.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kallagtunet

Sitat fra: Lynet på tirsdag 29. november 2011, klokken 11:51
Sølv er faktisk en av de vanskeligste fargene å få 100% lik.
Husk at plastfangerne lakkeres for seg med en mykere lakk.

Det stemmer jo det men etter å ha eid 8 nye biler i sølv av forskjellige merker (VW, Skoda, BMW, MB, Toyota, Lexus) så er det ingen som er i nærheten av å ha like store forskjeller som det jeg har sett på de Leafene som står hos forhandler i Sandnes, noen er bedre enn andre men ingen er bra... Se for eksempel på bildene av daggad sin (forhåpentligvis er det mindre tydelig i virkeligheten) men det er biler som har lite stor forskjell i virkeligheten som det fremstår på bildene, og da er det ikke nyanse forskjell i mine øyne.

Det et tydelig at han som godkjenner toleransene hos Nissan er fargeblind :-D

Derfor denne advarsel til de som vurderer Sølv og som irriterer seg over slikt... Da er anbefalingen velg en annen farge :-D

eivisa

Da er anbefalingen velg en annen farge :-D

Som rød ...
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

daggad

Jeg er ikke så veldig opptatt av det der med fargeforskjell og jeg la ikke merke til det før det ble nevnt her. Skal se på bilen i godt dagslys hvor godt det merkes. At der er en nyanseforskjell er rimelig klart ja.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Har nyanseforskjell på bakfangeren på Audien vår også. Sølvgrå.

Er bare å leve med det, og ta på ett godt lag med carnaubavax for vannavstøttende effekt slik at den holder seg ren lenger :) Sølv er vakkert når det er rent det også synes jeg. Jeg blir riktig så yr av å se på Audien i rett lys (solnedgang etc.)  :D

Er spent på hvordan Sky Blue blir i alpelandet.
Nissan Leaf

Saxo

Jeg har blå leaf og har også reagert på fargeforskjell mellom fanger og resten av bilen. Litt avhengig av lys og vinkel.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

LivH

Er fornøyd med den hvite, men den må jo vaskes ganske ofte.
Hvit Leaf, fra 11/11/11

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA