Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Macnus

Bruk denne adressen og legg inn båt på Voyage, deretter ser man seilingsplanene i nedtrekksmenyen til høyre. :
https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/(S(sj24kiufs4gwugn2zy3qv4vk))/

Rsk1

Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Macnus

Sitat fra: Rsk1 på mandag 25. mars 2019, klokken 22:06
Datoene der stemmer ikke da, men ruta gjør sikkert det.
Seilingsplanene er innmeldt før eventuelle forsinkelser pga vær, kø osv, så ja, de kan være litt off-date, men om du søker opp på Marine Traffic så finner du skipet med ny ankomst.  :+1:

geirci2

Datoene er ikke oppdatert. Båten har ca. 1,5 døgn forsinket avgang ifra Zeebrugge - og nå seiler den sakte nordover langs østkysten av England - før den forhåpentligvis setter kursen nordøstover over Nordsjøen mot Bergen. Seilingsdatoene blir bestemt av været.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

ok67

Greit om dei ventar til den verste stormen har gitt seg, så ikkje alle bilane bil bulke før ankomst.

geirci2

geirci2

Hmm, hvorfor skal båten bruke 4 dager ifra Ålesund til Trondheim..., tar denne med en klype salt, hvis ikke "mister" vi mars-utleveringen i Trondheim.

ok67

Om vi misser mars utleveringa så kan det forhåpentlegvis medføre at dei har tid til å bruke litt meir tid på klargjering av kvar enkelt bil.

tmn

Ta hensyn til været folkens, hverken kapteinen eller Tesla kan gjøre noe med det. Ifølge vind- og bølgekartet vil det blåse opp igjen ute ved kysten mot slutten av torsdagen. Og grafikken viser 6-9 meter bølger. Så den kommer vel til å stå i Bergen/Aalesund fram til det roer seg igjen.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

geirci2

Det er vel været som er "skyld" i at båten skal ligge til kai i Ålesund noen dager da, jfr. timetabellen ovenfor.

Var innom utleveringen på Flatåsen i dag. Der sto det 8 stk Tesla som skulle inn til klargjøring (1 stk X og 7 stk 3).

Fikk bekreften at min bil var på CoA, og kunne ikke love utlevering før ut i neste uke (selv om jeg pr. dato har fått utlevering nå på fredagen). Dermed blir det utlevering i april..., og ikke mars som forventet.

Pocoloco

Sitat fra: Macnus på mandag 25. mars 2019, klokken 21:50
Bruk denne adressen og legg inn båt på Voyage, deretter ser man seilingsplanene i nedtrekksmenyen til høyre. :
https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/(S(sj24kiufs4gwugn2zy3qv4vk))/
Er det flere skip med samme navn? Ser at City of Amsterdam har seiling fra ZEE til Tromsø 22-28 mai...
Voyage NOZ19001
Tesla Model ≡ 06.04.19

tmn

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:15
Fikk bekreften at min bil var på CoA, og kunne ikke love utlevering før ut i neste uke (selv om jeg pr. dato har fått utlevering nå på fredagen). Dermed blir det utlevering i april..., og ikke mars som forventet.

Står fortsatt 29.mars på min Teslakonto også. Spent på om jeg får beskjed i god tid før om at den blir forsinket. Eller om jeg får beskjed når jeg møter opp. Hadde vært gøy om den allerede sto der, men om den hadde det så hadde de vel ikke venta til fredag med å levere den ut :/
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

geirci2

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:34
Er det flere skip med samme navn? Ser at City of Amsterdam har seiling fra ZEE til Tromsø 22-28 mai...
Voyage NOZ19001
Du leser feil, det står Mar, dvs. mars og ikke mai.

Og akkurat denne seilingen har jeg kommentert her:
Sitat fra: geirci2 på torsdag 21. mars 2019, klokken 23:27
Det er/var satt opp en direkteseiling ifra Belgia til Tromsø med City Of Amsterdam, men det har oppstått forsinkelser. Kanskje det er denne seilingen Tromsøfolket venter på, dog vil den eventuelt bli forskyvninger, og tidligeste ankomst til Tromsø vil bli ca. 8. april.

infaff

Til dere som venter på bil i Stavanger, og som i sin stille gråt konstaterer at vårt favorittskip CoA seiler rett forbi Norges bompengehovedstad, kan jeg melde at det står en god slump med biler i Drammen som skal til Stavanger i løpet av de neste dagene. Det vil si at estimert levering i mars 2019 holder på hengende håret for min del, og det får være mer enn godt nok all den tid jeg bestilte i starten av mars.

Jeg har som så mange andre også slitt med at det ikke er lett å få rede på noen leveringsdato eller generelt noen ting som helst via Teslas kundetelefon. Blir også hjemsøkt i mine drømmer av den forferdelige ventemelodien, som jeg nå har lyttet mer til de siste dagene enn til min samboer, så da jeg traff en mann i Tesla-jakke på bussen hykket jeg elegant tak i ham. Han kunne melde at det går så mange biler til dagen at de ikke har kapasitet til å følge opp telefonhenvendelser - og det er jo forståelig nok. De gjør nok så godt de kan der borte. Han sendte imidlertid SMS dagen derpå med leveringsdato, og at bilen som nevnt over stod i Drammen.

Så nå nærmer det seg elbil-lykke, og det blir saker!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA