Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Resultat av min første NiCd kapasitetstest

Startet av El-Rosso, torsdag 08. desember 2011, klokken 14:54

« forrige - neste »

El-Rosso

Alt fungerer bortsett fra at den forblir i revers :(

Noen triks? Hva kan jeg sjekke/gjøre?
Trondheim:
i-Pace MY19
Buddy 2006-mod 28000km - Solgt

Focus

Revers og fremover er bare en endring av polaritet så problemet kan være så enkelt som en dårlig kontakt i bryteren.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Go-carter

Jeg hadde samme problem på min Kewet, fikk ikke fikset det før den brant opp, men jeg er ganske sikker på at det var vendereleet som slo seg vrang.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

ivar-m

Hei!
Hadde samme problmet i vår.
Etter mye feilsøking, viste det seg at sensorledningen til batteriet framme og innerst
til venstre hadde irret av. Satte på ny kabelsko, og alt fungerte normalt.
Hilsen Ivar

El-Rosso

Glimrende!

Her var det litt å ta tak i :-)

Det eneste jeg med sikkerhet vet hvor er, er bryteren :-)

Trondheim:
i-Pace MY19
Buddy 2006-mod 28000km - Solgt

hens

Hvis det har kommet  fuktighet i releboksen, kan stempelet i reversreleet ha satt seg fast. Da må det ut og renses og smøres. Det er ingen stor jobb, men det er trangt.

Husk å koble fra batteriet først, ellers blir det tidlig nyttårsfeiring! ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Focus

Sitat fra: hens på lørdag 26. november 2011, klokken 14:06

Husk å koble fra batteriet først, ellers blir det tidlig nyttårsfeiring! ;)

Før du kobler fra batteriet bør du koble fra car controller SE WKI ellers risikerer du at CC blir ødelagt.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Rav4_EV

Det er ikke noe reversj rele på Buddy.
Derimot er det helt vanlig at ledningen på fremste batteri (72volt) er korrodert av, slik ivar-m nevner.
Som nevnt må du koble av siste minus under sete før du skrur foran. Med minus i ramma og 72 volt på batteripolen foran har du et vanvittig sveiseaparat.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

El-Rosso

:)  jeg må nok lære hvor alt dette befinner seg i bilen.

Så langt har jeg plukket fram dashboard/bryterpanel og blitt skremt over korte ledninger som står spenn, løse ledninger som er skrudd i klemme på brytere mm.

Tenk om de "ordentlige" bilene skulle sett ut slik. Dette synes jeg bar pussig å finne ....(les: nedslående).

The good news, løse ledninger hadde skylda. Det virker, men her trengs jo en solid rydde/rekablingsjobb.
Trondheim:
i-Pace MY19
Buddy 2006-mod 28000km - Solgt

El-Rosso

Sitat fra: hens på lørdag 26. november 2011, klokken 14:06
Husk å koble fra batteriet først, ellers blir det tidlig nyttårsfeiring! ;)

Ved å koble fra "siste minus under setet" eller 12V-batteriet?

Hvor sitter releet rent fysisk?
Trondheim:
i-Pace MY19
Buddy 2006-mod 28000km - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA