Hovedmeny

Første TM3 på finn.no

Startet av indianrunner70, lørdag 16. februar 2019, klokken 00:56

« forrige - neste »

z4rd

Med Y sitt inntog hadde jeg vært mer bekymret mht bruktmarkedet om jeg hadde sittet på en Tiguan, X3, Q5 osv.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

las^se

Sitat fra: z4rd på mandag 04. mars 2019, klokken 18:10
Med Y sitt inntog hadde jeg vært mer bekymret mht bruktmarkedet om jeg hadde sittet på en Tiguan, X3, Q5 osv.

+1
VW e-up! -14

tornaldo

Det selges tydeligvis en og annen bil på Finn, men det er jo merkelig å se hvilke biler som blir solgt. (hvis de faktisk blir det, eller noen bare forsøker å skape en illusjon om salg for andre potensielle kunder)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140917445

Solgt for noe rundt kr 569000!? Det er jo veldig merkelig, når det ligger mange andre tilsvarende biler til en langt lavere pris. Tydeligvis en del som sliter med å navigere i markedet. Skulle tro det var enkelt med finn.no, men jaja..
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Strøm Tycoon

Sto en Blå LR til 490.000,- i går, ikke noen ublu pris, og annonsen er borte nå.

tuono

Sitat fra: tornaldo på mandag 04. mars 2019, klokken 19:08
Det selges tydeligvis en og annen bil på Finn, men det er jo merkelig å se hvilke biler som blir solgt. (hvis de faktisk blir det, eller noen bare forsøker å skape en illusjon om salg for andre potensielle kunder)

Solgt for noe rundt kr 569000!? Det er jo veldig merkelig, når det ligger mange andre tilsvarende biler til en langt lavere pris. Tydeligvis en del som sliter med å navigere i markedet. Skulle tro det var enkelt med finn.no, men jaja..

Er mye triksing med annonseringer på finn.no   Bl.a. å markere biler som solgt. Den der dukker nok opp igjen skal du se.

tuono

Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. mars 2019, klokken 17:33
Sitat fra: tuono på mandag 04. mars 2019, klokken 06:16
Forøvrig gjør nyhetene om TMY i dag at jeg er glad jeg trår vannet i forhold til TM3. Volumet på det norske markedet gjør nok at den blir ugrei å kvitte seg med når "alle" skal ha folkeSUVen TMY.
Din egen vurdering er jo riktig for deg, men tror analysen din svikter. Y blir dyrere og med kortere rekkevidde. Musk har sagt 10% dyrere hvor mye kortere rekkevidde vil avhenge av kjøre forhold men motorvei er til fordel for lav bil.
Forøvrig tror jeg det enn så lenge er god plass til alle modeller.
2,7 millioner biler i Norge, ca 200 k er elektriske ........

Framtiden får vise. Vi får ta opp tråden igjen når tiden for å konkludere kommer.

Counterpointer

Sitat fra: tuono på tirsdag 05. mars 2019, klokken 06:54
Framtiden får vise. Vi får ta opp tråden igjen når tiden for å konkludere kommer.
Absolutt.

Kommer VW ID Neo med 60+ kW batteri til 250 k kr i stort antall så endrer alt seg igjen!

Det er i hvert fall ikke et statisk marked.

anorway

Må bare dele denne. Kom over denne annonsen på finn.no. Kanskje noe av det verste jeg har sett.

For det første så er bildene tatt av en jæ*#* møkkete bil. Kunne kanskje hatt en vask? Mye rare folk som selger biler tenker nå jeg når jeg ser på salgshåndverket i annonsen her.

For det andre prisen er for latterlig høy, en som tydeligvis skal "returnere" den å få pengene igjen på angrerett hvis han ikke tjener noe på den.

Bestill bil selv på tesla sine sider, og få den innen et par uker sier nå jeg :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143792492

Magnus Hansen

Sitat fra: tornaldo på mandag 04. mars 2019, klokken 19:08

Ikke markert som solgt nå. Fremdeles til samme pris

olavxxx

Sitat fra: anorway på søndag 31. mars 2019, klokken 16:00
Må bare dele denne. Kom over denne annonsen på finn.no. Kanskje noe av det verste jeg har sett.

For det første så er bildene tatt av en jæ*#* møkkete bil. Kunne kanskje hatt en vask? Mye rare folk som selger biler tenker nå jeg når jeg ser på salgshåndverket i annonsen her.

For det andre prisen er for latterlig høy, en som tydeligvis skal "returnere" den å få pengene igjen på angrerett hvis han ikke tjener noe på den.

Bestill bil selv på tesla sine sider, og få den innen et par uker sier nå jeg :)

Må le litt av teksten:
"
Prøvekjøring? Glem det, det kan du gjøre hos Tesla. Det er ikke noe å prøvekjøre her, bilen er bare noen dager gammel. Ring meg hvis du har bestemt deg for å kjøpe en m3, jeg kaster ikke bort tida mi med å hjelpe deg med å make up your mind.
"

geear

Det siste bildet der, tydelig at noen har dratt noe bortover i driten på lakken. "Ny under støvet"...

turfsurf

Sitat fra: gr på søndag 31. mars 2019, klokken 22:55
Det siste bildet der, tydelig at noen har dratt noe bortover i driten på lakken. "Ny under støvet"...
Fantastisk. Håper han får trekk når bilen tilbakeleveres til Tesla.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

emurof

Sitat fra: anorway på søndag 31. mars 2019, klokken 16:00

Wow, jeg trodde ikke det kunne være så ille, men denne annonsen må være det verste jeg har sett! Jeg hadde aldri kjøpt bil av en som ser ut til å bry seg så lite om, vel, alt.

Edit: Og der leste jeg teksten også... Haha, det blir bare verre og verre.

Bjoris

Artig at 26 av 42 Model 3 på finn er sorte biler. Virker som mange har tenkt at det er enklest å tjene mest på bil uten met.lakk. Sikkert mange som glemmer å legge på dette når de sjekker pris og dermed kommer godt ut av det. Tipper en annen feil er at folk ikke forstår forskjell på AP og FSD...

Ser vi til og med her inne har folk som påstår at kostpris er høyere enn det som er fakta. Jeg tenker det er trist at folk synker så lavt som til å bløffe for å få solgt en bil.

Solgte min Leaf 2.0 i dag og kjøper innrømmet med en gang at hun ikke hadde peiling på modeller og priser. Det kunne ikke falt meg inn å utnyttet den situasjonen med å fyre av usannheter"!

bno

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA