Hovedmeny

Betaling av sluttfaktura

Startet av Virelli, lørdag 09. februar 2019, klokken 17:22

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Slyng på tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:24
En kamerat har har fått bekreftet at bilen kan betales med MasterCard, blir mye bonuspoeng
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

najtrox

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:55
Sitat fra: Slyng på tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:24
En kamerat har har fått bekreftet at bilen kan betales med MasterCard, blir mye bonuspoeng [emoji106]
Det høres nesten utrolig ut. Det er vel en kostnad på 3% ved betaling med MasterCard.
Må han betale kostnaden også?
Dette er det nok ikke mye hold i, her står det ihvertfall ganske tydelig at det ikke er mulig:

https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-delivery-questions#use-credit-card-to-pay-my-tesla

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

jkirkebo

Sitat fra: HermanGatevold på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:28
Sier du det ja? Og ikke fått besøk av Hallgeir Kvadsheim heller?

Niks ;)

Betaler alltid hele regningen til forfall. Bruker bare kortene pga. at de gir ekstra fordeler (kjøpeutbytte på Coop Mastercard, flybonuspoeng på Norwegian-kortet osv.). De koster da null og niks i bruk, ikke en krone i renter eller gebyrer.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

S4e

Ingen ekstra kostnad for deg, men hva med Tesla?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

raypettersen

Er referansenummer kid, eller er det for melding?
Skal betale, og skjønner det ikke er nødvendig med Ibann etc. Bare kontonr, og referansenr. Men det er for meg ikke klart om referansenr er kid eller ment for melding. Vil helst ikke teste.. :-)

Mangooz

I mitt tilfelle var det bokstav i referansenummer. Det er ikke bokstaver i KID. Det betyr altså at det skal skrives som melding.

bno

Sitat fra: raypettersen på fredag 31. mai 2019, klokken 23:52
Er referansenummer kid, eller er det for melding?
Skal betale, og skjønner det ikke er nødvendig med Ibann etc. Bare kontonr, og referansenr. Men det er for meg ikke klart om referansenr er kid eller ment for melding. Vil helst ikke teste.. :-)
Du kan bruke valget utenlandsbetaling og iban. Ellers kan du jo teste med NOK 1,-  :D

raypettersen

Sitat fra: Mangooz på lørdag 01. juni 2019, klokken 01:15
I mitt tilfelle var det bokstav i referansenummer. Det er ikke bokstaver i KID. Det betyr altså at det skal skrives som melding.

Ah, ja det stemmer. Ser jo nå at det er en bokstav med, så da blir det kontonummer og melding.  :+1:

Bastian

Sitat fra: S4e på onsdag 13. februar 2019, klokken 00:08
Ingen ekstra kostnad for deg, men hva med Tesla?
De har nok en kostnad på mellom 1% og 1,5% avhengig av hvilket land kredittkortet er registrert i forhold til innløseravtalen. Det er vel ikke mange som har høy nok kreditt til dette og mange kort som gir bonus har jo et tak per transaksjon tilsvarende kreditt og godtar ikke forskuddsinnbetaling for å foreta større betalinger, rett og slett fordi det er bare en kostnad for de.
Man kan jo såklart bruke en tjeneste som Payr, men de fleste kort gir jo ingen bonus med dette eller har et veldig lavt tak på transaksjonene, samt at Payr tar gebyr.

StanErwing

Tenkte å høre andre sin erfaring med dette:

Fikk FI ila natta, skal delfinansieres via DNB.  Kan/skal EK betales inn på kontonr som står på FI nå, mens lånepapirene ordnes ved utlevering?  Har fått utleveringsdato 24.06.19

Larmod3

Sitat fra: StanErwing på fredag 14. juni 2019, klokken 11:24
Tenkte å høre andre sin erfaring med dette:

Fikk FI ila natta, skal delfinansieres via DNB.  Kan/skal EK betales inn på kontonr som står på FI nå, mens lånepapirene ordnes ved utlevering?  Har fått utleveringsdato 24.06.19

Ja EK minus depositumet skal betales det kontonummmer som står i FI. Bekreftelse på lånepapirer gjøre enten via mobil i dagene før levering eller ved utleveringen hos Tesla. Hos meg kom de et par timer før jeg skulle hente ut bilen.
TM3 LR AWD
Bærum

Snowjoggs

For dere som har lånefinansering en grei ting å være obs på er at banken som regel baker inn tinglysningsgebyr og etableringsgebyr i lånet. Jeg brukte DNB og stusset på at det så ut banken hadde utbetalt 2990 for mye til Tesla da jeg la sammen lånesum+egenkaptial og sjekket opp mot fakturabeløp fra Tesla. Det var da selvsagt summen av tinglysningsgebyr+etableringsgebyr som jeg fant i lånepapirene  :police:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA