Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

gggggg

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:31
Sitat fra: Spinner på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:15
Reservert dato:01.04.2016
Bestilt dato:05.12.2018
Eier Tesla fra før
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Hvit
Interiørfarge: Hvit

Fått tlf om vinterdekk for noen uker siden, men ellers ikke hørt et kvekk. Har ringt de én gang, men de ante ingenting om hvordan det lå an med min bil. Sannsynligvis på vei var alt de kunne si...
Kun depositumsfaktura på Tesla kontoen og "Oversikt" er på første steg.

Kanskje jeg skal avbestille og bestille på nytt for å få fortgang i sakene :D

Samme konfigurasjon her og fikk beskjed om sen mars levering når jeg fikk oppringning. Tror kanskje de har lagd for få av denne konfigurasjonen i forhold til etterspørselen?

Dette er samme konfig som meg. Reserverte 310316 og bestilte 051218. Min ble forsinket pga misforståelse rundt finansiering. De trodde jeg skulle ha DNB via dem og ventet på at jeg skulle dukke opp i DNB-portalen deres. Etter å ha fått ordnet opp i det fikk jeg Final Invoice i går. Oppgitt levering 020319, men det kommer neppe til å skje. Bilen er i Norge allerede.

itje

Har merket meg at mange har hatt stor aktivitet på Tesla konto, fått SMS, tlf, e-post og blitt kontaktet flere ganger.
Idag skjedde det noe på mytesla for første gang, satte nesten kaffien i halsen..
"Gjennomgå detaljene dine og fullfør betalingen"

Vel, har bare depositum faktura fra før, og nå et skjema om "Rettningslinjer for grått marked"
Ikke lett å fullføre betalingen uten invoice  8)

Jaja, får fortsette å skrape fra bunnen av tålmodighetsbøtta, og drøye restene så lenge så mulig  :laugh:

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

tmn

Haha! Jeg har vistnok også fullført betaling, uten å ha fått invoice ...  :o
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

hELgenen

Sitat fra: itje på fredag 22. februar 2019, klokken 06:47
Vel, har bare depositum faktura fra før, og nå et skjema om "Rettningslinjer for grått marked"

Måtte bare sjekke grått marked :
Sitat
"Et land som ikke anerkjenner noen Tesla‐kjøretøy som godkjent og der Tesla ikke driver salg og service.  Enkelte  funksjoner  er  ikke  tilgjengelige  i  det  hele  tatt,  som  nettverkstilkobling,  Infotainment (infonøyelse) og førerassistansefunksjoner (f.eks. autopilot)."

Og da kom årets nye ord:

Sitat :o Infonøyelse  :P

Fornybarbil

Jeg også. Kan det bety at vi har fått bil tildelt? :D

Definisjonen på grått marked:
"Grått marked: Et land som ikke anerkjenner noen Tesla‐kjøretøy som godkjent og der Tesla ikke driver salg og
service.  Enkelte  funksjoner  er  ikke  tilgjengelige  i  det  hele  tatt,  som  nettverkstilkobling,  Infotainment
(infonøyelse) og førerassistansefunksjoner (f.eks. autopilot). Tesla tilbyr ikke service på kjøretøy i grå markeder"

Er det fordi jeg bor i Nordland og vi ikke har Service center? ;)

itje

SitatOg da kom årets nye ord:

Sitat :o Infonøyelse  :P

Tesla = innovasjon  ;)
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Sverreo

Sitat fra: tmn på fredag 22. februar 2019, klokken 06:55
Haha! Jeg har vistnok også fullført betaling, uten å ha fått invoice ...  :o

Samme her også, ringte senest i går ettermiddag PG de hadde ingen info å komme med :-\

fredriks

Håper på sluttfaktura med VIN da jeg så det hadde vært aktivitet på Tesla-kontoen. Men den gang ei.. Jaja, får vente litt til da
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Haha! Samme her også!
Har nå kommet et skritt videre og gjennomført 3 av 4 punkter.

Men det ligger ingen faktura der...kun info om grått marked [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Olings

Da har jeg også fått dette neste steget indikert på min Tesla side. Har i tillegg til "Depositumfaktura" og "Retningslinjer for grått marked" hatt "Bestillingsavtale" liggende på siden et par dager nå.

Jonna

Etter min forrige post her om at jeg stod fast på "steg 1" ringte jeg inn til Tesla nå igjen. Dette var altså andre gangen jeg ringte. Første gangen var for noen uker tilbake og fikk de da til å legge inn forsikring manuelt, men dette fikk tydeligvis ikke prosessen videre.

Det endret seg brått etter denne samtalen nå, hvor jeg nå plutselig hoppet frem til ferdig 3 steg, og venter nå da på final invoice. Fortsatt ingen vin, men hun mente at en passende bil var på båt 5 (men kunne selvsagt endre seg).

Hun sa at de hadde hatt en del problemer med mytesla og at dette var grunnen til at det ikke hadde gått videre automatisk.

Pocoloco

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 22. februar 2019, klokken 07:30
Er det fordi jeg bor i Nordland og vi ikke har Service center? ;)

Nordland her også. Men vi er en del av Norge sist jeg sjekket. Siden det ikke er snakk om at alle distrikter må ha SC og salg, men hele landet, så er vi i en kjernemarked fortsatt. :P

Kjernemarked: Et land som anerkjenner Tesla‐kjøretøy som godkjent og der Tesla driver salg og service.   

Grått kjøretøy: Når et Tesla‐kjøretøy er utenfor godkjennings markedet sitt, regnes det som et «grått kjøretøy» (f.eks. et Tesla‐kjøretøy fra USA i Europa). Funksjonene nettverkstilkobling, Infotainment og/eller  førerassistanse (f.eks. autopilot) kan være begrenset eller utilgjengelige. Tesla tilbyr ikke service på grå kjøretøy i grå markeder der Tesla ikke utfører service. Tesla kan etter eget skjønn tilby service på grå kjøretøy i kjernemarkeder med noen begrensninger.

Slik jeg ser det er vi i samme kategori som eksempel på  "Nederland", MEN det er et grått kjøretøy siden bilen er fra USA i EU.

Hva betyr det da i praksis?? Hvilke kolonne mtp garanti og service, etc tilhører vi? Hjelp :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

Fornybarbil

Når de mener USA i EU, så snakker de om privatimporterte biler. Jeg tøyset mest siden jeg ikke forstod hvorfor jeg fikk det dokumentet opp. Vi er helt klart i samme marked som Nederland og det øvrige Norge, vi må bare orge litt mer for å få bilen på service. Enda.

Pocoloco

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 22. februar 2019, klokken 11:19
Når de mener USA i EU, så snakker de om privatimporterte biler. Jeg tøyset mest siden jeg ikke forstod hvorfor jeg fikk det dokumentet opp. Vi er helt klart i samme marked som Nederland og det øvrige Norge, vi må bare orge litt mer for å få bilen på service. Enda.

Selvfølgelig, makes sense  :laugh:
Tesla Model ≡ 06.04.19

larsbanan89

Jeg har betalt de 15 (depositum) og fikk innvilget finansiering i dag.
Men når må jeg ha forsikring på plass for at det ikke skal forsinke levering?
Må jeg ikke ha VIN for å få forsikring? :P

Er vel i samme båt som flere her og har: Bestillingsavtale (2 stk..), Depositumfaktura og dette gråmarkedsgreiene. Men stresser ikke akkurat, mtp. at jeg nylig fikk finansiering på plass.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA