Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Caspar, tirsdag 29. november 2011, klokken 22:43

« forrige - neste »

Caspar

Det ante meg. De sendte meg en mail og sa de kunne åpne motorkontrolleren min, men de svarer ikke på mail. De er kanskje ikke så datakyndige ?  ???
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

De regnes som muligens de beste innen data, BMS og Batteri til Elbil i Europa, og har ca 50 Lithium ombygginger på samvittigheten, inkludert 142 km/t 250V Think PIV4 ombygging/omprogramering, Audi A2 som overtok etter den noe mislykkede 600 km Munchen-Berlin stuntet, Verden rundt på Vectrix , VW T5, samt en mengde Think PIV4 og PSA'er. Det er også dem som i sin tid bygde Robomneteret for meg. ;)

De bruker tiden sin til å bygge og utvikle og er nesten umulige å opprettholde kontakt med. Sliter selv, men er i jevnlig telefonisk kontakt med dem i tilllegg til å besøke dem med ujevne mellomrom. Er det noe jeg kan formidle kanskje?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Ja de sendte meg en Mail og sa de kunne åpne kontrolleren min evt. selge meg en ny som er åpen hvis de fikk en i innbytte. Jeg svarte de og synes det var en flott ide, og ba om en pris, men har ikke fått noe respons
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Hmm, jeg ramle av i det minste!

Er det for å kunne legge inn SIADIS program ?

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Jeg antar det ? Er det noen her hjemme som har fått til det ? Selve programmet SIADIS er vel noe som skal ligge på en PC, problemet er vel å komme forbi "logginkoder" på kontrolleren ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Sitat fra: Caspar på lørdag 28. januar 2012, klokken 17:56
Ja de sendte meg en Mail og sa de kunne åpne kontrolleren min evt. selge meg en ny som er åpen hvis de fikk en i innbytte. Jeg svarte de og synes det var en flott ide, og ba om en pris, men har ikke fått noe respons

De har Elrayo sin controller liggende, og du kunne jo avtalt med Elrayo om å få den opp til testing i din Mini. Han har ikke helt bestemt seg hva han ønsker av controlleren sin, men et tips er å øke strømmen til 275A som batteriet ditt tåler, og fjerne turtallsperren. da vil du kunne øke toppfarten med rundt 30%, noe som hadde passet bra for dine 10" dekk.

Da snakker vi også hjulspinn på tørr asfalt ;) 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Ja det virker jo som en god ide, men det forutsetter jo at de svarer på mail ?
Hva med girlåsen ? Mister jeg den ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Girlåsen forsvinner, og den bilen jeg kjørte med et slikt program hadde også "mistet" den geniale regenereringsfunksjonen vi elsker i Classic'en.

I stedet var det samme som nye Think/PSA/I-miev ved at fartspedalen måtte holdes på et nøyaktig punkt for å unngå regenerering. Vet ikke om den originale regenereringsfunksjonenr lar seg beholde. I kupert terreng har faktisk det nye systemet fordeler, men på flatmark og generelt foretrekker jeg helt klart Classic'en sitt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på søndag 29. januar 2012, klokken 12:49
De har Elrayo sin controller liggende, og du kunne jo avtalt med Elrayo om å få den opp til testing i din Mini.
Det er greit for meg så lenge jeg får tilgang på en OK controller når jeg trenger den.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Caspar på søndag 29. januar 2012, klokken 22:42
Hva med girlåsen ? Mister jeg den ?
Man mister den automatiske styringen som låser gearet når tenninga skrus av samt sikkerhetsfunksjonen som ikke setter på gearlåsen mens bilen er i bevegelse.

Motoren, endestoppbryterne og releene er jo intakte, så man kan lage en egen styring, f.eks tenning på eller parkeringsbrems av=gearlås av og omvendt, men da må man huske å aldri skru av tenninga mens bilen er i fart eller ta en brekksladd. Dersom det oppstår en feil (def. sikring, brudd i leding og alle andre tenkelige feil) må dette ikke føre til at gearlåsen går på.

Hmmm... Dersom man seriekobler de to funksjonene; tenninga må være av og parkeringsbremsen må være på for at gearlåsen skal gå på, så burde man være sikret i alle tenkelige situasjoner - bortsett fra når man glemmer å sette på parkeringsbremsen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sitat fra: El rayo på torsdag 02. februar 2012, klokken 01:46
Hmmm... Dersom man seriekobler de to funksjonene; tenninga må være av og parkeringsbremsen må være på for at gearlåsen skal gå på, så burde man være sikret i alle tenkelige situasjoner - bortsett fra når man glemmer å sette på parkeringsbremsen.

God ide, men uansett forsvinner løsristefunksjonen som ligger i Think sitt eget program. Bilens motor blir styrt til å kjøre raskt fram og tilbake mens girlåsen frigjøres. Kan testes ved å parkere bilen i en slakk bakke, uten håndbrems, og så starte den. en hører og kjenner at hele bilen rister.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

e-max

Hei, Utrolig flott stykke fagarbeid. Jeg fulgte bloggen til en Brian Blocher http://s2kev.blogspot.com , som ombygde en Honda S2000 til el drift - mange tips og utfordringer! Jeg gleder meg til å prøve å få bygd om min "vrak" think til lithium. Tenkte å bruke 36x100Ahm batterier. Har på min ombygging av el scooter brukt noen BMS fra Australia. De virker så langt bra (http://ev-power.com.au/webstore/index.php/ev-power-bms/ev-power-lfp-battery-management-system/bms-cell-modules.html) men kanskje de burde fått et strøk lakk.
Jeg skal følge med på din videre fremdrift - blir spennende. Takker for alle tipsen som du legger ut.
Ellers har jeg lært at import fra kina blir fryktelig dyrt når man kjøper inn smått. Gjerne lik kostnad i frakt, tolldeklarasjon som delene. Foreslår at vi som trenger deler fra forskjellige leverandører kanskje kunne importert sammen for å redusere kostnadene?
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

elektrolux

Ideelt bruker du 43-44 LiFePo4 celler i en Think Classic. ;)

Da utnytter du spenningsgrensen på motorstyringen maksimalt.

Får du det til på en fin måte med en egen lader vil det frigjøre ladere til de bilene som fremdeles bruker NiCd batterier. Med andre ord en vinn vinn situasjon for alle.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

#43
Da er det på tide med litt garasjetid igjen. Motivasjon og arbeidslyst svinger alltid litt og livet består ikke bare av "garasjetid" heller. Mye arbeidslyst i garsjen i helgen så nå er all "hardware" på plass, og da mangler det bare litt "lodding" så begynner det å hjelpe









Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Spennende.

Håper du har husket dreneringshull i siden nederst i ECC kontakten din på nedereste bildet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA