Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ELefant

Ang. utsatt levering. Fikk i romjulen bekreftet at levering mai/ juni var helt ok, og regnet da med at bilen min (LR, blå, AP, sort) gikk til noen andre (hvis den var under transport). Siden jeg tidlig i uka fikk en mail ang vinterdekk, tok jeg kontakt med delivery team for igjen og bekrefte sen levering (svarte også NEI på mail ang dekk). Da fikk jeg vite at mitt ønske «var notert», men at bilen kom i mars! Jeg ble litt oppgitt da han igjen skulle notere mitt ønske, og fikk info om at bilen min ville komme i mars (tidlig reservasjon) i alle tilfelle. Dette stemmer dårlig ift info litt lenger opp i denne tråden, der beskjed om at bilen ville gå til en annen hvis den ikke kunne mottas relativt raskt. Kan ikke forstå at Tesla skal ha biler stående på lager til kunden vil ta i mot, og spekken helt klart er blant de mest «kurante» (normale). Når jeg spurte om det ikke ville komme biler til landet i mai/ juni gjentok han bare at min bil var satt til mars. Dessverre fremdeles mye uklar/ divergerende informasjon. Noen andre hørt tilsvarende?

Elmaster

Sitat fra: GOS på onsdag 06. februar 2019, klokken 15:59
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 06. februar 2019, klokken 15:00
Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 14:08
På Twitter heves det at Tesla starter utlevering i Nederland i kveld!

Et eller annet sted burde det nå finnes en europeisk versjon av owners manual. Den man finner på hjemmesiden til tesla er markert med "North America". Hadde vært interessant om det var noen forskjeller av betydning.

Har Googlet litt etter det de siste ken uten hell, men om noen i Nederland får bilen om en dag eller to så kommer den vel fort ut på nettet.
sendte mail til service team for å se om jeg kan få tak i manualen via fem men se svaret på bildet som ligger ved.

bno

Sitat fra: ELefant på torsdag 07. februar 2019, klokken 21:20
Ang. utsatt levering. Fikk i romjulen bekreftet at levering mai/ juni var helt ok, og regnet da med at bilen min (LR, blå, AP, sort) gikk til noen andre (hvis den var under transport). Siden jeg tidlig i uka fikk en mail ang vinterdekk, tok jeg kontakt med delivery team for igjen og bekrefte sen levering (svarte også NEI på mail ang dekk). Da fikk jeg vite at mitt ønske «var notert», men at bilen kom i mars! Jeg ble litt oppgitt da han igjen skulle notere mitt ønske, og fikk info om at bilen min ville komme i mars (tidlig reservasjon) i alle tilfelle. Dette stemmer dårlig ift info litt lenger opp i denne tråden, der beskjed om at bilen ville gå til en annen hvis den ikke kunne mottas relativt raskt. Kan ikke forstå at Tesla skal ha biler stående på lager til kunden vil ta i mot, og spekken helt klart er blant de mest «kurante» (normale). Når jeg spurte om det ikke ville komme biler til landet i mai/ juni gjentok han bare at min bil var satt til mars. Dessverre fremdeles mye uklar/ divergerende informasjon. Noen andre hørt tilsvarende?

Mail idag på min forespørsel av i går der jeg ba om utsettelse til slutten av mai og svar på mitt spørsmål to hvordan jeg da skulle forholde meg til endring av konfigurasjon (les at den ikke ble produsert, lagret):
"Hi,

This has been noted, thank you.

There is still a possibility to change your order.
Regularly we would notify that this may delay delivery. However, in your case i think it should be fine, especially with late may date.
You should be able to modify the car in "configurations" on your tesla account, if not, this is probably due to a fault in the system. In that case config changes should be sent to buildmy3emea@tesla.com.

Med vennlig hilsen / Kind regards,
Delivery Norge"

I og med dette har jeg forsikret meg om at min bil ikke er produsert enda. Så vil jeg nok vurdere å få alle prod.data for bilen etter hvert. Dvs. fødselsdato i den grad jeg finner det aktuelt, men liker ikke å presse situasjonen i uttrengsmål. Stoler ikke på en kjeft sånn er det bare i den bransjen.

ELefant

Takker for info og tips bno! Skriftlighet er tydeligvis nødvendig, og har derfor sendt mail for 10 min siden

ok67

Sitat fra: bno på torsdag 07. februar 2019, klokken 21:32
Mail idag på min forespørsel av i går der jeg ba om utsettelse til slutten av mai
...

Var det BuildMy3EMEA@tesla.com du sendte mail til?

Har ikkje hastverk med å få TM3 før etter påske, treng den eigentleg ikkje før. Då får eg også betre tid til å selje dieselbilen til ein relativt fornuftig pris i staden for å gi den bort. Har i dag 3 bilar, å få TM3 før eg har kvitta meg med ein av dei medfører diverse logistikkproblem på gårdsplassen...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

bno

Sitat fra: ELefant på torsdag 07. februar 2019, klokken 22:01
Takker for info og tips bno! Skriftlighet er tydeligvis nødvendig, og har derfor sendt mail for 10 min siden

z4rd

Regner med at du opplyser den andre parten før samtalen starter at du har på opptak? Selvom jeg er klar over at du juridisk kan ta opp samtaler du selv er del av. Det har dog en effekt å informere motpart :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

bno

Sitat fra: z4rd på fredag 08. februar 2019, klokken 07:25
Regner med at du opplyser den andre parten før samtalen starter at du har på opptak? Selvom jeg er klar over at du juridisk kan ta opp samtaler du selv er del av. Det har dog en effekt å informere motpart :)
Det kommer vel ann på motpart det. Så lenge man forholder seg innenfor loven er det greit å la være som en generisk regel. I møterom sier jeg alltid fra og er det en som reserverer seg så slår jeg av. Man sletter det som man anser unødvendig. :)

bno

Sitat fra: ok67 på torsdag 07. februar 2019, klokken 23:13
Sitat fra: bno på torsdag 07. februar 2019, klokken 21:32
Mail idag på min forespørsel av i går der jeg ba om utsettelse til slutten av mai
...

Var det BuildMy3EMEA@tesla.com du sendte mail til?

Har ikkje hastverk med å få TM3 før etter påske, treng den eigentleg ikkje før. Då får eg også betre tid til å selje dieselbilen til ein relativt fornuftig pris i staden for å gi den bort. Har i dag 3 bilar, å få TM3 før eg har kvitta meg med ein av dei medfører diverse logistikkproblem på gårdsplassen...
Nei, sendte mail til denne e-post adressen: DeliveryNO@tesla.com

Handyman

Ser ut til at Tesla fremdeles sliter med feil, og må oppdatere firmware på noen av bilene.

Twitter Jan Groenen:
Still some delivery issues with the first European #TeslaModel3 . A firmware change is needed for SOME before they can be delivered! Charging issues. The real reasons why my delivery slot was cancelled 3 times now and i do not have a new slot yet! Anybody same issue?

Strøm Tycoon

Fikk SMS om at betaling måtte fullføres for å gå videre med levering. Ringte i den sammenheng, og da var slutten av Februar blitt til begynnelsen av Mars.

Ikke noe problem for min del siden bilen skal rett inn i garasjen i påvente av vårstemmning.

Handyman

Sitat fra: model3citizen på fredag 08. februar 2019, klokken 16:25
Fikk SMS om at betaling måtte fullføres for å gå videre med levering. Ringte i den sammenheng, og da var slutten av Februar blitt til begynnelsen av Mars.

Ikke noe problem for min del siden bilen skal rett inn i garasjen i påvente av vårstemmning.
What! Kjøper du en bil med AWD for å ha den i garasjen om vinteren?

Strøm Tycoon

Sitat fra: Handyman på fredag 08. februar 2019, klokken 16:28
Sitat fra: model3citizen på fredag 08. februar 2019, klokken 16:25

What! Kjøper du en bil med AWD for å ha den i garasjen om vinteren?

Stemmer, har BMW i3 som antirust.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA