Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkforsegling

Startet av Kallagtunet, fredag 25. november 2011, klokken 07:24

« forrige - neste »

Blip

Jeg har også hørt at Ford måtte garantere en minste kjørelengde på vinteren for at Posten skulle kjøpe disse bilene. Hva som konkret ligger i denne garantien vet jeg ikke...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Kallagtunet

Sitat fra: Blip på tirsdag 22. november 2011, klokken 11:35
Jeg har også hørt at Ford måtte garantere en minste kjørelengde på vinteren for at Posten skulle kjøpe disse bilene. Hva som konkret ligger i denne garantien vet jeg ikke...

Sånn går det når kundene stiller absolutte krav...


Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 21. november 2011, klokken 23:28
Noen oppdateringer på hvordan det går med samtalene mellom leverandørene, elbilforeningen, forbrukeromudet og NAF om garantivilkår enda?
Nei, ingen oppdatering om dette. Som jeg skreiv i en eller annen av de mange trådene her, et møte er avtalt rundt midten av desember. Det er hva jeg vil og kan formidle nå. Jeg er en gammel pokerspiller som ikke liker å vise kortene, men spille de godt.
St.Hanshaugen

Kallagtunet

Det høres bra ut. Har bransjen meldt sin ankomst?

"Når du bløffer, mer ofte enn ikke så better du faktisk med den beste handa"

Kallagtunet

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 22. november 2011, klokken 13:15
Nei, ingen oppdatering om dette. Som jeg skreiv i en eller annen av de mange trådene her, et møte er avtalt rundt midten av desember. Det er hva jeg vil og kan formidle nå. Jeg er en gammel pokerspiller som ikke liker å vise kortene, men spille de godt.

Hvordan gikk møtet?

el-snorre

Vi fikk diskutert gjennom problemstillingen med stor del av leverandørene. Noe av det man ble enig om var at Elbilforeningen, NAF og Forbrukerrådet sin kjøpematrise for elbil får ny presisering av spørsmålene. Så går denne ut til leverandørene for svar.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Kallagtunet

Dette var litt kryptisk. Vil det si at ikke alle leverandørene møtte opp? I så fall hvem uteble? Kom gjerne med mer detaljer på det dere jobber på av presiseringer så dere kan få input fra vanlige elbilister før det er endelig.

Kallagtunet

Er det noen oppdateringer her fra møtene med leverandørene? Regner med at Elbilforeningen holder høyt trykk på denne saken fortsatt, eller?

Hans Håvard Kvisle

Ja, det er høyt trykk både inni meg og mot leverandørene. Status er at Tesla definitivt ikke garanterer minste restkapasitet i perioden. Noen, ære være Mitsubishi, fronter det. De fleste andre er også med på det. De som fortsatt er uavklarte, men ikke endelig landa, er Nissan og Peugeot (som tydeligvis også ser annerledes på det nå). Tålmodighet er en dyd. Det er viktigere å få alle med på et rimelig grunnlag enn å blåse dette opp til en stor sak. Sånn er det ihvertfall foreløpig. Ikke gitt opp.
St.Hanshaugen


RuneW

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 20. mars 2012, klokken 10:41
Foreningen tar i alle fall opp temaet:

http://www.elbil.no/elbiler/625-elbilen-leaf-og-batterigaranti

Flott!


Men den videoen til Nissan (hvor en Nissan-ansatt stiller "kritiske spørsmål" til en annen Nissan-ansatt  ::)) var lite informativ.

Så vidt jeg kan forstå så er det vel fortsatt slik at om du har 30% batterikapasitet etter 1 år så anser ikke Nissan dette som sitt problem?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Gleder meg til konkurrentene kommer med skikkelige elbiler jeg  :D
Nissan Leaf

Thomas Parsli

Tenker du på konkurrenter som Citroén, Peugeot, Mitsubishi, Renault og Ford?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA