Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeuttak\klump\kontakt\10A\16A

Startet av RuneW, torsdag 24. november 2011, klokken 20:54

« forrige - neste »

daggad

Lykter av glass. Plasten som er brukt på de som er det virker ikke veldig resistent mot steinsprut og riper.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lynet

Sitat fra: daggad på mandag 19. desember 2011, klokken 10:03
Lykter av glass. Plasten som er brukt på de som er det virker ikke veldig resistent mot steinsprut og riper.
Da må du nok kjøpe deg en Think eller Golf Citystromer! Det er ikke mange som har glass i lyktene lenger!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Trond.Strom

jeg fikk spørreundersøkelse om min leaf i dag. fin måte å fortelle dem hva vei som kunder mener. Kanskje noen av punktene som står i denne tråden blir forbedret også?

Aspiranten

Jeg ba om tetting av ladeluke, tildekning av ryggekamera og en ordentlig reiselader på 16A.

(Og nytt interiør og nytt eksteriør)
Nissan Leaf

bno

Tror at den største tabben Nissan har gjort med denne bilen (bortsett fra interiørfargen ;D) er at de har valgt å optimalisere laderen for Japanske forhold derved ca. 3Kw. Med 240V og 6,6 Kw lader ville man ha nærmest halvert ladetiden. Dette vil komme antagelig i løpet av neste år. i I et hvert fall villle jeg satt det høyt opp på prioriteringen min. Regner med at det blir Leaf på meg ila neste år derfor dette ønsket.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

daggad

Det kommer på 2013 modellen ifølge Nissan. 6,6Kw lader ville vært veldig fint ja, utvilsomt.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jkirkebo

Sitat fra: daggad på fredag 23. desember 2011, klokken 11:25
Det kommer på 2013 modellen ifølge Nissan. 6,6Kw lader ville vært veldig fint ja, utvilsomt.

Men hvor får man utnyttet den ? Hjemme er det liten vits for de fleste da 16A er nok til å fullade over natten uansett. Og ellers finnes det særdeles få offentlige ladepunkter med mer enn 16A kapasitet. Da må man evt. lete opp større stikkontakter på bensinstasjoner, bak matvareforretninger osv. Den øvelsen blir nok forbeholdt entusiastene...

Når vi får Mennekes-ladepunkter med 32A-kapasitet blir saken en annen. Hvorfor er Norge så langt bak i leksa her ? Nedover i Europa + i England finnes det en masse Mennekes-ladepunkter, her i Norge ikke et eneste ett ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daggad

Nei jeg tenkte på lading hjemme de gangene en trenger en opptopping. Men du har et godt poeng ja jkirkebo.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jkirkebo

Sitat fra: daggad på fredag 23. desember 2011, klokken 12:05
Nei jeg tenkte på lading hjemme de gangene en trenger en opptopping. Men du har et godt poeng ja jkirkebo.

Ja, hvis man har 32A å avse på en fase da. Det har ikke jeg, selv med 3x63A inntak. 20A går, muligens 25A. For de med inntak på f.eks 3x40A (IT) blir det helt håpløst. Det er vel kun de med trefase TN-nett og ingen trefase forbrukere som garantert kan avse 32A til elbil-lading. Men da må nok fasefordelingen ofte gjøres om...

Med mitt 3x63A IT-nett og to trefase-forbrukere på maks 32A og maks 20A fra før er det bare å glemme.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

#84
Ref. Jkirkebo (to opp)
Nå er de mange som vil kunne ha nytte av denne. Det er ulike behov. Viktig og komme over på denne mulighetern for mange. Ref. http://www.facebook.com/group.php?gid=104487336279480

Viderer for 2011 Leaf
"What about buyers of 2011 Leaf models who would like to have a faster Level II charge? Perry said any new charger offering would definitely be designed so it could be retrofitted into existing vehicles: "We don't want to orphan our first-year buyers." Kilde: http://www.greencarreports.com/news/1056343_breaking-nissan-leaf-to-get-faster-charger-in-a-year-or-so


BNO
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

jkirkebo

Sitat fra: bno på fredag 23. desember 2011, klokken 16:38
Ref. Jkirkebo (to opp)
Nå er de mange som vil kunne ha nytte av denne. Det er ulike behov. Viktig og komme over på denne mulighetern for mange. Ref. http://www.facebook.com/group.php?gid=104487336279480
BNO

I USA er nytten en helt annen. Eneboliger har som regel enfase-inntak på 100A eller 200A og de fleste ladepunktene er på minst 30A. Dermed er det ikke noe problem å utnytte en 6.6kW lader.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

Mener at det hadde vært greit også å ha mulighet for wifi tilkbobling.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Lynet

Tesla S kommer med 10kW lader som standard og 20kW som option!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kallagtunet

Sitat fra: Lynet på søndag 25. desember 2011, klokken 10:06
Tesla S kommer med 10kW lader som standard og 20kW som option!!

Får håpe de som kjøper har kort vei til nærmeste trafo stasjon da, dyrt å grave grøfter i Norge :-D

RogerB

Og hva er problemet med 10kW lading på 3x63A ?

Det er samtidighetsfaktoren som spiller inn her.

De fleste av oss bruker knapt 3kW kontunielig, så en gang i blandt 6kW ekstra på matlaging fra kl16:00 til ca 18:00.

For de av dere som tror dere ikke kan ha 32A enfase på 3x63 så tar dere feil.

Stikkordet er "SAMTIDIGHET"
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA