Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeuttak\klump\kontakt\10A\16A

Startet av RuneW, torsdag 24. november 2011, klokken 20:54

« forrige - neste »

dissern

Bedre lydisolering! Det er greit nok når jeg sitter inne i bilen, men har dere prøvd å la radioen stå på normal styrke for så å gå ut av bilen og lytte med dører og vinduer lukket? Her lekker lyd ut som om det ikke er foring i dører og karosseri i det hele tatt. I forhold til fossilbilen av en Mercedes vi har er forskjellen vesentlig.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Aspiranten

dissern:

Prøv å ring noen via bluetooth du...


Det er ikke rare privatlivet man har når tlf. går via bilens anlegg. Jeg har vedlagt forbud mot å bruke dette bluetoothanlegget pga. det sinnsyke volumet det fører med seg utenfor bilen.
Nissan Leaf

Joachim

Dette har liten betydning når man er ute og kjører. Jeg er ikke særlig redd for at andre trafikanter skal høre fraksjoner av samtalen min

mariowing

Sitat fra: Aspiranten på søndag 05. februar 2012, klokken 01:15
dissern:

Prøv å ring noen via bluetooth du...


Det er ikke rare privatlivet man har når tlf. går via bilens anlegg. Jeg har vedlagt forbud mot å bruke dette bluetoothanlegget pga. det sinnsyke volumet det fører med seg utenfor bilen.

Herlig  ;D
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Ronny

Prøv å lydisolere baksidene på høytalerene i dørene..
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

dissern

Sitat fra: Ronny på søndag 05. februar 2012, klokken 22:24
Prøv å lydisolere baksidene på høytalerene i dørene..

Det er absolutt et alternativ å lydisolere dørene, men da må innsiden av dørene av - det blir en større operasjon. Jeg synes det er rart at dette ikke er gjort bedre fra fabrikk, muligens det har med vekt å gjøre, samt en avveining om at støyen inne i bilen er "lav nok".
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

bno

#111


Aller helst ryggesensorer, men i et hvert fall et deksel som dekker for linsa. Dagens er ryggekamera uten at denne er skjult er bare dumt. Billig bilen Hyundai i30 har det.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Boogie

Mulig dette er med på lista allerede:
Spyling av ryggekamera-linse. Burde vært lagt inn sammen med spyling av bakluka, eller egen knapp på dashbordet.
Ideen med eget deksel er heller ikke så galt.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

snurre100

Det eneste jeg ønsker meg er større rekkevidde.Det gir meg muligheten til å nyte stillhheten med å kjøre elektrisk bil mye,mye mere.....
Venter på Kia E Niro

jkirkebo

Sitat fra: snurre100 på fredag 17. februar 2012, klokken 23:07
Det eneste jeg ønsker meg er større rekkevidde.Det gir meg muligheten til å nyte stillhheten med å kjøre elektrisk bil mye,mye mere.....

Enig. 32kWh hadde gjort de lengre turene utrolig mye enklere, null problem å kjøre Fredrikstad-Drammen eller Oslo-Hamar midtvinters da. 36 eller endog 40kWh  hadde vært ennå bedre, og innen rekkevidde i samme størrelse batteri med den kjemien Nissan skal bruke i neste utgave.

Større batteri vil også utnytte hurtigladerne bedre, siden de kan ta imot mer strøm. 0-80% på et 36kWh batteri vil antageligvis ta like lang tid som på et 24kWh batteri, men da kan man kjøre 50% lengre mellom hver stopp :)

Luke foran ryggekameraet hadde vært gull. Og så vil jeg ha all regen tilgjengelig på gasspedalen, gjerne som en egen kjøremodus. Det er kjedelig å måtte fikle med bremsepedalen i lange & bratte nedoverbakker, når bilen ikke holder farten nede bare via cruise control.

Varmepumpe er også et stort ønske fra min side, mye lavere rekkeviddetap om vinteren da.

Radioen trenger også en oppgradering, jeg forutsetter at neste modell får DAB+. FM blir slått av i 2017...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

At dagens biler ikke kommer med DAB+ som standard er faktisk helt forkastelig. Det koster nesten null og niks å implementere, men blir et helvete å ettermontere med dagens integrerte navi/computer systemer i dashen.

Det er 2012, ikke 1999...

Det er forøvrig overraskende mange bilstereoer for ettermontering som heller ikke har dette.

Boogie

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 18. februar 2012, klokken 00:00
Og så vil jeg ha all regen tilgjengelig på gasspedalen, gjerne som en egen kjøremodus. Det er kjedelig å måtte fikle med bremsepedalen i lange & bratte nedoverbakker, når bilen ikke holder farten nede bare via cruise control.

Helt enig!
På PSA er regen såpass kraftig at det er veldig sjeldent at jeg trenger å bremse, bortsett fra når jeg skal stoppe helt.
Kunne hatt et valg til -ECO2 hvor regen er mye kraftigere.
Jeg liker å regulere pådrag og bremsing med kun en pedal!!
På glatte dager kan jeg så velge D eller vanlig ECO.

Og så bør det valget man hadde da man stoppet bilen komme opp som standard neste gang man skal kjøre. Bruker du mest ECO2, så skal det komme opp når man setter bilen i "kjør/framover".
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

flux

3 opsjoner: 24kwh, 32kwh og 40kwh batteri.
Mer effektivt varmeanlegg
Batteri som er litt mindre påvirket av utetemperatur, og som kan utnytte maks Chademo lading (62,5kw)
3-fase 16A 400v-11kw / 230v-6,3kw lader internt med Mennekes kontakt



Focus

Sitat fra: gbzdoc på lørdag 18. februar 2012, klokken 07:54
At dagens biler ikke kommer med DAB+ som standard er faktisk helt forkastelig. Det koster nesten null og niks å implementere, men blir et helvete å ettermontere med dagens integrerte navi/computer systemer i dashen.

Det er 2012, ikke 1999...

Det er forøvrig overraskende mange bilstereoer for ettermontering som heller ikke har dette.

Det er meget enkelt å ettermontere jeg har ettermontert denne

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6913&katid=661&mid=m436&id=&vn=736

Monteringen kan faktisk begrense seg til å legge den i hanskerommet og plugge inn en 12 volt med sigarett tenner.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Thomas Parsli

Sitat fra: Boogie på fredag 17. februar 2012, klokken 23:03
Mulig dette er med på lista allerede:
Spyling av ryggekamera-linse. Burde vært lagt inn sammen med spyling av bakluka, eller egen knapp på dashbordet.
Ideen med eget deksel er heller ikke så galt.

Heller spyling enn et deksel som fryser fast om vinteren...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA