Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vannservice, bytte av ladestyrke og Lexia-trøbbel er ingen god COMBO!

Startet av BE, onsdag 23. november 2011, klokken 17:01

« forrige - neste »

ravn

Jeg har nå relativt grei erfaring med bomselskapene jeg (først Kristiansand og nå Nord-jæren).

Brikke burde vært unødvendig siden de bruker OCR for å gjennkjenne regnr, men skjønner at den minimerer manuelt arbeid ved å redusere mengden av "uleselige bilder".
Men personvernmessig så blir jo alle passering registrert på regnr enten man har brikke eller ei så ser ingen grunn til å gjøre livet mitt surt ved å nekte brikka, den er jo gratis uansett. Men at de logger alle passeringer er jo en annen personvernsak. Men det føyer seg jo inn i e-spora man legger fra seg i løpet av en dag (autopass, kredittkort, mobil, ipadresser ved nettpålogginger osv). Så i det store bildet så betyr det nada.

Rent praktisk har jeg fått fakturaer et par ganger på den gamle bilen når brikka mi var så gammel at det var tomt for strøm. Da sendte jeg bare en mail og dagen etter fikk jeg en hyggelig melding om at fakturaene kunne jeg se bort fra og ny brikke var på vei.

Når jeg fikk ny bil logget jeg meg på siden dems og opprettet en sak på at jeg ville ha ny brikke. Dagen etterpå var den postlagt og jeg fikk beskjed om å bare passere uten brikke inntil jeg fikk den.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Morbus_76

Hei

Jeg opplevde å bli belastet for mine passeringer i sambandet flakk - rørvik hos fjord1. Har brikke som er registrert hos selskapet.  I oversikten over passeringer sto det registrert på riktig bil nr med EL først. Ville bare si i fra så dere følger med. Fikk refundert pengene, uten noe forklaring, når jeg gjorde dem oppmerksom på det.

Jostein
Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

LarsE

Sitat fra: Morbus_76 på torsdag 02. februar 2012, klokken 11:33
Hei

Jeg opplevde å bli belastet for mine passeringer i sambandet flakk - rørvik hos fjord1. Har brikke som er registrert hos selskapet.  I oversikten over passeringer sto det registrert på riktig bil nr med EL først. Ville bare si i fra så dere følger med. Fikk refundert pengene, uten noe forklaring, når jeg gjorde dem oppmerksom på det.

Jostein

Jeg kjørte innom Esso stasjonen 10 minutter etter at jeg hadde hentet bilen hos Ålgårds Auto og tegnet Autopass avtale. De tok kopi av vognkortet, men var ikke helt trygg på at registreringen hos bomselskapet skulle gå uten feil.

I går fikk jeg den første faktura fra Nord-Jæren Bompengeselskap med belastning for passeringer, brikkedepositum og Fornyelses forskudd. Alt var registrert på korrekt registreringsnummer EL1XXXX. Tydelig at det ikke er noen automatikk i systemet for EL-reg nr.!

Ringte til bomselskapet i morges og etter en 2 minutters telefonsamtale bekreftet bomselskapet at bilen var registrert med feil avgiftsklasse. Fikk bekreftet at avgiftsklasse var endret og at jeg kunne kaste fakturaen. Fantastisk!  ;D

PS! Jeg har valgt å holde abonnement for fossilbilen og elbilen adskilt - for lettere å kunne oppdage feilbelastninger. Jeg nesten forventet at bomselskapet skulle gjøre en feil og var absolutt ikke overrasket at jeg fikk en faktura  ::)

Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

akseln

Fikk svar fra Fjellinjen på faktura fra andre autopass-passeringer enn i Oslo.

SitatVi viser til din henvendelse vedrørende etterfakturering av passeringer i
Fjellinjen AS.
Som følge av at ditt kjøretøy er en elbil, vil den utstedte fakturaen bli kreditert.
Det var dessverre glemt å huke av for fritaksfunksjon på avtalenivå. Feilen
rettet opp.
Vi beklager det inntrufne.

Så da håper jeg det er rettet for all ettertid :-)

Strandbu

Sitat fra: LarsE på torsdag 02. februar 2012, klokken 12:53

I går fikk jeg den første faktura fra Nord-Jæren Bompengeselskap med belastning for passeringer, brikkedepositum og Fornyelses forskudd. Alt var registrert på korrekt registreringsnummer EL1XXXX. Tydelig at det ikke er noen automatikk i systemet for EL-reg nr.!

Samme her, har dog ikke ringt enda, men har lagt merke til at lyset i bommen ikke kommer på når jeg kjører igjennom, mulig tilfeldig?...

Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

BE

Sitat fra: Strandbu på fredag 03. februar 2012, klokken 12:04
Samme her, har dog ikke ringt enda, men har lagt merke til at lyset i bommen ikke kommer på når jeg kjører igjennom, mulig tilfeldig?...

Det lyser bare dersom du har brikke i bilen. Grønt-alt ok, Hvitt-lav saldo. Ingen lys -> ingen brikke eller bom ute av drift.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Strandbu

Mulig feil/ugunstig plassering i vindu men mener den fungerte etter at jeg hengte brikken opp i begynnelsen. Har den ved speil på "passasjer siden".
Mottatt Sølv Leaf fra Ålgård Auto 11.01.12!!!
125000Km

TMX75D Jan19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA