E-Tron kontra Model 3 - holy camoly!

Startet av My2cents, torsdag 24. januar 2019, klokken 14:36

« forrige - neste »

hovik

Fungerer touch skjermene til Tesla med skinnhansker?
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

pkhamre

Sitat fra: hovik på mandag 28. januar 2019, klokken 15:05

Jeg vet ikke om det er noe offisielt svar på dette her, men i praksis så fungerer dette ikke i min Tesla.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Counterpointer

Du får egne typer hansker, både av og uten skinn, som fungerer på touchskjerm.

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

hovik

Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. januar 2019, klokken 15:20
Du får egne typer hansker, både av og uten skinn, som fungerer på touchskjerm.

Nei, mao. Rattvarme er kjekt når man ikke kan bruke vanlige hansker til å betjene bilen.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

MooCow

Styra luftdysene mot rattet kan eg jo gjera i 9-5'n og, klart bedre enn auto, men kan jo ikkje samenlignast med varme i rattet.

Fins sikkert hanskar ein kan bruka på touchscreen som nokon seier, men om ein skal nytta hanskar bør ein vera varm på fingrane frå før, noko ein ikkje er når ein kjem frå skitur.

Counterpointer

Sitat fra: hovik på mandag 28. januar 2019, klokken 18:19

Nei, mao. Rattvarme er kjekt når man ikke kan bruke vanlige hansker til å betjene bilen.
Skjønner ikke hva du mener?

hovik

Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. januar 2019, klokken 18:31

Det er en klar tendens til en del på forumet her til å rosemale alt ifm. visse merker. Selv på et så enkelt spørsmål som "Fungerer touchskjerm med hansker", får man ikke et nei, men en liten haug med bortforklaringer. De som er berørt ser nok ikke på egne svar som farget av egen overbevisning.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Counterpointer

Sitat fra: hovik på mandag 28. januar 2019, klokken 20:05
Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. januar 2019, klokken 18:31

Det er en klar tendens til en del på forumet her til å rosemale alt ifm. visse merker. Selv på et så enkelt spørsmål som "Fungerer touchskjerm med hansker", får man ikke et nei, men en liten haug med bortforklaringer. De som er berørt ser nok ikke på egne svar som farget av egen overbevisning.
Ok, skjønte ikke at du var ute etter å sortmale, men trodde faktisk etterspurte en løsning!

Personlig har jeg hverken sansen for hverken rosemalere eller sortmalere, de er like begrensede etter mitt syn.

Btw; alle dagens bilmodeller har touchscreen så dette er et universelt spørsmål.

Oddaa

Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. januar 2019, klokken 20:13
Btw; alle dagens bilmodeller har touchscreen så dette er et universelt spørsmål.

Kan bekrefte at Volvo har laget skjerm som fungerer med hansker/votter. Så får den heller være «mikroskopisk»...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

geear

De som virker med hansker pleier å være noe dritt, trykksensitive eller hva de nå er. Fungerer den i Volvoen skikkelig? Som på en moderne telefon?

Oddaa

Den er definitivt ikke basert på trykk og fungerer utmerket etter min erfaring.

Edit: To integrerte teknologier: Resistiv for trykk og IR for sveiping.

2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

Counterpointer

Sitat fra: Oddaa på mandag 28. januar 2019, klokken 20:51
Sitat fra: knut.aulie på mandag 28. januar 2019, klokken 20:13

Kan bekrefte at Volvo har laget skjerm som fungerer med hansker/votter. Så får den heller være «mikroskopisk»...

He He [emoji1] gode gamle Volvo (fatter solgte Volvo i 25 år så de er litt spesielle for meg)

Da modererer jeg meg til nesten alle.

Byton kommer med gestures og lurer på om ikke Porsche også skal det, så alternativer er på vei

daktari

Problem løst for kombinasjonen touchskjerm og manglende rattvarmen. (Som også gjelder e-tron)
Finnes også i billigere utgaver.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

olavxxx

Sitat fra: Oddaa på mandag 28. januar 2019, klokken 21:18
Den er definitivt ikke basert på trykk og fungerer utmerket etter min erfaring.

Edit: To integrerte teknologier: Resistiv for trykk og IR for sveiping.

Resistiv skjerm virker ikke like bra. Men den virker med hansker som ikke er tilpasset touch.

Har selv kjørt mange Volvo, også V90, skjermen er ikke den verste jeg har sett i bil. Bedre enn mye annet, men langt bak Tesla. Det føles som en vanlig resistiv skjerm, den er også mer matt, føles ikke ut som glatt og hardt glass.

Jeg liker Volvo, men de er alt for treg med elbil. Klart det kommer modeller etter hvert, også fra Polestar og Lynk &CO. designet til Volvo er bra, men drivlinje er for dårlig og gammeldags.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA