Hovedmeny

E-Tron kontra Model 3 - holy camoly!

Startet av My2cents, torsdag 24. januar 2019, klokken 14:36

« forrige - neste »

My2cents

Siden konfiguratoren til Audi nå er oppe å går spekka jeg så likt som mulig hva Model 3 kan velges med (alt utenom P). Den kom da på 887 838,- inkl. vinterdekk. Det er ca. 350 000,- mer og på kjøpet får du dårligere rekkevidde og ikke bedre plass. Deal of the century!!!

https://butikk.audi.no/share-configuration/0b2d935a743a1d5409ad090a5f385c91

Tellus

Sitat fra: My2cents på torsdag 24. januar 2019, klokken 14:36
Siden konfiguratoren til Audi nå er oppe å går spekka jeg så likt som mulig hva Model 3 kan velges med (alt utenom P). Den kom da på 887 838,- inkl. vinterdekk. Det er ca. 350 000,- mer og på kjøpet får du dårligere rekkevidde og ikke bedre plass. Deal of the century!!!

Helt enig.

Og når vi først er  i gang så er Kona enda mye billigere. 4 hjul og god rekkevidde der også. Premium er ikke verdt mer enn simpel plast. Alle vet da det.

Dashbord trekker ned for Kona sin del selvfølgelig. HUD er også negativt. Hva skal man med det når man har en 26 tommer hengende midt i kupeen ? Hatchback er tull og trekker ned. 

Det enkle er som oftest det beste.
TM3 elbilverdens svar på REMA 1000  :laugh:

kc

Sitat fra: My2cents på torsdag 24. januar 2019, klokken 14:36

Du må ikke glemme at med Audi`n følger et getOutOfJail frikort for drap av sykklister, farlige forbikjøringer og tailgating :+1:

Vesel

Jepp. Dette må være fordi de tradisjonelle bilprodusentene ikke egentlig er interessert i å lage elbiler, så de produserer få og priser dem deretter. Dessuten har de et forhandlernett som skal ha sitt påslag. Tesla derimot driver sitt eget forhandlernett og ønsker genuint å produsere og selge så mange biler de kan. I motsetning til E-tron, Niro og Kona så ble jo mange positivt overrasket over prisene vi fikk på Model 3 her til lands, ikke minst på vinterhjulene. Skyldes vel at Tesla har en policy om at de selger bilen for samme pris i alle markeder, mens de andre bilprodusentene/forhandlerne satser på å stikke av med "MVA-en" og "engangsavgifta" selv istedet for å la disse fritakene komme norske kunder til gode. Attpåtil så ser det ut som Tesla kommer til å levere så mange biler så raskt at det vil være lite fortjeneste i å flippe bilene på Finn.no. Veldig bra.  :+1:

Selv med litt dårlig kommunikasjon er jeg fornøyd med kjøps-opplevelsen hos Tesla så langt. Første gang jeg kjøper nybil, men har vært innom de fleste av de andre forhandlerne som selger elbiler. Med Tesla: Ærlige priser, velfungerende konfigurator, lett å finne informasjon om detaljer ved bilen, ingen sleipe selgere. Flott at dette gubbemarkedet blir litt røska i.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

E_S

Sitat fra: Tellus på torsdag 24. januar 2019, klokken 14:48
[
Helt enig.

Og når vi først er  i gang så er Kona enda mye billigere. 4 hjul og god rekkevidde der også. Premium er ikke verdt mer enn simpel plast. Alle vet da det.

Dashbord trekker ned for Kona sin del selvfølgelig. HUD er også negativt. Hva skal man med det når man har en 26 tommer hengende midt i kupeen ? Hatchback er tull og trekker ned. 

I det minste slipper man trolig med Kona at den ene verkstedtimen avløser den andre, lengre ventetid på verkstedtime enn på selve bilen og å forklare bilproblemene sine til en kundemottaker med bakgrunn fra Lindex og null peiling på bil..
:)

Stephano120

BEV Registrations in Europe - Beta version - http://www.ev-trends.com

Klykken

Sitat fra: E_S på torsdag 24. januar 2019, klokken 15:02
Sitat fra: Tellus på torsdag 24. januar 2019, klokken 14:48
[
Helt enig.

I det minste slipper man trolig med Kona at den ene verkstedtimen avløser den andre, lengre ventetid på verkstedtime enn på selve bilen og å forklare bilproblemene sine til en kundemottaker med bakgrunn fra Lindex og null peiling på bil..
... Har du dårlig erfaring med din model 3? Hvis ikke kan du sikkert spare deg for oppgulpet du kommer med. Og hvis du har bestilt en med den forhåndsdømminga di så bør du gå litt i deg selv.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

AppleKnocker

Artig sammenligning: e-Tron, Model 3 og Kona  :D
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

chargedup

Denne tråden er vel en seiersoppskrift på hvordan en tråd skal startes for få massevis av flåsete utsagn med eder og galle i alle retninger :police:

Jeg tror ikke mange vurderer model 3 opp mot e-tron selv om noen hevder at plassen evt litermål skal være lik. Model 3 er unik mtp at det er den første elbilen til under 500' som tilbyr AWD, men det betyr ikke at Q5/Q7, x5 osv kunder (som mener de trenger SUV for å komme seg på hytta) kommer til å sette opp model 3 og e-tron opp mot hverandre.
Enig i at e-tron var i overkant høyt priset, men sett opp mot en ny norsk fossilbil type A6 eller Q5/Q7 med stor motor og utstyr, fremstår den rimelig igjen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

gigafactory

ToWalkOrDrive

Vel, til info hadde jeg reservert e-tron, og var fast bestemt på å kjøpe den. Så kom ekstrautstyrslisten hvor setevarme foran kostet 4400 eller noe sånt, osv. Fortsatt bestemt. Så kom Model 3 med mulighet for levering på 3 måneder. Plassen inni var veldig god på TM3 og e-tron. Audi kan ikke si noe om levering. Solgt. Ble TM3. Ble med Performance og Autopilot, så da er en oppe i 595.000 som bare er 100.000 mindre enn e-tron med det nødvendige, og på e-tron får du skikkelig krok og skikkelige bøyler, og sannsynligvis dørhåndtak som ikke fryser over en kald sko. Så logisk sett bør jeg kjøpe Audi, men likevel gjør jeg det ikke. Kan ikke forklare hvorfor. Ser at Tesla-Bjørn har fått testet e-tron, men han får ikke publisere videoene før 27.02. Som er etter at folk må konfigurere bilene. Kanskje sånne ting gjør at jeg lander på den stygge andungen...øh TM3....
Tesla Model Y                         2021-

Salvelinus

Litt språkkverulering er på sin plass.
Riktig navn på tråden hvis man referer til det amerikanske uttrykket som brukes for å uttrykke overraskelse ved å referere til italiensk bakverk burde være: "Holy Cannoli"
Hilsen kverulanten

olavxxx

Går selv fra maks utstyrt X til 3 P.
Den er ikke så lite premium som "noen" ovenfor vil ha det til.

Han får bare sitte å gni på knottene sine mens han står i ladekø bak en Niro på 30 kW :)

Counterpointer

Jeg er også en av de som har hatt E-tron og Model 3 som alternativer. Helt reelt. Har kundenummer 240 på E-tron og reserverte første dag, med intensjon om kjøp. Tesla reserverte jeg senere.

Så vi finnes. Jeg kan klare meg med både stor og mindre bil. Fordeler og ulemper er det med alle.

Er godt fornøyd med en preformance 3 til ca trehundretusen mindre enn E-tron. Og levert lenge før.

I likhet med ToWalk... synes jeg stilen til Tesla er langt bedre enn Audi, og jeg har vært Møllerkunde før, så service på verksted får vi se om blir noe mer utfordrende.......

Må si at selv om det er fire ting jeg savner (rattvarme, setekjøling, luftfjæring og hengerfeste) så er det deilig å krysse av på noen få lettfattelige alternativer i stedet for å forholde seg til en ekstrautstyrsliste som selv spesialister sliter med å finne ut av og velger du en ting kan du ikke få noe annet du vil ha [emoji849]

magnetic

rattvarme er vel ikke noe problem, da man stiller den ene varmluftstrålen( som er lokalisert rett bak rattet) rett mot rattet og den andre mot side vindu. Så tror fingre og ratt blir temmelig fort varm

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA